Är ledig idag så jag tänkte ta en Nduja till lunch. Får höra nu att sambons mamma kommer hit för lunch...
In men allt i ugnen den här gången då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är ledig idag så jag tänkte ta en Nduja till lunch. Får höra nu att sambons mamma kommer hit för lunch...
Myzigt... vilken restaurang?Testade Meno Male i helgen. Pizzan var god (men inte lika bra som Giro's) men miljön var inte direkt fräsch. Mitt i maten kom det dessutom en slamsugarbil som helt sonika drog in sina slangar rakt igenom restaurangen för att pumpa skit. Mycket charmigt...
Fan de ville äta i Alvik.In men allt i ugnen den här gången dåPizzabagaren var lite orolig att det inte skulle bli bra med Grana Padanon men jag tycker att det fungerar utmärkt.
När man går på diet och det gröna nyckelhålet skriker när man öppnar kylskåpet, då är den här tråden en smula tortyr och tillflykt på samma gång! Jäklar vad du äter pizza Josef B! Gissa om man blir avundsjukSnabba ryck!
Riktigt bra! Tog Nduja med tomatsås, pboyola, ndujasalami, tryffelsalami, grana padano.
![]()
Haha man är i ett stim, snart är man i normalläge igenNär man går på diet och det gröna nyckelhålet skriker när man öppnar kylskåpet, då är den här tråden en smula tortyr och tillflykt på samma gång! Jäklar vad du äter pizza Josef B! Gissa om man blir avundsjukKul tråd och självklart måste man synda Pizza när man är i stora staden i sommar!
Finns ju faktiskt pizzadiet helt seriöst. Det är ju bara ett av dagens mål.När man går på diet och det gröna nyckelhålet skriker när man öppnar kylskåpet, då är den här tråden en smula tortyr och tillflykt på samma gång! Jäklar vad du äter pizza Josef B! Gissa om man blir avundsjukKul tråd och självklart måste man synda Pizza när man är i stora staden i sommar!
Roslags!Myzigt... vilken restaurang?
Ser god ut. Vad är det på? Löjrom, rödlök, gräddfil eller vad? Går den att få med räkor?Brillo igen
![]()
Är det den som ligger mot rondellen? måste testa. har alltid gått på den andra italienarenOk lunchpizza på al caminetto i Alvik.
![]()
Nä det är den som ligger 2 portar neråt från rondellen .Är det den som ligger mot rondellen? måste testa. har alltid gått på den andra italienaren
Vette tusan, men det är bara att fråga om du kan få. Löjromspizzan är jävligt bra, men kan kännas lite tungt om man ska äta hela själv. Passar bra som förrätt för sällskapet.Ser god ut. Vad är det på? Löjrom, rödlök, gräddfil eller vad? Går den att få med räkor?
Capri Due Bakfickan levererar som vanligt. Måste säga att Bakfickan är bättre än Meno Male, har snart gått igenom varje pizza på bådas menyer.
Formaggio med salcicca
![]()
Den är jävligt bra! Kanske bästa pizzan jag ätit. Men nu pratar vi om att dra genomsnitt på alla Meno Males pizzor med Bakfickans, så snittar Bakfickan högreDu har rätt att ha fel. N'dujan på Meno male är kanske världens bästa pizza.![]()
Den är jävligt bra! Kanske bästa pizzan jag ätit. Men nu pratar vi om att dra genomsnitt på alla Meno Males pizzor med Bakfickans, så snittar Bakfickan högreDet är kocken som gör det hela, Bakfickans är grym!
Formaggio med salcicca och fiarelli är gudomlig. En egen variant jag komponerat![]()