• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora bank ränte och privatekonomi tråden >>>

Håller med till fullo om detta men har haft större irritation över Telias fiber vi har. Sagt upp två gånger och dom har efter uppsägning gett ett erbjudande 200:-/mån lägre än de som gett innan uppsägning!?

Måste erkänna att vad gäller våra lån Hos SHB har vi fått så bra erbjudanden att ingen har kunnat matcha när jag försökt få lägre när bindningstiden löpte ut…

Håller med till fullo om detta men har haft större irritation över Telias fiber vi har. Sagt upp två gånger och dom har efter uppsägning gett ett erbjudande 200:-/mån lägre än de som gett innan uppsägning!?

Måste erkänna att vad gäller våra lån Hos SHB har vi fått så bra erbjudanden att ingen har kunnat matcha när jag försökt få lägre när bindningstiden löpte ut…
Upplevt samma. Först när man hotar med att byta så uppstår en helt annan prisbild närmaste 12 månaderna. Jäkla störigt.

Du beskriver precis min raka motsats. Kan man inte få betalt för att vara snäll nån gång!!??
Något säger mig ändå att den som är snäll och lojal som person vinner på det i längden. Kanske inte mot bankerna men annars i livet.

När det kommer till bankerna gäller det nog att hitta en bra personlig kontakt då går det allt att resonera förnuftigt utan att stöka och böka allt för mycket.

Har Skandia idag, 2,9. De har alltid varit billigast men tappat det nu. Blivit erbjuden 2,69 på Danske bank.

Då jag ändå har ett hyfsat engagemang på SHB så fyllde i formulär på deras sida, för att se om de kunde matcha. Deras värdelösa bolåneavdelning ringde upp och kunde absolut inte gå under 2,9. Ringde ett kontor och de kunde erbjuda 2,84, lägre än det så skulle de förlora pengar sa de.

Så just nu lutar det åt att flytta till Danske.

Så funkar Telcos. Jag har tillochmed frågat kundtjänsten hos både Telia och Tele2 om jag måste köra hela dansen igen, men det är bara uppsägningsavdelningen ("customer retention department") som kan ge rätt rabatter. Så... börja alla samtal om pris till operatörer med att bli kopplade till uppsägningsavdelningen så blir allt lättare. Ju fler som vet om och använder detta, desto snarare kan de komma ändra sig.

Att en seriös bank kör med samma dumma spel är bara trist men... tja, vill de leka på det viset är det väl upp till dem.

Jag tycker att det verkar vara så random vad folk får för villkor hos banken. Jag har Handelsbanken idag. Endast för lönekonto och bolån. Då får jag 1,5% rabatt på tremånaders plus gratis årsavgift på deras platinumkort, vilket jag främst använder för tillgång till lounge vid jobbresor.
Tidigare hade jag 1,14% rabatt på samma lån och inget platinumkort. Det jag gjorde var att jag bokade möte med banken och sa vad jag ville ha för att stanna som kund. De svarade ja vid sittande bord.

Tillbaka
Topp