• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

herr_raev

Omega
2-Faktor
7C33F823-FB06-49BD-8877-CA5E6D82DCF0.jpeg
Har någon tipps på tvätt/vax produkter för matta plastkåpor? Man vill ju inte få glansiga kåpor när dom ska vara matta!
Hur gillar du lillpilen? Vad har du kört innan?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
7C33F823-FB06-49BD-8877-CA5E6D82DCF0.jpeg
Har någon tipps på tvätt/vax produkter för matta plastkåpor? Man vill ju inte få glansiga kåpor när dom ska vara matta!
Jag tvättar både matt och blankt med vanlig flytande såpa. Jag tycker det ger ett bra resultat utan att påverka utseendet på ytorna, vare aig det är gummi, metall eller lack.

Här på KS ska du ju använda "Mega slider super ultra TURBO", gärna köpt från en obskyr butik. Men, jag tycker det är överkurs. ;)
 

Sparvel

Omega
C453D22E-F1D8-4DC9-924F-8DCBD43083C2.jpeg
Hur gillar du lillpilen? Vad har du kört innan?
Det är min första hoj så har inte så mycket att jämföra med... hade en Yamaha MT 7på körskolan... har för mig den hette så!
Tycker den är väldigt rolig att köra! Väger ca 150 så den är väldigt smidig och lätt! Ganska aggressiv körställning men den korta hjulbasen i förhållande till 701 gjorde att 701 inte var något alternativ den kändes alldeles för utdragen rent visuellt!
Ska tesla med såpa! Låter vettigt!
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
C453D22E-F1D8-4DC9-924F-8DCBD43083C2.jpeg

Det är min första hoj så har inte så mycket att jämföra med... hade en Yamaha MT 7på körskolan... har för mig den hette så!
Tycker den är väldigt rolig att köra! Väger ca 150 så den är väldigt smidig och lätt! Ganska aggressiv körställning men den korta hjulbasen i förhållande till 701 gjorde att 701 inte var något alternativ den kändes alldeles för utdragen rent visuellt!
Ska tesla med såpa! Låter vettigt!
Kanske borde prova svart och vit. Har varit sugen på en liten smidig hoj för att komplettera 1290n :p
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
690 smc-r eller husa 701? :)
Faktiskt inte funderat på supermotard alls, men det är antagligen smidigt i stan och extra fälgar så skulle man kunna ha däck för off road redo också. 701an är ju snygg...!
Är lite sugen på en Ducati Scrambler igen, hade en Urban Enduro för ett par år sedan, väldigt trevlig hoj.. Även nya KTM 790 Duke ser trevlig ut.
Problemet är ju att man hade behövt minst 3-4 stycken hojar :D
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
C453D22E-F1D8-4DC9-924F-8DCBD43083C2.jpeg

Det är min första hoj så har inte så mycket att jämföra med... hade en Yamaha MT 7på körskolan... har för mig den hette så!
Tycker den är väldigt rolig att köra! Väger ca 150 så den är väldigt smidig och lätt! Ganska aggressiv körställning men den korta hjulbasen i förhållande till 701 gjorde att 701 inte var något alternativ den kändes alldeles för utdragen rent visuellt!
Ska tesla med såpa! Låter vettigt!

Jag tycker den där designen är väldigt lyckad och följer Husqvarnas arv på ett fint sätt.

För er som gillar Husqvarna - själv svårt sugen på en veteran-Qvarna, vet dock inte vad jag skulle göra med den:

 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tvättar både matt och blankt med vanlig flytande såpa. Jag tycker det ger ett bra resultat utan att påverka utseendet på ytorna, vare aig det är gummi, metall eller lack.

Här på KS ska du ju använda "Mega slider super ultra TURBO", gärna köpt från en obskyr butik. Men, jag tycker det är överkurs. ;)
Såpa innehåller ju fett, inte jättebra på en matt yta?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tanken har aldrig slagit mig. Vet hur det blir på plastbord och blanka golv, blir lätt en hinna kvar. Har därför antagit att resultatet blir liknande på lack. Nu använder jag också bara en gammeldags, Gysinge, såpa. Kanske annorlunda för andra typer.
Sånt här kör jag med. Också old school.
IMG_0566.PNG
 

Veratio

Cartier
Probike hade 10 % på hela sortimentet idag (inte hojjar), så köpte ny hjälm. Min tidigare, en rätt bra HJC, trycker lite mot bakhuvudet så jag får ont efter ett par timmar.

Blev en Shoei GT-Air II, kändes riktigt bra för min skalle. Har provat MÄNGDER av hjälmar sista tiden och den kändes bäst. Surt att betala så mycket pengar tycker jag, men man har ju inget val.

Köpte också en ny MC-jacka i textil. Nu ska bara sommaren komma tillbaka! :D
 

joca

Patek
2-Faktor
Probike hade 10 % på hela sortimentet idag (inte hojjar), så köpte ny hjälm. Min tidigare, en rätt bra HJC, trycker lite mot bakhuvudet så jag får ont efter ett par timmar.

Blev en Shoei GT-Air II, kändes riktigt bra för min skalle. Har provat MÄNGDER av hjälmar sista tiden och den kändes bäst. Surt att betala så mycket pengar tycker jag, men man har ju inget val.

Köpte också en ny MC-jacka i textil. Nu ska bara sommaren komma tillbaka! :D
Det är en härlig känsla med ny hjälm. Köpte ny förra säsongen och är sååå nöjd. Sitter helt perfekt vilket är sjukt viktigt såklart.
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Köpte ett par kevlarjeans förra sommaren som jag tyvärr fått lite för stora lår för nu.. Så beställde hem långkalsonger från bowtex istället, mycket skönare att köra i!
 

Veratio

Cartier
Köpte ett par kevlarjeans förra sommaren som jag tyvärr fått lite för stora lår för nu.. Så beställde hem långkalsonger från bowtex istället, mycket skönare att köra i!

WTF! Aldrig hört talas om. Berätta lite mer, sökte på nätet och förstår att det är typ långkallingar i "kevlar". Kan använda vanliga brallor över då? Är dom varma?

Då kan man ju ta mjukbrallorna till favorit-frukost-haket för att köpa morgonfrallor på morgonen!!!!!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Köpte ett par kevlarjeans förra sommaren som jag tyvärr fått lite för stora lår för nu.. Så beställde hem långkalsonger från bowtex istället, mycket skönare att köra i!
Lät skumt men sökte på dem och de verkar ju nice. Riktigt bra också att man kan lägga in D3O-skydd.

Kanske ska undersöka de där mer innan jag lägger en beställning på mc-jeans.
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Lät skumt men sökte på dem och de verkar ju nice. Riktigt bra också att man kan lägga in D3O-skydd.

Kanske ska undersöka de där mer innan jag lägger en beställning på mc-jeans.
WTF! Aldrig hört talas om. Berätta lite mer, sökte på nätet och förstår att det är typ långkallingar i "kevlar". Kan använda vanliga brallor över då? Är dom varma?

Då kan man ju ta mjukbrallorna till favorit-frukost-haket för att köpa morgonfrallor på morgonen!!!!!
Har d30 sen jag köpte jeansen, så var perfekt att bara lägga i. Har rätt tighta jeans annars och de är inga problem alls att få plats över. Det är 100% kevlar över knän och höfter/rumpa och sen typ 55% kevlar, protex och bomull över resten så de andas ändå bra även om de såklart blir varmare än bara jeans. Jämfört med mina kevlar jeans tycker jag faktiskt att de här är svalare.

Finns ju lite olika varianter, men de jag köpte är deras standard.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har d30 sen jag köpte jeansen, så var perfekt att bara lägga i. Har rätt tighta jeans annars och de är inga problem alls att få plats över. Det är 100% kevlar över knän och höfter/rumpa och sen typ 55% kevlar, protex och bomull över resten så de andas ändå bra även om de såklart blir varmare än bara jeans. Jämfört med mina kevlar jeans tycker jag faktiskt att de här är svalare.

Finns ju lite olika varianter, men de jag köpte är deras standard.
Nice! Mycket sugen. Var beställde du ifrån? Försöker jämföra mängden skydd/kevlar mot lite olika mc jeans och det verkar som att leggingsen ofta har mer kevlar så det är ju positivt.
 

Zingo

Rolex

mega

Rolex
Blir lite nyfiken efter allt kevlarläsande. Är det någon som vurpat i kevlar?
Jag har vurpat två gånger i skinnställ, på bana, ena gången i riktigt hög fart 100+, det har aldrig gått igenom stället (däremot handskarna som var tunna) och jag har aldrig "bränt" mig heller av friktionen.
Hur är det med kevlar? Någon som har erfarenheter?
Hade själv ett par jeans, men dom satt inte så bra så jag har försökt sälja dom halvhjärtat i omgångar. Det kliar i kroppen när jag tänker på att dom skulle glida av när man kasar på asfalten...
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Blir lite nyfiken efter allt kevlarläsande. Är det någon som vurpat i kevlar?
Jag har vurpat två gånger i skinnställ, på bana, ena gången i riktigt hög fart 100+, det har aldrig gått igenom stället (däremot handskarna som var tunna) och jag har aldrig "bränt" mig heller av friktionen.
Hur är det med kevlar? Någon som har erfarenheter?
Hade själv ett par jeans, men dom satt inte så bra så jag har försökt sälja dom halvhjärtat i omgångar. Det kliar i kroppen när jag tänker på att dom skulle glida av när man kasar på asfalten...
Har inte vurpat varken i skinn eller kevlar men tanken för mig är i alla fall inte att ersätta skinnet med kevlar, utan komplettera det. Så att jag slipper ta på mig skinnstället om jag ska till jobbet, åka till en polare eller något annat. Då blir det mc jacka och mc jeans/kevlar, det är tanken iaf. :)
 
Topp