D
Deleted member 18570
Guest
Jag vet att samlingen kanske är lite spretigKlart lovande och lite annorlunda start på ett helvete du kommer önska du aldrig gav dig in i..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet att samlingen kanske är lite spretigKlart lovande och lite annorlunda start på ett helvete du kommer önska du aldrig gav dig in i..
Mycket trevliga!Hej alla, här är min lilla vintagesamling (jag har precis börjat)
1. Rolex Precision, rostfritt stål och guld från 1948
2. Omega Seamaster Chronometre, cal 343, från 1950
3. Aquastar Regate, lemaniaverk, tidigt 70-tal
![]()
Stabil start! Seikon och DS:en är klara höjdpunkter!Såg att jag gick med i forumet för ett år sen igår. Om man skulle sammanfatta mitt första år med en bild så hade det sett ut något såhär:![]()
Inte riktigt vad jag först hade räknat med, det går snabbt utför...Tack för ert bidrag till fortsatt galenskap!
Tack! Väldigt glad i dom båda. Seamaster kronografen är en personlig favorit dock...Stabil start! Seikon och DS:en är klara höjdpunkter!
Fint! Är extra avundsjuk på DS:en!Såg att jag gick med i forumet för ett år sen igår. Om man skulle sammanfatta mitt första år med en bild så hade det sett ut något såhär:![]()
Inte riktigt vad jag först hade räknat med, det går snabbt utför...Tack för ert bidrag till fortsatt galenskap!
Tack! Dyker snart upp ett ex till dig med ska du se, seek and you shall find!Fint! Är extra avundsjuk på DS:en!![]()
Har hittat några men de har aldrig den prislappen jag vill att de ska haTack! Dyker snart upp ett ex till dig med ska du se, seek and you shall find!
Är sällan så tyvärr. Dyker inte jätte ofta upp på auktion heller verkar det som. Jag ska hålla ögonen öppna om jag stöter på någonHar hittat några men de har aldrig den prislappen jag vill att de ska ha![]()
Nä precis, TackÄr sällan så tyvärr. Dyker inte jätte ofta upp på auktion heller verkar det som. Jag ska hålla ögonen öppna om jag stöter på någon![]()
Fina! Lycka till!Line-up anno januari 2018. Tänkte i stort sett försöka hålla mig till det här gänget detta år.
![]()
Jäklar vilket gäng! Du borde klara utan problem, om du inte hänger på KSLine-up anno januari 2018. Tänkte i stort sett försöka hålla mig till det här gänget detta år.
![]()
Det var ju just det där sista...Jäklar vilket gäng! Du borde klara utan problem, om du inte hänger på KS![]()
Imponerande! Själv är jag rätt nöjd med att inte köpt nåt nytt så här långt in på året!Line-up anno januari 2018. Tänkte i stort sett försöka hålla mig till det här gänget detta år.
![]()
Då ligger du i lä!!Imponerande! Själv är jag rätt nöjd med att inte köpt nåt nytt så här långt in på året!
Har lovat mig själv att sikta mer på kvalitet och klockor som jag verkligen vill ha istället för att impulsivt klicka hem halvt fungerande 200-kronorsklockor för att dom såg lite småtrevliga ut på tratten.Då ligger du i lä!!![]()
Lättare sagt än gjort!Har lovat mig själv att sikta mer på kvalitet och klockor som jag verkligen vill ha istället för att impulsivt klicka hem halvt fungerande 200-kronorsklockor för att dom såg lite småtrevliga ut på tratten.
Klarat mig över en halv månad iallafall, det är inte fy skam!Lättare sagt än gjort!![]()
Ena sekunder lovar jag mig samma sak och andra fattar jag inte vrf man betalar så dyrt för andra när man kan få så mkt för så lite... Det går runt, runt men slutar oftast att jag vill ha allt, högt som lågt..blir aldrig nöjd mer än för ögonblicketHar lovat mig själv att sikta mer på kvalitet och klockor som jag verkligen vill ha istället för att impulsivt klicka hem halvt fungerande 200-kronorsklockor för att dom såg lite småtrevliga ut på tratten.
Kvalitet behöver inte betyda dyrt. Två av mina bästa köp förra året var min Reverso, som är den dyraste klocka jag köpt (även om det var till ett helt galet fyndpris) och min Tissot Visodate, som kostade 250kr. Ska försöka att inte vara så dumsnål också. Har gått miste om en och annan klocka som jag verkligen ville ha, bara för att jag minsann ville betala max hälften av vad den var värd trots att jag egentligen hade råd. En sjukt fin King Seiko på tratten, exempelvis. Fortfarande bitter över den.Ena sekunder lovar jag mig samma sak och andra fattar jag inte vrf man betalar så dyrt för andra när man kan få så mkt för så lite... Det går runt, runt men slutar oftast att jag vill ha allt, högt som lågt..blir aldrig nöjd mer än för ögonblicket![]()
Trevligt! Vad är det för någon på det blå bandet?Bara en del av klockorna jag äger. Har nog ett 20-tal till. Funderar på att sälja av stora delar av samlingen då det börjar bli alltför mycket.
![]()
Läckert! Fina NOS-band oxå!Bara en del av klockorna jag äger. Har nog ett 20-tal till. Funderar på att sälja av stora delar av samlingen då det börjar bli alltför mycket.
![]()
En Polhem jag hittade NOS, endast testad några timmar. Rätt udda och cool faktiskt.Trevligt! Vad är det för någon på det blå bandet?
Fint!Bara en del av klockorna jag äger. Har nog ett 20-tal till. Funderar på att sälja av stora delar av samlingen då det börjar bli alltför mycket.
![]()
Uppdaterat lite. Två klockor ut och en in. Frågan är vad man ska sikta på härnäst? Fortsätta på inslagen väg eller testa något nytt? Har lite uppslag men inget känns självklart.
![]()