• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

@JohnZ beställde min bobber på Triumph eventet i Sollentuna i höstas. Kanske var samma? Var egentligen mest sugen på att titta närmre på scramblern...

Vilken färg kör du? Specat något extra?
Jag körde på den mattgrå, brun sadel och värmehandtag. Velade sjukt mycket då jag egentligen önskar den mattsvart, antar att den kommer i det inom kort. Hojcenter Länna, där jag köper bobbern kan hjälpa mig med det till en ganska billig peng, men väljer avvakta en säsong och känna in mig. Funderade även på Vance & Hines pipor, men tänker att jag testar original först.

Får min i slutet på mars/ början april heter det. Har en polare i Göteborg som redan fått sin.
 
Senast ändrad:
@JohnZ beställde min bobber på Triumph eventet i Sollentuna i höstas. Kanske var samma? Var egentligen mest sugen på att titta närmre på scramblern...

Vilken färg kör du? Specat något extra?
Jag körde på den mattgrå, brun sadel och värmehandtag. Velade sjukt mycket då jag egentligen önskar den mattsvart, antar att den kommer i det inom kort. Hojcenter Länna, där jag köper bobbern kan hjälpa mig med det till en ganska billig peng, men väljer avvakta en säsong och känna in mig. Funderade även på Vance & Hines pipor, men tänker att jag testar original först.

Får min i slutet på mars/ början april heter det. Har en polare i Göteborg som redan fått sin.
Riktigt nice! Var inne på Johans mc för några veckor sen för att kolla läget. Då hade de första hojarna redan skeppats ut. Jag valde den röda men tycker även att den silver-gröna är väldigt fin. Jag har siktat in mig på Quarter Mile-kitet men det finns inget leveransdatum på det än.
Men så här cool kommer den bli!:cool:
IMG_0888.JPG
 
Jag har kört HD sen '00 men sålde hojen förra våren. Fick sug igen i höstas o provkörde en Bonneville 120 och en Thruxton S. Båda maskinerna var sjukt gedigna och roliga att köra. Kvalitetskänsla och detaljfinish ligger ljusår före HD. Jag velade så länge mellan bägge hojarna att Bobbern hann dyka upp och den gick inte att sluta tänka på! Jag har bara provsuttit den på ett event men beställde en i november som jag verkligen hoppas kommer SNART!!!
Jag hade nästan slutat tänka på Triumph och kollar mer på HD istället fast nu blev jag lite intresserad igen när du skrev så.
Så fort vädret blir lite bättre får jag bege mig till Triumph återförsäljaren igen för och provköra bobbern.

Är lite orolig att den kommer kännas lite liten bara och skulle gärna vilja flytta fram fotpinnarna men det verkade inte finnas något kit för det ännu men det kommer säkert nu efter den varit ute på marknaden ett tag.
 
Jag hade nästan slutat tänka på Triumph och kollar mer på HD istället fast nu blev jag lite intresserad igen när du skrev så.
Så fort vädret blir lite bättre får jag bege mig till Triumph återförsäljaren igen för och provköra bobbern.

Är lite orolig att den kommer kännas lite liten bara och skulle gärna vilja flytta fram fotpinnarna men det verkade inte finnas något kit för det ännu men det kommer säkert nu efter den varit ute på marknaden ett tag.
Just att den är liten och därmed smidig är en fördel för mig som bor i Göteborg och pendlar i tät trafik och de närmaste åren kommer bli etter stökigare med alla vägprojekt här. Hade en 2003 Lowrider som jag tog ut ny men bytte till sportster nåt år efter det för att lättare köra mellan köerna.
 
Just att den är liten och därmed smidig är en fördel för mig som bor i Göteborg och pendlar i tät trafik och de närmaste åren kommer bli etter stökigare med alla vägprojekt här. Hade en 2003 Lowrider som jag tog ut ny men bytte till sportster nåt år efter det för att lättare köra mellan köerna.
Ja såklart kan det även ha sina fördelar med en mindre smidig hoj om man kör på väldigt trafikerade vägar.
Då har du inte heller hunnit provköra den? Hur lång är du?
 
Ja såklart kan det även ha sina fördelar med en mindre smidig hoj om man kör på väldigt trafikerade vägar.
Då har du inte heller hunnit provköra den? Hur lång är du?
Jag är 175cm. De flesta som var längre än mig såg ut att provsitta en moppe när de grenslade Bobbern fast lustigt nog var det en tvåmetersdrasut som såg ut som gjuten på den. Det beror nog mest på hur bekväm man själv känner sig. Det är ju lite speciellt att beställa en hoj man inte kunnat provköra men baserat på hur sjukt rolig både standard bonnevillen och thruxton är har jag svårt att tro att jag blir besviken.:)
 
Jag är 175cm. De flesta som var längre än mig såg ut att provsitta en moppe när de grenslade Bobbern fast lustigt nog var det en tvåmetersdrasut som såg ut som gjuten på den. Det beror nog mest på hur bekväm man själv känner sig. Det är ju lite speciellt att beställa en hoj man inte kunnat provköra men baserat på hur sjukt rolig både standard bonnevillen och thruxton är har jag svårt att tro att jag blir besviken.:)

Ja de är precis det jag är lite orolig för att det kommer vara lite moppekänsla pga att den är rätt liten. Jag är inte några 2 meter men 1,84

Jag får helt enkel provköra den och se hur det känns. Sadeln är ju justerbar så det kan kanske göra en del sen om man kommer kunna flytta fram fotpinnarna lite så kan det nog bli bra ändå!

Rätt modigt att köpa en helt ny hoj utan att provat den :)
 
Riktigt nice! Var inne på Johans mc för några veckor sen för att kolla läget. Då hade de första hojarna redan skeppats ut. Jag valde den röda men tycker även att den silver-gröna är väldigt fin. Jag har siktat in mig på Quarter Mile-kitet men det finns inget leveransdatum på det än.
Men så här cool kommer den bli!:cool:
IMG_0888.JPG

Snyggt, och kul val! Ser fram emot att testa den i vår. Riktigt sugen på en Bobber eller Thruxton R.
 
Vad fick dig att välja Bobbern före Thruxton? Just själva bobber stuket?
Från början hade jag egentligen bestämt för Bonneville 120 och provkörde den men efter att testat även Thruxton var jag inte lika säker. Motorn i Thruxton har ju en annan kam och är mycket mer agressiv och fick verkligen hornen att växa ut! Innan jag kunde bestämma mig hann Bobbern göra entré och saken var klar! Så stuket på den fällde helt enkelt avgörandet, ja.
 
Från början hade jag egentligen bestämt för Bonneville 120 och provkörde den men efter att testat även Thruxton var jag inte lika säker. Motorn i Thruxton har ju en annan kam och är mycket mer agressiv och fick verkligen hornen att växa ut! Innan jag kunde bestämma mig hann Bobbern göra entré och saken var klar! Så stuket på den fällde helt enkelt avgörandet, ja.

Ok, kul att höra hur du resonerade. Har svårt att tänka mig att Bobbern gör nån besviken efter alla recensioner man läst. Längtar till att få testa båda själv!

Den vinröda med quarter-mile kitet ser verkligen grym ut! :cool:
 
Nybesiktigad hoj. Kul.
Byte till sommardäck på bilen, mecken sätter ett bakhjul fram av misstag. Fälgens insida nedsvarvad två millimeter. Inte kul.
Har inte hämtat mig riktigt än :hungover:

DSC_1875.JPG
 
Kul med Dorso! Är lite ringrostig, 750/1200?
Det är en 750, bytte den mot en annan mc samt pengar och hade tänkt sälja den vidare, men skicket var såpass bra och den var så kul så jag behåller den ett tag. Riktigt busig och temperamentsfull. Något tung bara kan jag tycka, med tanken på storleken.
 
Det är en 750, bytte den mot en annan mc samt pengar och hade tänkt sälja den vidare, men skicket var såpass bra och den var så kul så jag behåller den ett tag. Riktigt busig och temperamentsfull. Något tung bara kan jag tycka, med tanken på storleken.
Dorson är en jävligt underskattad hoj. Som sagt, lite mer mos hade inte skadat. 1200:an är roligare, men då blir det ju lite mera vikt.
 
Tack - Aha, då är det nog en c2 - har kedja.
Jag byggde en bobber på en C2:a en gång för skitlänge sedan. Grymt bra utgångsmaterial!

Tips: vill du få intrycket av längre framgaffel och luftigare intryck så går det alldeles utmärkt att byta kylaren mot ena kylargalvan från en endoruhoj och knöla in den mellan främre rampiporna.
Blir skitbra!

Om någon här råkar äga den så är det inte mitt fel att tanken läkte litet och att fuggen var felbestyckad. Chefen lät mig inte göra klart.
 
Tillbaka
Topp