• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stockholms bästa kebab

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Växte upp med kebaben i hötorgshallen och kebabkungen som låg mitt emot Jerusalem på Götgatan. Gick rykten om att Jerusalem slaktade djuren i källaren så där åt vi som 12-åriga grabbar aldrig kebab. Tyvärr dåligt med kebabställen vid Skanstull där jag bor men kan varmt rekommendera Gyrella på Götgatan för gyros o dyl. Fantastiskt gott även om deras pommes är lite trötta.
 

Nexus

Panerai
Gjorde idag misstaget att äta lunch på kebabställen i Kungshallen. Flottigt, åt helvete för tjocka skivor och allmänt deppiga såser. Undvik
 

Josef B

Bestraffaren
Så var och vad tycker ni man ska käka om man vill ha Stockholms bästa kebab? Mitt val är Izmirkebab i Hötorgshallen, deras jättekebab med franska för 59kr är helt fantastisk
image.jpg
Gillar deras franska!
Men Palmyra har klart bästa kebaben! Kycklingkebaben är snäppet vassare tom! Deras specialtallrik är grym!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Växte upp med kebaben i hötorgshallen och kebabkungen som låg mitt emot Jerusalem på Götgatan. Gick rykten om att Jerusalem slaktade djuren i källaren så där åt vi som 12-åriga grabbar aldrig kebab. Tyvärr dåligt med kebabställen vid Skanstull där jag bor men kan varmt rekommendera Gyrella på Götgatan för gyros o dyl. Fantastiskt gott även om deras pommes är lite trötta.

Ah. Minns det stora kebabkriget som igår. Gick på Åsö då, och ett tag var en kebab med bröd nere i 5:-. Då käkade man en hel del kebab...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Känns som det man borde sortera det i finkebab som Spencer postade och svennekebab.
Båda har sina stunder.

Vanlig svennekebab tycker jag är rätt gott i Valsta Centrum i Märsta.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kebab i Stockholm är för det mesta en besvikelse. Såserna smakar antingen bara mesig yoghurt eller tomatsörja.

Den enda kebab jag hittat i närheten av city som är vettig är Dolce Vita på Kungsholmen. Nybakat bröd och en vitlökssås med lite smak!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fan av sugen jag blev nu... Kanske blir K Amida till lurre i morgon. Problemet är bara att man luktar matos på 10 meters avstånd efteråt... Annars är det gott där
 
  • Like
Reactions: SFS

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kebab i Stockholm är för det mesta en besvikelse. Såserna smakar antingen bara mesig yoghurt eller tomatsörja.

Den enda kebab jag hittat i närheten av city som är vettig är Dolce Vita på Kungsholmen. Nybakat bröd och en vitlökssås med lite smak!

Kostar säkert helt för mycket också. Om du är söderifrån (riktiga söder) så vet du vad en falafel eller kebab ska kosta - här går uteliggarna mätta.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Inte riktigt så långt söderöver men jag fylleåt faktiskt falafel i Malmö bara för en vecka sedan. Håller med om att nåt är jäkligt märkligt med kebabpriserna i 08-land. Framförallt eftersom 95% av dem smakar skräp.

Just Dolce Vita kostar dock 75 spänn inkl dricka och är stor som en underarm så det priset är helt ok.
 
  • Like
Reactions: SFS

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ah. Minns det stora kebabkriget som igår. Gick på Åsö då, och ett tag var en kebab med bröd nere i 5:-. Då käkade man en hel del kebab...
Landade alltid där efter vilda orgier på allhuset och juristernas. Köp fyra, ät två under vinglig gång till hemmet på högbergsgatan och två till frukost dagen efter. Sweet memories...
 

Patrik J

Rolex
Bodde några portar från Palmyra i nästan 20 år. Jag kan fortfarande vakna kallsvettig mitt i natten efter mardrömmar om det stället.

Dock djävligt praktiskt när man var bakis. Och majonäsen var god vill jag minnas.
 
  • Like
Reactions: SFS

Anton

Omega
Freddys kebab Kists har alltid varit bra kanske nostalgi från barndomen.Palmyra mycket men dåligt, Skåne är platsen Gud glömde när han skapade kebaben!
 
Topp