• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stans bästa pizza?

Josef B

Bestraffaren
@Josef B

Provade vildsvinspizzan på Giro´s igår. Tyvärr dog batterierna i samma sekund som jag satte mig till bords så det blev inga bilder. Tänkte en sekund, "Om jag håller klockan framför maten, ber servitören ta kort och messa mig så kan jag ju posta sen på forumet", men jag fegade ur :)

Fick dem att köra vildsvinssalamin i ugnen, den läggs annars på efter gräddning, men nu blev den perfekt varm och krispig.
Rikligt med riven parmesan ovanpå mozzarellan, lagom balans mellan svampkrämen och tryffeloljan så på det hela var den riktigt god. Att skriva basilika och sen lägga på ett enda stackars litet basilikablad förstår jag däremot inte meningen med.

Håller med om att det då och då är en aningens degiga kanter. Antar att det beror på att gräddningstiden är så pass kort så att botten skulle bli bränd om kanterna skulle vara perfekta, men man kan ju tycka att de kunde anpassa mängden deg mellan kant och botten på ett annat sätt för att få en mer jämn gräddning.
Ska se om jag hinner nästa vecka på Giro igen. Idag ska det bli Bakfickan om ett par timmar :)
Gick igenom bilderna i tråden och på min Insta, blev så sjukt sugen på pizza :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ska se om jag hinner nästa vecka på Giro igen. Idag ska det bli Bakfickan om ett par timmar :)
Gick igenom bilderna i tråden och på min Insta, blev så sjukt sugen på pizza :)

Sugen att testa tryffelpizzan på Brillos, men är lite rädd för att det blir för mycket tryffel...eller vad tycker du? Det är ju en fantastisk smak tillsammans med andra råvaror, men som huvudsmak känns det att det finns risk att det blir för mastigt.
 

Josef B

Bestraffaren
Sugen att testa tryffelpizzan på Brillos, men är lite rädd för att det blir för mycket tryffel...eller vad tycker du? Det är ju en fantastisk smak tillsammans med andra råvaror, men som huvudsmak känns det att det finns risk att det blir för mastigt.
Den ska jag prova nästa gång. Håller med att för mycket tryffel blir aningen kryddstark. Man får hoppas pizzan är balanserad. Löjromspizzan var perfekt avvägd med topping och prästosten gjorde sitt jobb :)
 

Josef B

Bestraffaren
Capri due Bakfickan.
20170429_135227.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Salcicca med broccoliblad.
Salciccan här på Bakfickan är mycket godare än på Giro. Men judt denna pizza så får man säga till om man ska ha tomatsås, och självklart om korven ska in i ugnen. @Clark Kent
20170429_135620.jpg
 

sventon

Omega
Käkade precis Tryffelpizzan på Giro och den var magisk, måste vara en av de bästa pizzor jag har ätit hittils. (Har inte hunnit prova Meno Male ännu). Missade bild pga ingen mobil medhavd :/
 

Josef B

Bestraffaren
Åkte allt i i ugnen eller la de på salami i efterhand?
Gillar deras upplägg med att själv kunna komponera utifrån en bas och att sen kunna komplettera med tre olika tillbehör.
Ndujasalamin åkte in i ugnen men tryffelsalamin åkte på efteråt. Men jag valde det medvetet, ville se hur de smakar som de vill göra dem :)
 

Josef B

Bestraffaren
Hur stod den sig i smak mot Bakfickan/Giros?
Brödet på Bakfickan och Meno håller samma höga kvalitét, bättre än Giros. Svårt att jämföra smak då de pizzor jag ätit varit olika, men tryffelsalamin gjorde verkligen sitt jobb och i kombo med ndujasalamin så blev Menos pizza perfekt! Måste prova Menos salcicca för att jämföra med Bakfickan.
Men jag måste säga att Meno ligger för tillfället på första plats :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Brödet på Bakfickan och Meno håller samma höga kvalitét, bättre än Giros. Svårt att jämföra smak då de pizzor jag ätit varit olika, men tryffelsalamin gjorde verkligen sitt jobb och i kombo med ndujasalamin så blev Menos pizza perfekt! Måste prova Menos salcicca för att jämföra med Bakfickan.
Men jag måste säga att Meno ligger för tillfället på första plats :)

Grymt! Verkar det vara mycket folk som äter där? Gillar när det är hög omsättning på maten så att man vet att allt är superfärskt.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Orkar inte läsa igenom hela tråden men har ätit på giro och dem har väl helt ok napolitanska pizzor. Bra råvaror åtminstone men är det någon som har tips på bra ställen med romersk pizza? Delvis extremt tunna och krispiga.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Inget Meno Male. Det är f-n ofattbart hur man kan tillåta att pizzabagaren står och fipplar med mobilen och sen går direkt och trycker ner fingrarna i degen :mad: Det är banne mig generalfel att inte ha en normal handhygien...speciellt på ett hak som tar 160 spänn för en pizza.
 
Topp