• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Bjoerling

Cartier
Jahapp. Då var hojen inställd och batteriet urplockat för undehållsladdning. Deppigt.

Var dock soligt och torrt på vägarna idag så tog en sväng till den lokala handlaren och provkörde en MT-09. Kul hoj! Trevlig karaktär i trepipen. Gott ljud och mer än tillräckligt med vrid redan från hyfsat låga varv. Definitivt en potentiell kandidat inför våren!

Någon annan som har nytt i sikte? :pompus:
 
Jahapp. Då var hojen inställd och batteriet urplockat för undehållsladdning. Deppigt.

Var dock soligt och torrt på vägarna idag så tog en sväng till den lokala handlaren och provkörde en MT-09. Kul hoj! Trevlig karaktär i trepipen. Gott ljud och mer än tillräckligt med vrid redan från hyfsat låga varv. Definitivt en potentiell kandidat inför våren!

Någon annan som har nytt i sikte? :pompus:

Blir en HD Fat bob till våren istället för min BMW F800R. Ska ha en -13 eller nyare så det blir med den större motorn. :D
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Hade planer på att byta min Street Triple R -13 till en 821 Monster eller multi-/hyperstrada för att testa twin. Nu är det väl som att svära i kyrkan men hojen kanske blir en VW Golf istället :( Ni får gärna försöka tala mig tillrätta :D
 

mega

Rolex
Hade planer på att byta min Street Triple R -13 till en 821 Monster eller multi-/hyperstrada för att testa twin. Nu är det väl som att svära i kyrkan men hojen kanske blir en VW Golf istället :( Ni får gärna försöka tala mig tillrätta :D
Tänk såhär, när du ligger på din dödsbädd, kommer du att ånga att du körde för lite Golf?
Monster och hyper/multi är alla tre väldigt olika. Monstern är som en caferacer, älskar den, men jag är ganska lång och sitter lite hopkurad. Multistradan är för långfärd, hyper är en motard, lite bushoj, bakhjulsåka.
 

Bjoerling

Cartier
Tänk såhär, när du ligger på din dödsbädd, kommer du att ånga att du körde för lite Golf?
Monster och hyper/multi är alla tre väldigt olika. Monstern är som en caferacer, älskar den, men jag är ganska lång och sitter lite hopkurad. Multistradan är för långfärd, hyper är en motard, lite bushoj, bakhjulsåka.

Precis! Dessutom - onödigt att vara rikast på kyrkogården :rolleyes: klart du ska ha hoj @N.M.O !
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Tänk såhär, när du ligger på din dödsbädd, kommer du att ånga att du körde för lite Golf?
Monster och hyper/multi är alla tre väldigt olika. Monstern är som en caferacer, älskar den, men jag är ganska lång och sitter lite hopkurad. Multistradan är för långfärd, hyper är en motard, lite bushoj, bakhjulsåka.

Tack, nu börjar jag komma på bättre tankar! :D Provkörde Monster när jag köpte STRen, bara ljudet är ju anledning nog att köpa den. Men det är ju en "sämre" hoj men med mycket mer karaktär. Hypermotarden vill jag testa, Monstern satt jag inte heller klockrent på. När KTM presenterar 790 Duke R kommer man ju springa till handlaren :woot:

Precis! Dessutom - onödigt att vara rikast på kyrkogården :rolleyes: klart du ska ha hoj @N.M.O !

Säg inte det så att min sambo hör bara... "Älskling jag köpte en Peugeot 106 från -91 och en ny hoj. Du får handla och ta packningen så ses vi senare!"
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Min rätt ovanliga 370 SP


A78B1349-14AC-4C7C-8A49-E3A6040335F7.jpeg
 

mega

Rolex
Min rätt ovanliga 370 SP


A78B1349-14AC-4C7C-8A49-E3A6040335F7.jpeg
Jag och en kompis delade på en Suzuki RM370 för en ca 20 år sedan. Brutalt hårig, minns fortfarande den där gammeldags
tvåtaktssparken när man började varva. Ketchupeffekten...
Den var ganska risig när vi köpte den, och den blev inte direkt bättre av alla vibrationer.
Det lossnade minst en del per dag från den där maskinen, mot slutet saknades delar av bromssystemet, kick, avgas etc.
Samma motor som i din?
1976_RM370_sales1a_800.jpg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Jag och en kompis delade på en Suzuki RM370 för en ca 20 år sedan. Brutalt hårig, minns fortfarande den där gammeldags
tvåtaktssparken när man började varva. Ketchupeffekten...
Den var ganska risig när vi köpte den, och den blev inte direkt bättre av alla vibrationer.
Det lossnade minst en del per dag från den där maskinen, mot slutet saknades delar av bromssystemet, kick, avgas etc.
Samma motor som i din?
1976_RM370_sales1a_800.jpg
Nej min är fyrtaktare, och inte alltså lika brutal som er var.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Varför inte uppgradera till nya STR RS istället? Man ska inte vara utan motorcykel.
Vill ha något som är roligare för vardagskörning. StR är ju lite för bra, väldigt linjär och magiskt ljud när den får sträcka lite på benen. Problemet är att jag kör för fort för ofta helt enkelt. En twin med lite mer vrid och gött ljud så kan jag förhoppningsvis njuta ännu mer i lagliga hastigheter :) Alternativet är en supermotard men då kan jag ju glömma att sambon vill åka med... Och köpa åtta lås. Och betala tre gånger så mycket i försäkring. Är ung i centrala Göteborg vilket inte alls är bra för mitt mc-ägande generellt :banghead:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vill ha något som är roligare för vardagskörning. StR är ju lite för bra, väldigt linjär och magiskt ljud när den får sträcka lite på benen. Problemet är att jag kör för fort för ofta helt enkelt. En twin med lite mer vrid och gött ljud så kan jag förhoppningsvis njuta ännu mer i lagliga hastigheter :) Alternativet är en supermotard men då kan jag ju glömma att sambon vill åka med... Och köpa åtta lås. Och betala tre gånger så mycket i försäkring. Är ung i centrala Göteborg vilket inte alls är bra för mitt mc-ägande generellt :banghead:
Dorsoduro 750/1200?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag och en kompis delade på en Suzuki RM370 för en ca 20 år sedan. Brutalt hårig, minns fortfarande den där gammeldags
tvåtaktssparken när man började varva. Ketchupeffekten...
Den var ganska risig när vi köpte den, och den blev inte direkt bättre av alla vibrationer.
Det lossnade minst en del per dag från den där maskinen, mot slutet saknades delar av bromssystemet, kick, avgas etc.
Samma motor som i din?
1976_RM370_sales1a_800.jpg

Jag är så löjligt sugen på att renovera någon gammal 2-takts cross.

Braaaap fo’ life!
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Skulle mest troligt funka men i den kategorin är ju Ducatis 821or mer lockande :woot: Dessvärre är jag en sådan person som inte gillar mellanmjölk. Antingen så köper jag något billigt skit för att det är just billigt, eller så köper jag det jag verkligen vill ha. Jag får väl helt enkelt köpa den där jävla golfen, hoppas på att jag kan skaffa mig ett jobb efter studierna till sommaren och sen köpa en Ducce när jag sparat ihop pengarna helt enkelt. Alternativt hålla i StRen och köpa en billig skitbil... Jag vet ju hur det kommer kännas när jag kör hem hojen i vår, då kommer jag leta efter annat jag kan sälja istället. En otrolig rädsla för avbetalningar i kombination med studentbudget gör mitt liv jobbigt. Alternativet att avskaffa sambon är uteslutet, även om det skulle lösa just detta problemet :D
 

seikoswede

Panerai
Jaha, då är det dags att posta här också.

Köpte nyligen en Honda CB125 från 75 som grabben och jag skall bygga om till cafe’racer eller en scrambler.
I princip helt orörd men i risigt skick så det blir mycket att fixa med.

Fast å andra sidan så har min son precis fyllt 12 så vi har några år på oss innan vi behöver vara klara!:D


Nu är den helt nerplockad men såg ut så här:

181BA3EB-ED1E-4E30-883B-E1AA2ADF4AC1.jpeg



Skall bli något i stil med den här:


FD3D135E-10F6-469B-BF8C-475A00848134.jpeg
 
Topp