Nästan hela vintagegänget i kronologisk ordning! Saknar två som är på service...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin fint!Nästan hela vintagegänget i kronologisk ordning! Saknar två som är på service...
![]()
Jag med, grym samling!!Har fått mersmak för Certinor..![]()
Tack! Och har fått smak för DS, så samlingen lär ökaJag med, grym samling!!
Hur ser det ut i folks lådor? Läge för en statusuppdatering? För egen del har mycket hänt sedan maj 2018. Det har snurrat klockor både in och ut men dessa sju (+16570, semi-vintage) utgör dagens innehav.Har sålt en del klockor på sista tiden men nu fått ihop ett gäng klockor som jag är nöjd med.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Väldigt fin låda!Hur ser det ut i folks lådor? Läge för en statusuppdatering? För egen del har mycket hänt sedan maj 2018. Det har snurrat klockor både in och ut men dessa sju (+16570, semi-vintage) utgör dagens innehav.
![]()
Mkt bra! Grattis till fin samling! Bra jobbat att hålla ner antalet! Du behöver dock ngt "dressat" på rislänkHur ser det ut i folks lådor? Läge för en statusuppdatering? För egen del har mycket hänt sedan maj 2018. Det har snurrat klockor både in och ut men dessa sju (+16570, semi-vintage) utgör dagens innehav.
![]()
NiceHur ser det ut i folks lådor? Läge för en statusuppdatering? För egen del har mycket hänt sedan maj 2018. Det har snurrat klockor både in och ut men dessa sju (+16570, semi-vintage) utgör dagens innehav.
![]()
Kan inte påstå att jag legat på latsidan, här nuvarande status i Certinalådan. Kan nog saknas några stycken...Har fått mersmak för Certinor..![]()
Tack! Har medvetet försökt hålla antalet ur nere och kvaliteten uppe. Jag har svårt för dressare på länk. Blir alltid att länken blir liggandes då jag föredrar skinnband. Men man ska aldrig säga aldrig. Kanske bör pröva rislänk till den svarttavlade SeamasternMkt bra! Grattis till fin samling! Bra jobbat att hålla ner antalet! Du behöver dock ngt "dressat" på rislänk![]()
I sig just att det du saknar är en bra DS på originallänkTack! Har medvetet försökt hålla antalet ur nere och kvaliteten uppe. Jag har svårt för dressare på länk. Blir alltid att länken blir liggandes då jag föredrar skinnband. Men man ska aldrig säga aldrig. Kanske bör pröva rislänk till den svarttavlade Seamastern![]()
En DS på originallänk har faktiskt legat i pipelinen länge. Även letat efter en Nivada Antarctic längeI sig just att det du saknar är en bra DS på originallänkSkit i riset
Skämt åsido grym samling!
Väldigt fin samling, dom som pratar om bredd i samlingen borde titta på din. Fina fickur!Jaa! Kul att se!!!
Dessa bor hos mig, samlade under kökslampan!
![]()
Tack, trådar som denna är också bästa inspirationskällan för att hitta rätt!...Väldigt fin samling, dom som pratar om bredd i samlingen borde titta på din. Fina fickur!
Du får gärna höra av dig om du säljer SeamasterkronografenTack, trådar som denna är också bästa inspirationskällan för att hitta rätt!...![]()
Sweet! Vet vem jag ska ringa när man letar udda certinadelar!Kan inte påstå att jag legat på latsidan, här nuvarande status i Certinalådan. Kan nog saknas några stycken...
![]()
You're welcome!Sweet! Vet vem jag ska ringa när man letar udda certinadelar!![]()
Bredden är inte det viktigasteKass bild på vad jag tänker är "keeper"samlingen även om jag inte direkt tänkt sälja resten...
![]()
Edit: Ingen vidare bredd![]()
Fantastiskt skick på dem! Underbart!Laco tank från 40-talet.
Duval Supersompressor från 1969
IWC Yacht Club från ca 1968-69![]()
Riktigt fin duval!Laco tank från 40-talet.
Duval Supersompressor från 1969
IWC Yacht Club från ca 1968-69![]()