• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stans bästa pizza?

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Bor på Väster men aldrig varit där. Kollade in menyn, billigt! Är det bakis-bra pizzor eller bra på riktigt liksom?
Jag blir nästan lite rörd bara av att tänka på hur god "Lunda Special" är/var. Kan dock inte uttala mig om övriga pizzor då jag aldrig provat dem. Bodde tidigare på Väster själv men har inte ätit där på ett par år.

Tvingas jag klassificera dem lutar de mer åt bakispizza än hipsterpizza.
 

Josef B

Bestraffaren
Dags för Meno Male igen :)
20171022_143449.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Nduja med fiarelli.
Världsklass, men det kanske blir lite för mycket toppning, mozzarellan vill inte smälta helt.
20171022_143737.jpg


*Edit
Klar och ätit upp. Måste nu säga att jag är lite smått besviken. För mycket toppning gjorde att osten inte smälte ordentligt och brödet, som gör mycket på smak och konsistens, var för mjuk, ingen riktig studs.
Första gången jag åt på Meno Male Hantverkargatan så blev det en Nduja och var nog bästa pizzan jag ätit. Det är samma unga kockar som innan så jag vet inte riktigt vad som hänt, men pizzorna har blivit lite mer kladdig.
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nduja med fiarelli.
Världsklass, men det kanske blir lite för mycket toppning, mozzarellan vill inte smälta helt.
20171022_143737.jpg


*Edit
Klar och ätit upp. Måste nu säga att jag är lite smått besviken. För mycket toppning gjorde att osten inte smälte ordentligt och brödet, som gör mycket på smak och konsistens, var för mjuk, ingen riktig studs.
Första gången jag åt på Meno Male Hantverkargatan så blev det en Nduja och var nog bästa pizzan jag ätit. Det är samma unga kockar som innan så jag vet inte riktigt vad som hänt, men pizzorna har blivit lite mer kladdig.

Åt där igår, dock utan fiarelli. Den va lika bra som vanligt. Kan det vara extra topping som gjorde den tung?
 

Josef B

Bestraffaren
Åt där igår, dock utan fiarelli. Den va lika bra som vanligt. Kan det vara extra topping som gjorde den tung?
Brukar du få salamin tillagad i ugnen eller vill du att de lägger på den i efterhand, som är brukligt på Meno Male?
Kan vara så att salamin täcker för mozzarellan, eftersom jag vill han dem knapriga, denna gång blev de inte ens det :/
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En Meno Male på Meno Male Kholmen

God, men lite för mkt ruccola kan jag tycka

DE46380F-743F-4263-A36C-ECE203E22376.jpeg

Haha :D Påminner mig om en kille jag jobbade med för en enighet sedan. Vi var ett gäng som skulle jobba sent så vi skickade en löpare till McD. Han hade bland annat beställt en mellan milkshake men råkade få en liten. Han blev så här arg :rage: och sa att nu kommer han inte orka jobba hela kvällen. Då erbjöd jag honom min STORA milkshake varpå han brast ut i ungefär samma sinnesstämning som innan. -Men den kommer jag Aldrig att orka!!!!

Sensmoral av berättelsen: Plocka bort valfri mängd ruccola tills du tycker att det är lagom :)
 
Topp