Tack!Hur har det gått för dig? En vecka in nu stort lycka till.
Jodå, det har väl inte hänt så mycket än och det som har hänt har varit struligt
Upprop 9 januari som sagt. Var nog bara i skolan ett par timmar.
På onsdagen den 11:e skulle vi börja på riktigt och då redan klockan 7.
Jag åkte hemifrån 05.30 för att hinna i god tid.
7.05 kommer läraren in och har ett litet upprop med oss. Det första han säger är att vi ska vara på tårna och vara beredda med skyddsskor och väst om det är så att vi ska få köra. (Ibland får de inställda lektioner och om man då är nära sin uppkörning så kan man få en extra lektion med lärare)
Naturligtvis så hade han glömt adapter till datorn så han kunde inte visa sitt bildspel. Han går ut och letar och kommer tillbaka efter en kvart. Nähä, den passade inte.
Till slut så kommer han på att vi kan byta klassrum, vilket vi gör. 7.45 kom vi äntligen igång.
Han var visst inte på tårna…
Så förra veckan hade jag en halvdan lektion på onsdag förmiddag. Därefter skulle vi jobba hemma resten av veckan och så skulle de höra av sig när vi skulle komma in nästa gång.
I fredags fick vi besked att vi ska vara på skolan för teori eftermiddagar på onsdagar och torsdagar fram till april. De sades ingenting om vad vi skulle pyssla med eller ens när vi ska ha praktik.
Jag som jobbat med utbildning i 20 år förfasas lite över den bristande planeringen över lag. Ingen vet någonting men de är supertydliga med att de verkligen inte vet eller kan svara någonting om CSN.
Jag går ju för att jag vill ha mitt CE-kort och det kommer jag nog att lösa mycket på egen hand. Jag har läst igenom böckerna och kollat på en hel del Youtube-klipp
Men när det kommer till praktik så vill jag ju verkligen få hjälp! Det kan jag inte lösa på egen hand.
Nu har jag bara haft en enda lektion så jag hoppas att det blir bättre veckan som kommer. Jag har ganska många frågor som jag hoppas få besvarade i morgon när jag kommer till skolan.
Det kanske är någon här som vet något bra åkeri i Mälardalen/Norra Västmanland så nära Fagersta som möjligt där jag kan ha praktik?