Ska du flytta till K-holmen eller??Aaah, bravo! 10 min promenad från lägenheten jag flyttar till inom kort.
Bra klockval av ena kocken - Daytona![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska du flytta till K-holmen eller??Aaah, bravo! 10 min promenad från lägenheten jag flyttar till inom kort.
Bra klockval av ena kocken - Daytona![]()
Ska du flytta till K-holmen eller??
Bra där neighbor!!Dyker in slutet av januari!
Alpina käkade jag på då pizza stod på schemat, när man befann sig i Skövde. Deras vitlökssås med färsk vitlök i mängder, mycket gott men man kunde väcka döda efteråt.Är det så? Brukar bli klassiker om jag ska äta deg i Skövde, antingen Alpina eller Pizzabageriet. Mamma Mias kan slinka ner på lunchen också.
I Tidaholm är Eddies överlägset.
Inte testat, får bli en tur där efter lördagenNästan rätt men jag skulle vilja ändra bakispizzan till Gröna Riddaren. Rätt sunkigt hak som alltid är varm som en bastu men perfekt efter en tuff kväll![]()
Man måste ju banka upp det i kategorier hörni, man vill inte alltid ha ruccola på pizzan
Bakispizza: Bästa bakispizzan är en Gyrospizza (utan tomat) från Piccolo Angelo på Verkstadsgatan i Hornstull. Absolut gigantisk, hemmagjort kött, och trevlig personal. Som balsam för själen efter en utekväll.
Finpizza: Jag tycker löjromspizzan på Brillo är riktigt vass om än inte särskilt prisvärd, om man inte kan välja mellan löjrom och pizza är det en perfekt kombination.
Allround: Bästa allround-pizzan jag käkat är annars på Pizza Hatt på Upplandsgatan, den surdegspizzan med surkål och korv kan jag drömma mig tillbaka till! Jäkla mysig liten restaurang, missa inte.
Inte pizza men nästan: Linje Tio:s pissaladiére. Ett "flatbread" med säsongsbetonade toppings, godare än någon pizza i Stockholm. I skrivande stund är den toppad med konfiterad lök, boquerones, oliver, och parmesan. Deras höstversion med kantareller och gruyere är bäst hittills, men ett besök hos dem rekomenderas varmt
![]()
Hängde alltid vid langosståndet och körde "lyxvarianten" med räkorInte testat den med löjrom, kanske ta den som nattmacka i helgen! Låter som en lyx langos (för er gamla nog att ha besökt vattenfestivalen)
Smält prästost på pizzan kontra friterat, jag tror nog att langos är redo för en återkomst på Stockholms matscenInte testat den med löjrom, kanske ta den som nattmacka i helgen! Låter som en lyx langos (för er gamla nog att ha besökt vattenfestivalen)
bara på utrikiska... skall tillbaks till Island i sommar... Kanske blir ett besök.Svenska pizzerior har jag inte så stor koll på mer än de Norrländska hemmavid. Däremot ett tips för er som åker till Island;
https://www.eldsmidjan.is/#/
Bästa pizza jag ätit någonsin. Snodde hem menyn och har gjort några tappra försök att återskapa favoriterna. Funkar...
bara på utrikiska... skall tillbaks till Island i sommar... Kanske blir ett besök.
Sådärja, bilderLöjrom & tryffel på Sandhamn är tyng.
![]()
Det finns en med vedugn vid Alviks torg. Har dock inte provat den än.Är det någon som har bra koll på utbudet runt Alvik/Ålsten?
Det finns en med vedugn vid Alviks torg. Har dock inte provat den än.
När det gäller vedugnsbakad pizza så bör man äta i restaurangen. Blir inte samma smak när den kallnar.
Ligger 100 meter från grillen mot rondellen.Får prova imorgon. Är det inte bra kan man ju alltid trösta sig med en bulle eller tre från Brioche![]()
Ligger 100 meter från grillen mot rondellen.
Det är ju sjukt på riktigtFör några år sedan så betalade jag inträdet till Gröna Lund enbart för att äta langos.
Yes det är den! Har en polare som ätit där. Svindyra pizzor, ute i bushen och nonchalant/otrevlig personal. Men bästa pizzan han ätit![]()
Det där stället käkade jag på för någon sommar sen, helt orimligt goda!