• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

dauit

Panerai
2-Faktor
Sedan får vi inte glömma spelet Battlefront, som DICE har varit med och byggt upp.

Förhoppningsvis kommer jag inte bli lika fast som med GTA V, kom upp i 70h speltid på bara en vecka. Vill inte kugga en tenta som ligger däromkring...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Sedan får vi inte glömma spelet Battlefront, som DICE har varit med och byggt upp.

Förhoppningsvis kommer jag inte bli lika fast som med GTA V, kom upp i 70h speltid på bara en vecka. Vill inte kugga en tenta som ligger däromkring...
Jag vill älska detta spel, men EA gör sitt bästa för att sabba det.. Inga styrbara AT-ATs, ingen rymdstrid, och bara tre planeter att slåss på från launch

Om det är buggar i det kommer jag inte köpa det, min upplevelse av BF4 har bränt mig
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag vill älska detta spel, men EA gör sitt bästa för att sabba det.. Inga styrbara AT-ATs, ingen rymdstrid, och bara tre planeter att slåss på från launch

Om det är buggar i det kommer jag inte köpa det, min upplevelse av BF4 har bränt mig

Lite min tanke också, är lite halvorolig över att DICE kommer komma in med lite BF stuk, customize, cammo osv. Men förhoppningsvis tar dom igen det med fordonsstrider som var extremt bra under BF3 (har typ 5h speltid i BF4...).

DLC, DLC:s mannen, man vill ju mjölka så mycket det går.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Lite min tanke också, är lite halvorolig över att DICE kommer komma in med lite BF stuk, customize, cammo osv. Men förhoppningsvis tar dom igen det med fordonsstrider som var extremt bra under BF3 (har typ 5h speltid i BF4...).

DLC, DLC:s mannen, man vill ju mjölka så mycket det går.
Mm jag vet, och av princip vägrar jag köpa "map packs" längre, om jag behöver dem för att ha kul eller ens kunna spela (jag tittar på dig MW3) byter jag spel på dagen :) Finns alltid lattjo indiespel att köra så man inte matar idioter med microtransaktioner
 

Ponlarsson

Panerai
Jag vill älska detta spel, men EA gör sitt bästa för att sabba det.. Inga styrbara AT-ATs, ingen rymdstrid, och bara tre planeter att slåss på från launch

Om det är buggar i det kommer jag inte köpa det, min upplevelse av BF4 har bränt mig
Rymdstriderna var ju bland det absolut roligaste i gamla Battlefront 2. Synd att de är borta nu, hur coolt var det inte att flyga X-Wing mot en Stardestroyer?
 

Ponlarsson

Panerai
Dessutom kommer det väl inte heller finnas olika klasser? Tidigare kunde man välja mellan ett par olika, nu är det loadouts tror jag. Känns mer som Battlefield: Star Wars, än battlefront :(
Fast klasserna var ju ganska B. Tog man den vanliga "Assault" så man fick typ maskingevär klarade man ju sig ofta bra mot de allra flesta. Dessutom vill jag minnas att många snipers fick en enda lång laserstråle från vapnet till träff, vilket ju mycket tydligt visade vart snipern befann sig.

Edit: Eller ja, piloterna var ju bra som reparerade sitt skepp eller fordon under tiden de använde det.
 
Fast klasserna var ju ganska B. Tog man den vanliga "Assault" så man fick typ maskingevär klarade man ju sig ofta bra mot de allra flesta. Dessutom vill jag minnas att många snipers fick en enda lång laserstråle från vapnet till träff, vilket ju mycket tydligt visade vart snipern befann sig.

Edit: Eller ja, piloterna var ju bra som reparerade sitt skepp eller fordon under tiden de använde det.
Det håller jag med om, men det känns som något man kan åtgärda. Alltså att balansera klasserna. Jag tycker bara att loadouts blir för mycket Battlefield. En av de stora anledningarna till att jag kommer köpa det är eftersom man körde det när man var barn och vill spela uppföljaren av spelet idag. Vilket det för mig (hittills) inte känns som.
 

RDFG

Cartier
Jag funderar på att ge det en chans och då har jag alltid haft det svårt för just den genren. Hur ska jag lägga upp det? Vilken film börjar jag med?

Jag har precis fixat en träningscykel framför tv:n nämligen... All löpning på asfalt har typ sabbat mina knän.

Jag brukar förepråka "the machete order".
Ep 4 och 5 sedan ep 2-3 som en "tillbakablick" och sedan avsluta med ep 6 (ep 1 kan man eventuellt se som "extramaterial" men helst skiter man totalt i den)

Alltså 4-5-2-3-6
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Längtar också som ett barn till julafton, fastän ingenting väl kommer att kunna mäta sig mot känslan och minnet av öppningsscenen i biomörkret med farsan '79. Första scenen i trailern ger ju lite gåshud... Fast varför behövde de gå och göra om Storm trooper-hjälmarna för? :shifty:
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Längtar inte ett dugg... Och gillar inte Star Wars heller:angel:

img_20150125_114513-jpg.104549
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Är ingen stor Star Wars fan/freak, men såg förstås de klassiska tre första filmerna som barn/ungdom & lekte med lite plastfigurer etc. Har inte sett de tre "nya" filmerna annat än lite delar här & var när de sänts på TV.
Men barnen börjar nu komma upp i StarWars ålder, så de gamla filmerna måste nog letas upp & kollas på.
Finns de tillgängliga i nå´t bra lagligt streaming/pay-per-view sammanhang? Hittar dom inte på Netflix, t.ex.
Var det inte snack om att de skulle dubbas till svenska? Gränsfall att ungarna hinner med att läsa undertexterna...
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Är ingen stor Star Wars fan/freak, men såg förstås de klassiska tre första filmerna som barn/ungdom & lekte med lite plastfigurer etc. Har inte sett de tre "nya" filmerna annat än lite delar här & var när de sänts på TV.
Men barnen börjar nu komma upp i StarWars ålder, så de gamla filmerna måste nog letas upp & kollas på.
Finns de tillgängliga i nå´t bra lagligt streaming/pay-per-view sammanhang? Hittar dom inte på Netflix, t.ex.
Var det inte snack om att de skulle dubbas till svenska? Gränsfall att ungarna hinner med att läsa undertexterna...
http://www.discshop.se/filmer/blura...isonSite&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
Så kan ungarna se dem om och om igen...:)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Du menar fysiskt köpa film?!? 2015?!?
Du skojar... Barnen vet ju knappt vad en DVD/CD är, ju... :D
Säg det inte till nå'n men jag körde upp till Statoil och hyrde en film häromveckan när jag oförhappandes befann mig övergiven av hustru och barn en fredagkväll. "Du kan väl hyra en krigsfilm eller nåt...?" föreslog min bättre hälft urskuldande när det visade sig att hon också skulle bort.

Edit: för den intresserade kan jag avslöja att valet föll på "Edge of tomorrow", en SF-krigs-version av "Groundhog day". Klart sevärd en fredagkväll på egen hand.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
I väntan på filmen i december kan jag rekommendera att se serien om Darths okände bror, Chad Vader...:)
 
Topp