• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stans bästa pizza?

Meno Male verkar ju riktigt bra! Ska upp till Sthlm nästa vecka och tänkte passa på att käka där.
Tror ni man behöver boka bord om man käkar där på en måndagkväll? :)

Önskar att jag kunde gilla fin-pizza... men är tråkigt! Provat mängder av gånger...

Pizzakväll. Malmö. Good stuff. Men standardpizza!

Diavola på Meno Male Hantverkargatan. Riktigt bra men oklart varför de försöker överrösta en redan högljudd lunchpublik med ännu högre musik.

IMG_20190410_121612.jpg
Var tvungen att prova Diavola. Riktigt bra! Starka salamin var inte att leka med :) het som tusan! Kan det månne vara Calabrese Picante?
Självklart allt i ugnen.

*Edit
Nu såg jag de små chilisarna :)
20191024_120554.jpg

Senast ändrad:
Var tvungen att prova Diavola. Riktigt bra! Starka salamin var inte att leka med :) het som tusan! Kan det månne vara Calabrese Picante?
Självklart allt i ugnen.

*Edit
Nu såg jag de små chilisarna :)
20191024_120554.jpg

Missade att du svarat, sorry. Ja, det är beroende på dagsform för hur pizzabagaren strösslar chillis hur starkt det blir :)

Margherita D.O.C. på Giro. Upplever att det är bättre kvällstid än på lunchen. Lite vattnig idag och inte lika krämig tomatsås som det brukar. Halvnöjd.

IMG_20191121_132137-01.jpeg

Har typ missat den här tråden litegrann? Äter för mkt pizza.. lite åsikter:

800graders slicehak som gäller för mig nu. Pepperonin och grandma är superduperbra.
Tung sås, sinnessjuk crust. Nice med något annat än napoletanskt.

Kör mkt Galinas ifall jag har bråttom, närmre till jobbet. Funkar bra, Inge världsklass men.. samma resultat varje gång. Ofta generös bränna.

Testat Bananas några gånger, superbesviken. Trångt och jävligt men framförallt för små pizzor. Klippt två utan problem. Inte okej. Vettig deg men rätt trist sås. Dyrt med? Eller? Minns kanske fel.

Menomale är jag lite kluven till. Väldigt ofta för blött och mycket mjähhh. Inte riktigt min favorit. Men såklart mycket bättre än många andra. Bra deg imo.
Edit: miljön på meno är sämst. Så vidrigt skramliga stolar. Iaf på hantverkargatan.

Är det någon annan som gör riktiga pizzor som inte kör napoletanskt-ish förutom 800slice?
Håller med om meno male, känns som att det blivit sämre. Tyckte det var fantastiskt i början.

Ägarna av Bananas har öppnat ett ställe på tegnergatan som heter bistro leoparden. Köpte med mig därifrån nyligen och tyckte det var riktigt gott, bättre än meno male

Babette på roslagsgatan är rätt likt 800 grader. 4 olika per dag som byts ut
Just det ja, glömde bort dom.
Håller med om meno male, känns som att det blivit sämre. Tyckte det var fantastiskt i början.

Ägarna av Bananas har öppnat ett ställe på tegnergatan som heter bistro leoparden. Köpte med mig därifrån nyligen och tyckte det var riktigt gott, bättre än meno male
Inte provat, får bli när jag frisknat till!

Beror på vilken typ av pizza man gillar :)

Jag har testat det mesta i stockholms innerstad och för mig är nog 800 grader favoriten
800 grader är snäppet vassare än Meno Male i mina ögon.

Vill även slå ett slag för Italian Cousins (som tidigare gick under det betydligt bättre namnet The Artisan). De gör bruschettaliknande ”pizza squares” som man köper styckvis med olika fyllning. Grymt gott! De har ett litet ställe vid Vasaparken och ett hål i väggen vid Stureplan.

800 grader är snäppet vassare än Meno Male i mina ögon.

Vill även slå ett slag för Italian Cousins (som tidigare gick under det betydligt bättre namnet The Artisan). De gör bruschettaliknande ”pizza squares” som man köper styckvis med olika fyllning. Grymt gott! De har ett litet ställe vid Vasaparken och ett hål i väggen vid Stureplan.

italian cousins är grymt! Farligt kvarter det där, Italian cousins, 800 grader och Snö :)

Jag har undrat lite kring stället. De öppnade med ett anrikt namn, en vacker leopard ovanför dörren men med fönsterdekor som jag inte riktigt uppfattat som inbjudande.

Har nyligen fått upp ögonen för Stenmarks Lönnugn i Skegrie på skånska ödebygden. En kort bilresa från hemmet här så absolut värt det. Dom lagar pizzorna på sin uteplats där de byggt upp en vedugn.

Riktigt goda pizzor med bra råvaror. Sist vi var där "sprack" en pizza väldigt lite och de gav oss en extra för att så kan de ju inte vara. Vi hade själv inte ens reflekterat över saken men de var väldigt måna om att vi skulle vara nöjda.

Inga sittplatser dock så se till att du bor nära eller sätt dig en liten bit bort och käka.

Käkade på Pixel i Solna igår. Riktigt bra måste jag säga. Hann tyvärr inte ta en bild, men det var väldigt bra pizzor.

Tillbaka
Topp