• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

State of the Collection - Visa din vintagesamling!

Hej alla, här är min lilla vintagesamling (jag har precis börjat)
1. Rolex Precision, rostfritt stål och guld från 1948
2. Omega Seamaster Chronometre, cal 343, från 1950
3. Aquastar Regate, lemaniaverk, tidigt 70-tal
vintage.jpg
Mycket trevliga! :)

Såg att jag gick med i forumet för ett år sen igår. Om man skulle sammanfatta mitt första år med en bild så hade det sett ut något såhär:
20180117_115856.jpg

Inte riktigt vad jag först hade räknat med, det går snabbt utför... :) Tack för ert bidrag till fortsatt galenskap!
Stabil start! Seikon och DS:en är klara höjdpunkter!

Har lovat mig själv att sikta mer på kvalitet och klockor som jag verkligen vill ha istället för att impulsivt klicka hem halvt fungerande 200-kronorsklockor för att dom såg lite småtrevliga ut på tratten.
Ena sekunder lovar jag mig samma sak och andra fattar jag inte vrf man betalar så dyrt för andra när man kan få så mkt för så lite... Det går runt, runt men slutar oftast att jag vill ha allt, högt som lågt..blir aldrig nöjd mer än för ögonblicket :)

Ena sekunder lovar jag mig samma sak och andra fattar jag inte vrf man betalar så dyrt för andra när man kan få så mkt för så lite... Det går runt, runt men slutar oftast att jag vill ha allt, högt som lågt..blir aldrig nöjd mer än för ögonblicket :)
Kvalitet behöver inte betyda dyrt. Två av mina bästa köp förra året var min Reverso, som är den dyraste klocka jag köpt (även om det var till ett helt galet fyndpris) och min Tissot Visodate, som kostade 250kr. Ska försöka att inte vara så dumsnål också. Har gått miste om en och annan klocka som jag verkligen ville ha, bara för att jag minsann ville betala max hälften av vad den var värd trots att jag egentligen hade råd. En sjukt fin King Seiko på tratten, exempelvis. Fortfarande bitter över den.
Har något av en önskelista för året som jag satsar på i första hand. Vill ha en GS, en KS, en flådig gammal quartz-Credor av nåt slag...

Tillbaka
Topp