• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jag provkörde en polares R1 i somras och konstaterade ganska snabbt att jag under inga omständigheter skall äga en sådan hoj. ;)

Tror nog du har rätt! Polarn ville att jag skulle testa hans R1 för några år sedan, jag tackade nej. Känner mig själv för bra :angel:
If tycker likadant....

Prisvärt....
4BE93035-9173-4D82-821A-7F8E91E40343.png

Jag provkörde en polares R1 i somras och konstaterade ganska snabbt att jag under inga omständigheter skall äga en sådan hoj. ;)
För ca 3 år sedan när stod jag i valet och kvalet mellan en Night Rod och en Electra: provkörde en Night Rod och låg på 3:an på E4 i höjd med Kungens Kurva och irriterade mig på hur sakta alla körde...tittade ner på mätaren som visade 170km/h...dundrade även igenom Segeltorpsrondellen i ca 70km/h...kort därpå köpte jag Electran :D

För ca 3 år sedan när stod jag i valet och kvalet mellan en Night Rod och en Electra: provkörde en Night Rod och låg på 3:an på E4 i höjd med Kungens Kurva och irriterade mig på hur sakta alla körde...tittade ner på mätaren som visade 170km/h...dundrade även igenom Segeltorpsrondellen i ca 70km/h...kort därpå köpte jag Electran :D
Haha, night roden är ju känd för hur bra den piskar kurvor.....

20% av alla R1or vurpar med svåra personskador varje år. Det kostar. Massor.
(Källa: Produktchef Fordon på ett av de stora f-bolagen som jag jobbar med)
Jag fick den här förklaringen av Svedea efter premieförslag:
Detta är en av dom modellerna som vi endast tar en trafikförsäkring på då den klassas som en supersport, priset för den landar på 26.500 kr. Anledningen till att priset blir så pass dyrt är bland annat gällande skadeutfallet för denna typ av motorcykel tillsammans med den rådande lagstiftningen som är idag. Säg att den skulle bli stulen och personen som stjäl den kör omkull, då måste vi enligt lag ersätta personens skador på din trafikförsäkring vilket kan bli väldigt dyrt.

Om man bara har trafikförsäkring och den är året runt försäkring vad händer om man ställer av hojen? Någon som fördjupat sig i detta?

Förövrigt hade mitt skinnställ krympt av att hänga ett par år i garderoben så var tvungen att köpa nytt..... #förnedring

Om man bara har trafikförsäkring och den är året runt försäkring vad händer om man ställer av hojen? Någon som fördjupat sig i detta?

Förövrigt hade mitt skinnställ krympt av att hänga ett par år i garderoben så var tvungen att köpa nytt..... #förnedring
Om det är en så kallad "året runt försäkring" (som många märkesförsäkringar är) så händer - ingenting när du ställer av. Kostar precis lika mycket per månad.

Om det är en så kallad "året runt försäkring" (som många märkesförsäkringar är) så händer - ingenting när du ställer av. Kostar precis lika mycket per månad.

Kan göra ägarbyte till bror/syster etc.. eller en kompis, då upphör försäkringen och överskjutande premie betalas åter. (Brukade iaf funka bra ”förr”)

Kan göra ägarbyte till bror/syster etc.. eller en kompis, då upphör försäkringen och överskjutande premie betalas åter. (Brukade iaf funka bra ”förr”)
Jo men rätt stökigt och blir rätt fult i historiken. (Är det en R1a för 25k spelar det kanske mindre roll. Den lär redan vara bränd på den fronten.)
Men jag förstår det som att mannis har tänkt att få ner premien genom att ställa på hojen bara när han kör. Det funkar på "vanlig" försäkring men inte märkesförsäkringar.

Jo men rätt stökigt och blir rätt fult i historiken. (Är det en R1a för 25k spelar det kanske mindre roll. Den lär redan vara bränd på den fronten.)
Men jag förstår det som att mannis har tänkt att få ner premien genom att ställa på hojen bara när han kör. Det funkar på "vanlig" försäkring men inte märkesförsäkringar.

funderade på varför det kostade 8’ i trafik per år och 17’ för trafik avställningsbar.... får väl bita i det sura och dega 8’ för en jävla trafikförsäkring

Kul med en MC-tråd! Jag är ganska fräsch i klockträsket men rejält nedgången i tvåhjulingsdyn.

Här är min lilla extra familj:
103322A0-4727-44A2-BE7B-F9BECE9A8F13.jpeg

Virago 535 bobber - införskaffad som brukshoj då jag nästan enbart kör på två hjul sommartid och ”behövde” något som är såväl billigt att äga och köra som någorlunda pålitligt...och ändå ser lite skoj ut. ;)

24F18B19-F180-470E-825A-6AB4AA0724FA.jpeg

Honda CB500F caféracer (går tyvärr riktigt illa eftersom tidigare ägare lagt ned mycket på utseendet, men lite på motorn så det är en del jobb kvar på den).

D294B5DC-E60D-4AB6-BE9A-2839DCA813AE.jpeg

Det här är dock min riktigt stora motorpassion: italienska klassiska scootrar. Självklart 2-taktare och MC-klassade. Främst Lambretta, även om en Vespa finns i svärmen också (den blå till höger - min första scooter som startade allt, så den gör jag mig inte av med i första taget).

Och för att förekomma ev kommentarer: ja, jag vet att det här inte är sunt någonstans. :happyhappy:
Världens enda snygga Virago. :D
Helt otroligt hur du lyckats trolla bort den fula infästningen för gaffeln.

Tillbaka
Topp