• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stockholms bästa kebab

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Bästa kebab i bröd: Restaurang Rosabella i Solletuna.
Bästa kebabrulle: Restaurang Oscars ligger mellan East och videobutiken mittemot platsen där Råsunda Stadion stod.
Bästa kebabtallrik: här måste jag nog säga Palmyra, Årsta, pga den enkla anledningen att deras kött faktiskt ÄR lammkött...
 

almeyero

Panerai
Palmyra är det mest överskattade stället, de stora portionerna och att man får ta sås själv gör att folk hyllar stället när själva kebaben är sådär. Falafeln däremot är grym!

Piccolo Angelo i Hornstull har sjukt bra kebab samt gyros.

IL Pirata har också bra kebab.

Myntan i Fagersjö har också riktigt bra kebab.
 

Sjobedan

Rolex
Kebab/Gyros/Falafel härstammar från Malmö, allt annat är hörsägen.

1. Ligger inte långt ifrån Stippes, minns inte namnet. Men det är Marathons förra ägare som driver denna. Bra grejer!
2. Amanos vid Big bowl på Värnhem.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Bästa kebab i bröd: Restaurang Rosabella i Solletuna.
Bästa kebabrulle: Restaurang Oscars ligger mellan East och videobutiken mittemot platsen där Råsunda Stadion stod.
Bästa kebabtallrik: här måste jag nog säga Palmyra, Årsta, pga den enkla anledningen att deras kött faktiskt ÄR lammkött...
Den rullen kommer jag också nostalgiskt ihåg då jag under fem år arbetade i de gröna husen innan videobutiken. Dock fick två kollegor åka ambulans till KS efter lunch på det stället och vips fick vi gå till Pizzastugan istället.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Sämsta kebabtallriken ever serveras på ett kebabhak i Linköping precis bakom Elite hotell vid stora torget. Befuckinware. Fast jag fick iaf uppleva den rosa såsen som verkar så populär utanför storstäderna.
Bra kebabrulle serveras på Flysta pizzeria. Den är så enorm att de har kebabrullekartonger för take away, något jag inte sett på andra ställen.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Rotebro grill (vid pendeln) har en skaplig kebab, här får du njuta av rosa såsen! Extremt trevlig personal har de, därför var jag stammis där i ett par år
 
Slår nog ett slag för Palmyra jag med, dock kanske inte vanliga kebaben utan kycklingkebaben. Den är grym...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Gjorde idag misstaget att äta lunch på kebabställen i Kungshallen. Flottigt, åt helvete för tjocka skivor och allmänt deppiga såser. Undvik
På nedre planer längst in i hörnet? Du beställde fel. Deras lammentrecote med bulgur är skitgod. Be att få en redig klick ezme också. Turkisk chili/paprikaröra som är kanon.
 

almeyero

Panerai
Fruängen/Herrängen har en ruggigt bra kebab med bra drag i såserna! Vet dock ej vad den heter tyvärr. Men ligger mitt emot "Mäklarhuset"


Kommer ihåg för typ 10 år sedan så var det ett ställe i Herrängen som hade en sinnesjukt god kebab, har dock ingen aning vart det låg exakt eller vad det hette då det alltid var farsan som köpte hem. Kan det vara samma ställe?
 
Kommer ihåg för typ 10 år sedan så var det ett ställe i Herrängen som hade en sinnesjukt god kebab, har dock ingen aning vart det låg exakt eller vad det hette då det alltid var farsan som köpte hem. Kan det vara samma ställe?

Måste vara samma ställe kan man tycka! Inte mina hoods, men nästa gång jag är där kollar jag vad stället heter!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
K Amida blev det till middag pga denna tråd



image.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Kebabkitchen på valhallavägen var för jävla bra för ett par år sedan, nu vet jag inte riktigt vart det finns bra kebab i Stockholm längre.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
För den händige hemmafixaren kan jag rekommendera Fittja Matcenter (det står Fittja Supermarket på skylten nu för tiden).
image.jpg

Adana, köfte, lammkotletter, kizir, ezme, lahbne (i och för sig libanesiskt tror jag, men gott), sallad, oliver, och sucuk-korv. I kväll blir det turkish night.
 
Pizza House på Sollentuna vägen. Utan tvekan den bästa (Och kanske största) kebabrullen i Stockholm.
Nygräddat bröd för varje beställning som är bara aningens degigt när den är klar! (Måste ju också representera hemmaplan!)

Falafelkungen på Sveavägen VAR bra, men de har nu bytt ägare och är inte längre lika bra.

Palmyra är överskattat.

Folkets Kebab (Kan vara fel namn, men den ligger på norra hörnet av Kungsgata/Vasagatan är rätt bra, gott fyllekäk!

Men den som tar priset är kebabhaket i Hötorgshallarna, längst in i närheten av fiskdisken. Om ni inte vart där, gå dit omedelbart.
 

Björklund

Panerai
Kan intyga att falafelkungen blivit sämre. Åt där förra veckan för första gången på väldigt länge. Allt är lite för... lökigt nu tyvärr.
 
Topp