Josef B
Bestraffaren
Ska se om jag hinner nästa vecka på Giro igen. Idag ska det bli Bakfickan om ett par timmar@Josef B
Provade vildsvinspizzan på Giro´s igår. Tyvärr dog batterierna i samma sekund som jag satte mig till bords så det blev inga bilder. Tänkte en sekund, "Om jag håller klockan framför maten, ber servitören ta kort och messa mig så kan jag ju posta sen på forumet", men jag fegade ur
Fick dem att köra vildsvinssalamin i ugnen, den läggs annars på efter gräddning, men nu blev den perfekt varm och krispig.
Rikligt med riven parmesan ovanpå mozzarellan, lagom balans mellan svampkrämen och tryffeloljan så på det hela var den riktigt god. Att skriva basilika och sen lägga på ett enda stackars litet basilikablad förstår jag däremot inte meningen med.
Håller med om att det då och då är en aningens degiga kanter. Antar att det beror på att gräddningstiden är så pass kort så att botten skulle bli bränd om kanterna skulle vara perfekta, men man kan ju tycka att de kunde anpassa mängden deg mellan kant och botten på ett annat sätt för att få en mer jämn gräddning.
Gick igenom bilderna i tråden och på min Insta, blev så sjukt sugen på pizza