• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Blev en avrostningskurs på Knutstorp idag. Riktigt nöjd. Nu blir det avslappning i soffan m en whisky.
IMG_8833.JPG
 
Den är så jävla lyckad, grattis till en fantastisk hoj! (nästan så jag är sugen på att byta in Thunderbird Stormen mot en Bobber)
Bobbern är lyckad, men den kommer inte ta dig med Storm ;)
(Jag ångrar fortfarande att jag bytte bort Stormen för 4 år sen.... :banghead: )
Köp Bobbern i höst och ha två coola hojar ;)
 
Bobbern är lyckad, men den kommer inte ta dig med Storm ;)
(Jag ångrar fortfarande att jag bytte bort Stormen för 4 år sen.... :banghead: )
Köp Bobbern i höst och ha två coola hojar ;)
Haha, ja som power cruiser är den fan svårslagen.. Ligger nog närmare o skaffa sig en Speed Triple eller s1000r som andra hoj dock. Känns som bobbern blir för lik Stormen.
 
Någon med erfarenheter av r1,or runt 2000-2005? Vad ska man tänkte på? Bra/dåligt med hojarna
Det finns tre olika modeller under den perioden. Av dessa skulle jag gå på 2004-2005 då utblåset är under sadeln, retro tufft. :cool:
Det har hänt en del med effekten på dessa typer av hojar. En R1 från 2000 har mindre än 10 hp mer än en R6 från 2017.
 
Det finns tre olika modeller under den perioden. Av dessa skulle jag gå på 2004-2005 då utblåset är under sadeln, retro tufft. :cool:
Det har hänt en del med effekten på dessa typer av hojar. En R1 från 2000 har mindre än 10 hp mer än en R6 från 2017.
Har kikat in den serien du talade om, riktigt feta! Jaså? Men det låter ganska lagom för mig :rolleyes: mkt hoj för pengarna? Får ju en under 50000kr som inte gått mer än ett par 1000 mil
 
Det finns tre olika modeller under den perioden. Av dessa skulle jag gå på 2004-2005 då utblåset är under sadeln, retro tufft. :cool:
Det har hänt en del med effekten på dessa typer av hojar. En R1 från 2000 har mindre än 10 hp mer än en R6 från 2017.
Hade de fixat tvåans drev i lådan tills den generationen? Jag har dålig koll på Yamaha, förutom att jag renoverat några R1-lådor...

Förövrigt sitter jag i stort sett perfekt på Yamaha, men har aldrig haft någon. :/
Skulle vilja ha den generationen av R6 som kunde varva 18k, sjukt coolt!
 
Senast ändrad:
Måste säga att gamla generationen är finare än dagens!

IMG_1277.JPG

2005 vs 2017
IMG_1279.JPG
Jag håller med. Den äldre blir ju dessutom en ren love machine om man dumpar originalpiporna och har en liten burk under. Roland Sands byggde någon fin variant av det, fast han förlängde ju svingen och satte på sina 300-kilosfälgar på den, så det blev skit ändå.
Bakarslet är dock jävlig coolt på nya...
 
Kämpa!
Du är långt ifrån ensam...
Har inte du åk?

Det finns nu TVÅ mille factory 06-07 på blocket, den snygga med guldfärgad ram som få köpte, för att kunderna tyckte att det var en "turkhoj" med guldram och guldfälgar. Jag vill ha!!!! Åkte en sådan 06, jävla fin cykel. För lite motor, men ram och bromsar som räddar upp det.
 
Har inte du åk?

Det finns nu TVÅ mille factory 06-07 på blocket, den snygga med guldfärgad ram som få köpte, för att kunderna tyckte att det var en "turkhoj" med guldram och guldfälgar. Jag vill ha!!!! Åkte en sådan 06, jävla fin cykel. För lite motor, men ram och bromsar som räddar upp det.
Jo jag har ett åk men ej plockat ut fan det snöar hela tiden. Kan lika gärna byta mot snöskoter.
 
Tillbaka
Topp