Oew
Guld
Det gick ju att göra arbitrage vid brexit så går garanterat att göra det nu också!Perfekt! Köper då 50% köp respektive 50% säljoptioner så är jag en garanterad vinnare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gick ju att göra arbitrage vid brexit så går garanterat att göra det nu också!Perfekt! Köper då 50% köp respektive 50% säljoptioner så är jag en garanterad vinnare!
Vill du jobba deltid för att få lägre lön och därmed lägre skatt då inkomsten är lägre? Ok om det var mer fritid som var målet.Inte riktigt detta tråden handlar om, men testar frågan ändå. Jag har fått en extrainkomst som kommer månadsvis och skattas i Tjänst. Eftersom jag jobbar heltid kommer hela detta belopp bli ganska hårt beskattat. Finns det något man kan göra med arbetsgivaren, någon form av löneväxling till pension eller så, som skulle kunna lindra effekten något? Jobba deltid skulle vara ett alternativ men tror inte arbetsgivaren är så pigg på det...
Den här inkomsten kommer jag ha oavsett om jag jobbar eller inte, så en idé kunde ju vara att se till att få mer fritid till samma inkomst som om jag jobbade heltid. Men tror som sagt inte arbetsgivaren är intresserad av detta (har precis bytt jobb så känns inte läge). Men jag funderade mest på om det finns något lagligt "knep" man kan ta till. Som t ex löneväxling för pensionsspar, men det är väl inte jättelönsamt längre?
Svårt att svara på rakt upp och ner, handlar ju lite om var huset/lägenheten ligger. Värde. Belåningsgrad osv men i vårt fall så behöll vi samma villkor när vi flyttade från Stockholm till Gotland för knappt ett år sedan.Plockar upp denna tråd.
Har ett bolån som villkorsändas snart så tänkte höra hur mycket rabatt man i dagsläget bör kunna få på 3-mån listränta? Har idag SHB.
Tack för svar, ungefär den rabatt jag haft tidigare men jag har egentligen aldrig ställt frågan utan bara tagit vad de erbjudit. Därav min tanke att det borde gå att pressa ner det någotSvårt att svara på rakt upp och ner, handlar ju lite om var huset/lägenheten ligger. Värde. Belåningsgrad osv men i vårt fall så behöll vi samma villkor när vi flyttade från Stockholm till Gotland för knappt ett år sedan.
64 punkter rabatt på 3mån listränta. inga andra åtaganden som krävdes i banken (Swedbank), såsom sparande osv.
Hört de som har mer och hört de som har mindre, så antar att vi ligger ungefär i mitten av vad man kan få i rabatter.
Beror ju på ditt åtagande och hur bra du är på att förhandla.Plockar upp denna tråd.
Har ett bolån som villkorsändas snart så tänkte höra hur mycket rabatt man i dagsläget bör kunna få på 3-mån listränta? Har idag SHB.
Har löpande på allt idag
SKULD 3033000kr
Förslag på bunden ränta:
Binds eller inte, vad siar ni om framtiden?
1,720%Vad ligger din löpande ränta på i dagsläget?
1,720%
Skulle vart gött att kunna "försäkra" sig 5 år men låter dyrt
Ungarna duvet
Edit: Amorterar 3000kr
Och har man pengarna på ett buffert konto så kan man lika gärna ha de på armen i form av en klocka.I senaste avsnittet av sparpodden pratade de faktiskt lite om ränta ang att binda eller inte, de la fram en "metod" om att spara diffen mellan bundna räntan kontra sin rörliga på sparkonto såsom en buffert inför framtida höjningar. Kanske aktuellt? Antingen ligga kvar så som du har nu och avvakta men lägg diffen på pengarna mot 5 åringen på ett eget buffertkonto. Alt om du delvis vill safea bind 3 år med samma metod.
Min första reflektion är att det där var inga vidare rabatter. Kolla upp snitträntor på t ex finansportalen.se och ställ frågan till din bank varför du ska betala mer än "snittet".Har löpande på allt idag
SKULD 3033000kr
Förslag på bunden ränta:
Binds eller inte, vad siar ni om framtiden?
Vi kör enligt ovan princip, sätter av det dubbla varje månad, och har koll på hur räntan eventuellt rör sig.
När jag ser på bankernas räntetabeller för att binda på 5 år osv så tänker jag att vad betyder den? Jo att banken förväntar sig att räntan ligger där om 5år, så varför skynda för att låsa in sig? och skulle det mot förmodan bli fart och rejäla höjningar kan jag kliva in på banken och binda då.
ah, då tänker jag inte rätt. har inte sett den 5:åriga räntan som ett estimerat genomsnitt av de kommande 5 åren. Nu blir jag lite rädd för mig själv.Tänker du verkligen rätt här? 5-årsräntan är vad bankerna tror den genomsnittliga räntan är de kommande fem åren, med en premie.
Låter det inte lite väl bra?Skulle hoppat på direkt själv om man inte hade för avsikt att flytta inom de närmsta tre åren.
lets encrypt-certifikat och anonymt registrerat domännamn inger dock inte förtroende.Skulle hoppat på direkt själv om man inte hade för avsikt att flytta inom de närmsta tre åren.
Hur gick det?? Blev det ngt?Har kikat en del på att köpa lite skogsmark, någon här som har tips på vilka banker som är bäst exklusive landshypoteket? Har Swedbank i övrigt, men tycker att de betett sig illa mot både min familj och min hårt arbetande farsgubbe. Så jag byter gärna bank för hela min och sambons ekonomi.
Vi köpte en hektar som vi ska bygga på istället, så det blev inget med skog denna gången. Vi bygger väl nytt om två-tre år, så rimlig tidplan för skog hamnar istället på en 5-10-årig sikt. Men inget är skrivet i sten.Hur gick det?? Blev det ngt?
Låter det inte lite väl bra?
lets encrypt-certifikat och anonymt registrerat domännamn inger dock inte förtroende.