• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stans bästa pizza?

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är det så? Brukar bli klassiker om jag ska äta deg i Skövde, antingen Alpina eller Pizzabageriet. Mamma Mias kan slinka ner på lunchen också.

I Tidaholm är Eddies överlägset.
Alpina käkade jag på då pizza stod på schemat, när man befann sig i Skövde. Deras vitlökssås med färsk vitlök i mängder, mycket gott men man kunde väcka döda efteråt.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Man måste ju banka upp det i kategorier hörni, man vill inte alltid ha ruccola på pizzan ;)

Bakispizza: Bästa bakispizzan är en Gyrospizza (utan tomat) från Piccolo Angelo på Verkstadsgatan i Hornstull. Absolut gigantisk, hemmagjort kött, och trevlig personal. Som balsam för själen efter en utekväll.

Finpizza: Jag tycker löjromspizzan på Brillo är riktigt vass om än inte särskilt prisvärd, om man inte kan välja mellan löjrom och pizza är det en perfekt kombination.

Allround: Bästa allround-pizzan jag käkat är annars på Pizza Hatt på Upplandsgatan, den surdegspizzan med surkål och korv kan jag drömma mig tillbaka till! Jäkla mysig liten restaurang, missa inte.

Inte pizza men nästan: Linje Tio:s pissaladiére. Ett "flatbread" med säsongsbetonade toppings, godare än någon pizza i Stockholm :). I skrivande stund är den toppad med konfiterad lök, boquerones, oliver, och parmesan. Deras höstversion med kantareller och gruyere är bäst hittills, men ett besök hos dem rekomenderas varmt :)

Inte testat den med löjrom, kanske ta den som nattmacka i helgen! Låter som en lyx langos (för er gamla nog att ha besökt vattenfestivalen :D )
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Svenska pizzerior har jag inte så stor koll på mer än de Norrländska hemmavid. Däremot ett tips för er som åker till Island;

https://www.eldsmidjan.is/#/

Bästa pizza jag ätit någonsin. Snodde hem menyn och har gjort några tappra försök att återskapa favoriterna. Funkar...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Löjrom & tryffel på Sandhamn är tyng.
Snapchat-291141942725792755.jpg
 

Klahr

Omega
Är det någon som har tips ang pan pizza (deep dish) style? Riktig amerikansk pan pizza. Typ pizza hut men med kärlek - inte en "jugge" pizza med dubbel deg i en form. Har sökt med ljus och lykta.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Omnipollos Hatt i Stockholm tycker jag hade riktigt goda pizzor.
Omnipollo-meny.jpg

Bästa bakispizzan måste ändå vara Vulkanpizzan, mediauppmärksammad pizza 2015 i Bergsviken utanför Piteå. Min mormor bor 300 meter från denna pizzeria vilket gjorde att jag var tvungen att prova förra sommaren när jag besökte henne.:hungry:
vulkanpizza.jpg

(omsorgsfullt och ogenerat stulna bilder)
 

Hmmmm

Omega
Fat Frank på Karlavägen avr sisådär tycker jag. Ciao Ciao Grande tar Il COnte tycker jag. Ska prova Taverna Brillo eller Jamies Italian, itne gjort än.
 
Topp