Tror nog du har rätt! Polarn ville att jag skulle testa hans R1 för några år sedan, jag tackade nej. Känner mig själv för braHar kvar bobbern för finåka! Plastraketen tänkte jag mest köra på bandagar, säkrast så....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror nog du har rätt! Polarn ville att jag skulle testa hans R1 för några år sedan, jag tackade nej. Känner mig själv för braHar kvar bobbern för finåka! Plastraketen tänkte jag mest köra på bandagar, säkrast så....
If tycker likadant....Tror nog du har rätt! Polarn ville att jag skulle testa hans R1 för några år sedan, jag tackade nej. Känner mig själv för bra![]()
För ca 3 år sedan när stod jag i valet och kvalet mellan en Night Rod och en Electra: provkörde en Night Rod och låg på 3:an på E4 i höjd med Kungens Kurva och irriterade mig på hur sakta alla körde...tittade ner på mätaren som visade 170km/h...dundrade även igenom Segeltorpsrondellen i ca 70km/h...kort därpå köpte jag ElectranJag provkörde en polares R1 i somras och konstaterade ganska snabbt att jag under inga omständigheter skall äga en sådan hoj.![]()
Herregud!If tycker likadant....
Prisvärt....
![]()
Haha, night roden är ju känd för hur bra den piskar kurvor.....För ca 3 år sedan när stod jag i valet och kvalet mellan en Night Rod och en Electra: provkörde en Night Rod och låg på 3:an på E4 i höjd med Kungens Kurva och irriterade mig på hur sakta alla körde...tittade ner på mätaren som visade 170km/h...dundrade även igenom Segeltorpsrondellen i ca 70km/h...kort därpå köpte jag Electran![]()
Haha aa lika bra som en Mustang från 70-talet...Haha, night roden är ju känd för hur bra den piskar kurvor.....
Helt sinnes, getpung it is! Bobbern kostar 300 spänn i månaden helförsäkrat....Herregud!
If kan iofs suga getpung men ändå, herregud!
If tycker likadant....
Prisvärt....
![]()
20% av alla R1or vurpar med svåra personskador varje år. Det kostar. Massor.Herregud!
If kan iofs suga getpung men ändå, herregud!
Jag fick den här förklaringen av Svedea efter premieförslag:20% av alla R1or vurpar med svåra personskador varje år. Det kostar. Massor.
(Källa: Produktchef Fordon på ett av de stora f-bolagen som jag jobbar med)
Jo visst är det så. Förstår att resultatet blir dessa skyhöga premier på sånna hojar. If suger getpung ändå20% av alla R1or vurpar med svåra personskador varje år. Det kostar. Massor.
(Källa: Produktchef Fordon på ett av de stora f-bolagen som jag jobbar med)
V-Rod ser jagCa 3mån kvar tills det är dags att plocka fram den ur värmen.
![]()
R nine T? Tror jag måste testa en sån till våren. Jäkligt coola! Lika coola att köra?Et voilà! Lite smaskig toppkåpa på plats!![]()
Japp, R nine T. Den är helt underbar! Rekommenderas varmtR nine T? Tror jag måste testa en sån till våren. Jäkligt coola! Lika coola att köra?
Fryser du ute, fryser dem ute. Bäst att förvara hojen i köket. Ignorera däckmärket på golvet, bara en nyårsfest som spårade lite...
Om det är en så kallad "året runt försäkring" (som många märkesförsäkringar är) så händer - ingenting när du ställer av. Kostar precis lika mycket per månad.Om man bara har trafikförsäkring och den är året runt försäkring vad händer om man ställer av hojen? Någon som fördjupat sig i detta?
Förövrigt hade mitt skinnställ krympt av att hänga ett par år i garderoben så var tvungen att köpa nytt..... #förnedring
Om det är en så kallad "året runt försäkring" (som många märkesförsäkringar är) så händer - ingenting när du ställer av. Kostar precis lika mycket per månad.
Jo men rätt stökigt och blir rätt fult i historiken. (Är det en R1a för 25k spelar det kanske mindre roll. Den lär redan vara bränd på den fronten.)Kan göra ägarbyte till bror/syster etc.. eller en kompis, då upphör försäkringen och överskjutande premie betalas åter. (Brukade iaf funka bra ”förr”)
Jo men rätt stökigt och blir rätt fult i historiken. (Är det en R1a för 25k spelar det kanske mindre roll. Den lär redan vara bränd på den fronten.)
Men jag förstår det som att mannis har tänkt att få ner premien genom att ställa på hojen bara när han kör. Det funkar på "vanlig" försäkring men inte märkesförsäkringar.
Världens enda snygga Virago.Kul med en MC-tråd! Jag är ganska fräsch i klockträsket men rejält nedgången i tvåhjulingsdyn.
Här är min lilla extra familj:
![]()
Virago 535 bobber - införskaffad som brukshoj då jag nästan enbart kör på två hjul sommartid och ”behövde” något som är såväl billigt att äga och köra som någorlunda pålitligt...och ändå ser lite skoj ut.
![]()
Honda CB500F caféracer (går tyvärr riktigt illa eftersom tidigare ägare lagt ned mycket på utseendet, men lite på motorn så det är en del jobb kvar på den).
![]()
Det här är dock min riktigt stora motorpassion: italienska klassiska scootrar. Självklart 2-taktare och MC-klassade. Främst Lambretta, även om en Vespa finns i svärmen också (den blå till höger - min första scooter som startade allt, så den gör jag mig inte av med i första taget).
Och för att förekomma ev kommentarer: ja, jag vet att det här inte är sunt någonstans.![]()
Världens enda snygga Virago.
Helt otroligt hur du lyckats trolla bort den fula infästningen för gaffeln.
Vad ska du med trafikförsäkring till om du ska köra bana med den?funderade på varför det kostade 8’ i trafik per år och 17’ för trafik avställningsbar.... får väl bita i det sura och dega 8’ för en jävla trafikförsäkring
True that - Huvudsaklig sysselsättning bana, kommer antagligen köra på gata med den också därav försäkringenVad ska du med trafikförsäkring till om du ska köra bana med den?
Skulle vara SMC-school möjligen.