@Rulle Lastväxlare är gött! Det är ganska svårt, man vill INTE att burken kommer fel eller går i backen. Nu börjar jag få kläm på det men jag går alltid ut för att kontrollera att allt går som jag vill.
Körde själv för första gången denna vecka. Fick börja i måndags morse med att åka till Södertälje för att bli lastad med skrot. Jag trodde i min enfald att de hade vågar och visste hur mycket de lastade. Men han fick flytta över lite skrot från bilen till släpet.
Igår körde jag till Karlskoga för att hämta skrot. Det gick kanonbra men när jag kommer halvvägs hem så ringer transportledaren och säger att jag måste ställa bilen på gården och ta en annan bil för att lossa de tre burkarna jag har hämtat. Nu fick jag ta en bil med en helt annan dosa till kranen.
Svårt som 17 att lära sig en ny dosa. Men det gick bra till slut.
Får order att ställa släpet ramrent på gården. Ställer burkarna på angiven plats. När jag ska backa till för att koppla släpet igen så går inte bulten i ordentligt. Backar tillbaka tills jag hör att det klonkar till. Går ur och sätter i ABS- och belysningskabel samt duomatic.
Döm om min förvåning när släpet står kvar när jag åker iväg!
ABS-kabeln slits sönder såklart men de andra klarar sig.
Ringer transportledaren och skäms.
Även idag gick det bra att rangera. Men ikväll så sket det sig igen och jag åker ifrån släpet och sliter sönder ABS-kabeln igen!
Jag är fan en idiot!
Tänker att jag ska åka in till jobbet på söndag och laga ABS-kabeln.
Lite bilder från denna den första veckan, och några från förra veckan.
Förra veckan