• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Undra hur många procent kevlar kevlar-väven innehåller?
Fick först uppfattningen att väven består helt av kevlar men här verkar det som att det är en mix av kevlar och något som heter dyneema, som också verkar vara någon stark fiber.
E0CE49F7-8936-4FED-A41B-E4911C7F2688.png
 

Rojalisten

Panerai
Grym pjäs!
Är det original luftilter?
Och dubbla bromsskivor fram, stenhårt :hungry:
Luftfilterna är det ända som inte är original, efter alla år hade orginalfiltret (gummimembranen) gått och torkar sönder. I övrigt så är inget annat utbytt!

(Har luftboxen kvar, så ska nog fixa nya membran o filter och sätta tillbaka det gamla, men för tillfället spinner motorn så bra så jag vill inte pilla för mkt)
 
Halloj, behöver er hjälp med inköp av begagnad hoj för jag blir f*n inte klok.
Sålde en Triumph sprint 955i för jag vill ha ABS på nästa hoj.
Eftersom budgeten är runt 30 k ungefär några( tusenlappar upp gör inget iof) så har jag kollat på Yamaha FZ6-s och Kawasaki er-6f.
Men jag är osäkert på om antalet hästar räcker till.
Det här blir väldigt spekulativt, men ni som kör liknande hojar. Upplever ni att det saknas lite mer krut i lådan eller räcker det till?
Jag kör mest i stan men det blir lite längre turer ibland också. Någon dag på bana har det blivit med.
Hade en Ducati innan och den hade "bara" runt 80hk men kände ibland att jag kunde köra den i botten om ni förstår.

Finns det bättre alternativ, gärna med halvkåpa?

Känns jäkligt naket utan hoj just nu, som om man glömt klockan hemma...
 
Fz6 s2 har ju 98hp, borde väl räcka hyffsat
Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.
Googlar runt mest hela tiden, men om det är någon som kan ge tips på alternativ förutom FZ6 och ER6 vore det guld.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.
Googlar runt mest hela tiden, men om det är någon som kan ge tips på alternativ förutom FZ6 och ER6 vore det guld.
GSX-S750? Skippa ER6 om du tycker twin var ryckigt.
 

Mankebank

Cartier
Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.
Googlar runt mest hela tiden, men om det är någon som kan ge tips på alternativ förutom FZ6 och ER6 vore det guld.
Triumph Street Triple har ABS på generationen som kom 2013. När jag tog kortet just 2013 körde jag flera av de där vanliga 600-kubiksalternativen och Triumphen kändes som klart mer hoj, i synnerhet på landsväg.

(Sedan bytte jag in den efter mindre än ett år och köpte ännu mer hoj. Det var inte någon särskilt bra affär.)
 
Triumph Street Triple har ABS på generationen som kom 2013. När jag tog kortet just 2013 körde jag flera av de där vanliga 600-kubiksalternativen och Triumphen kändes som klart mer hoj, i synnerhet på landsväg.

(Sedan bytte jag in den efter mindre än ett år och köpte ännu mer hoj. Det var inte någon särskilt bra affär.)

Hur tufft är det att göra bra affärer egentligen då? Stora och kontinuerliga förluster skapar hårda män(och kvinnor)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har d30 sen jag köpte jeansen, så var perfekt att bara lägga i. Har rätt tighta jeans annars och de är inga problem alls att få plats över. Det är 100% kevlar över knän och höfter/rumpa och sen typ 55% kevlar, protex och bomull över resten så de andas ändå bra även om de såklart blir varmare än bara jeans. Jämfört med mina kevlar jeans tycker jag faktiskt att de här är svalare.

Finns ju lite olika varianter, men de jag köpte är deras standard.
Kan du ge en kort liten recension av dina Bowtex? Får du även plats med D3O skydd under vanliga, normalt tighta jeans? :)
 
Triumph Street Triple har ABS på generationen som kom 2013. När jag tog kortet just 2013 körde jag flera av de där vanliga 600-kubiksalternativen och Triumphen kändes som klart mer hoj, i synnerhet på landsväg.

(Sedan bytte jag in den efter mindre än ett år och köpte ännu mer hoj. Det var inte någon särskilt bra affär.)
Kollat på dom eftersom jag hade en Triumph innan, men budgeten räcker inte riktigt till tyvärr.

Ångest, hittat en er6-f som verkar fin, men 72 häst? Frågan är om man tröttnar rätt fort eller om det räcker till. Ahh, vilka i-lands problem man har...
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Kollat på dom eftersom jag hade en Triumph innan, men budgeten räcker inte riktigt till tyvärr.

Ångest, hittat en er6-f som verkar fin, men 72 häst? Frågan är om man tröttnar rätt fort eller om det räcker till. Ahh, vilka i-lands problem man har...
Ska det gå fort i kurvorna eller rakt fram?
Körde Suzuki DR650 ett tag, 46 hästar, oerhört vilda.
Sjukt underhållande maskin på kurviga vägar. Provkör ER6an och se hur du gillart?
 

Mankebank

Cartier
Kollat på dom eftersom jag hade en Triumph innan, men budgeten räcker inte riktigt till tyvärr.

Ångest, hittat en er6-f som verkar fin, men 72 häst? Frågan är om man tröttnar rätt fort eller om det räcker till. Ahh, vilka i-lands problem man har...
Varför kåpor på en 600-kubikare? Det är ändå inte den optimala hojen för långa högfartsetapper på autobahn. Med en tyst hjälm är det antagligen avsevärt tystare på en nakenhoj där du slipper all turbulens som kåporna skapar.

Om du tröttnar vet inte jag men köper du en begagnad kan du ju byta om eller när du gör det.
 

JesperF

Omega
2-Faktor
Kan du ge en kort liten recension av dina Bowtex? Får du även plats med D3O skydd under vanliga, normalt tighta jeans? :)
Tycker de är väldigt bekväma att köra i! inga som helst problem att få plats med under mina jeans även med d30. En del stretch i men inte som vanliga långkalsonger med tanke på materialet, väldigt hög midja så jeansen sitter något lägre vilket jag uppskattar då de inte åker ned p g a jeansen! Har dock inte testat att köra i riktig sommarvärme än så där kan jag inte yttra mig.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tycker de är väldigt bekväma att köra i! inga som helst problem att få plats med under mina jeans även med d30. En del stretch i men inte som vanliga långkalsonger med tanke på materialet, väldigt hög midja så jeansen sitter något lägre vilket jag uppskattar då de inte åker ned p g a jeansen! Har dock inte testat att köra i riktig sommarvärme än så där kan jag inte yttra mig.
Tack så mycket! Hur är storleken tycker du?
 
Ska det gå fort i kurvorna eller rakt fram?
Körde Suzuki DR650 ett tag, 46 hästar, oerhört vilda.
Sjukt underhållande maskin på kurviga vägar. Provkör ER6an och se hur du gillart?

Lite av båda, mest pendling till jobbet men kör några dagar om året på bana med för att det är roligt.
Borde testa själv naturligtvis, ska se om jag kan få röven ur och göra det.
 
Varför kåpor på en 600-kubikare? Det är ändå inte den optimala hojen för långa högfartsetapper på autobahn. Med en tyst hjälm är det antagligen avsevärt tystare på en nakenhoj där du slipper all turbulens som kåporna skapar.

Om du tröttnar vet inte jag men köper du en begagnad kan du ju byta om eller när du gör det.

Gillar att inte få all blåst på överkroppen, blir lite varmare vid kallare temperaturer.och man slipper bli så där dyngsur när det regnar.
Men tanken har slagit mig att testa på en nakenhoj.
Jo, bara byta om man tröttnar men tänkte slippa det på npgot år i alla fall.
 
Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.
Googlar runt mest hela tiden, men om det är någon som kan ge tips på alternativ förutom FZ6 och ER6 vore det guld.
FZ6 har ju en radfyra. Trevlig motor om den får lite varv.
 
Topp