Undra hur många procent kevlar kevlar-väven innehåller?Ännu mer kevlar där ja. Kan förstå att de är rätt varma iom att de är helt i kevlar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undra hur många procent kevlar kevlar-väven innehåller?Ännu mer kevlar där ja. Kan förstå att de är rätt varma iom att de är helt i kevlar.
Fick först uppfattningen att väven består helt av kevlar men här verkar det som att det är en mix av kevlar och något som heter dyneema, som också verkar vara någon stark fiber.Undra hur många procent kevlar kevlar-väven innehåller?
Idag var jag ute och rastade pärlanen Kawasaki z400j som jag har fått i arv, årsmodell 82, rullat strax under 230 mil i dagsläget
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vilket skick!![]()
Helvete! Fantastiskt fin!Idag var jag ute och rastade pärlanen Kawasaki z400j som jag har fått i arv, årsmodell 82, rullat strax under 230 mil i dagsläget
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grym pjäs!Idag var jag ute och rastade pärlanen Kawasaki z400j som jag har fått i arv, årsmodell 82, rullat strax under 230 mil i dagsläget
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snälla, håll i den där så ingen köper den och bygger caferacerJa verkligen! Känns som man gjort en tidsresa när man rullar ut den ur garaget
Luftfilterna är det ända som inte är original, efter alla år hade orginalfiltret (gummimembranen) gått och torkar sönder. I övrigt så är inget annat utbytt!Grym pjäs!
Är det original luftilter?
Och dubbla bromsskivor fram, stenhårt![]()
Jajamen! Ska hållas originalSnälla, håll i den där så ingen köper den och bygger caferacer![]()
Mest impad av att den aldrig verkar ha stått skitig, sjukt o-oxiderad.Bjuder på en till bild från dagens åktur
![]()
Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.Fz6 s2 har ju 98hp, borde väl räcka hyffsat
GSX-S750? Skippa ER6 om du tycker twin var ryckigt.Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.
Googlar runt mest hela tiden, men om det är någon som kan ge tips på alternativ förutom FZ6 och ER6 vore det guld.
Triumph Street Triple har ABS på generationen som kom 2013. När jag tog kortet just 2013 körde jag flera av de där vanliga 600-kubiksalternativen och Triumphen kändes som klart mer hoj, i synnerhet på landsväg.Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.
Googlar runt mest hela tiden, men om det är någon som kan ge tips på alternativ förutom FZ6 och ER6 vore det guld.
Triumph Street Triple har ABS på generationen som kom 2013. När jag tog kortet just 2013 körde jag flera av de där vanliga 600-kubiksalternativen och Triumphen kändes som klart mer hoj, i synnerhet på landsväg.
(Sedan bytte jag in den efter mindre än ett år och köpte ännu mer hoj. Det var inte någon särskilt bra affär.)
Kan du ge en kort liten recension av dina Bowtex? Får du även plats med D3O skydd under vanliga, normalt tighta jeans?Har d30 sen jag köpte jeansen, så var perfekt att bara lägga i. Har rätt tighta jeans annars och de är inga problem alls att få plats över. Det är 100% kevlar över knän och höfter/rumpa och sen typ 55% kevlar, protex och bomull över resten så de andas ändå bra även om de såklart blir varmare än bara jeans. Jämfört med mina kevlar jeans tycker jag faktiskt att de här är svalare.
Finns ju lite olika varianter, men de jag köpte är deras standard.
Kollat på dom eftersom jag hade en Triumph innan, men budgeten räcker inte riktigt till tyvärr.Triumph Street Triple har ABS på generationen som kom 2013. När jag tog kortet just 2013 körde jag flera av de där vanliga 600-kubiksalternativen och Triumphen kändes som klart mer hoj, i synnerhet på landsväg.
(Sedan bytte jag in den efter mindre än ett år och köpte ännu mer hoj. Det var inte någon särskilt bra affär.)
Ska det gå fort i kurvorna eller rakt fram?Kollat på dom eftersom jag hade en Triumph innan, men budgeten räcker inte riktigt till tyvärr.
Ångest, hittat en er6-f som verkar fin, men 72 häst? Frågan är om man tröttnar rätt fort eller om det räcker till. Ahh, vilka i-lands problem man har...
Varför kåpor på en 600-kubikare? Det är ändå inte den optimala hojen för långa högfartsetapper på autobahn. Med en tyst hjälm är det antagligen avsevärt tystare på en nakenhoj där du slipper all turbulens som kåporna skapar.Kollat på dom eftersom jag hade en Triumph innan, men budgeten räcker inte riktigt till tyvärr.
Ångest, hittat en er6-f som verkar fin, men 72 häst? Frågan är om man tröttnar rätt fort eller om det räcker till. Ahh, vilka i-lands problem man har...
Tycker de är väldigt bekväma att köra i! inga som helst problem att få plats med under mina jeans även med d30. En del stretch i men inte som vanliga långkalsonger med tanke på materialet, väldigt hög midja så jeansen sitter något lägre vilket jag uppskattar då de inte åker ned p g a jeansen! Har dock inte testat att köra i riktig sommarvärme än så där kan jag inte yttra mig.Kan du ge en kort liten recension av dina Bowtex? Får du även plats med D3O skydd under vanliga, normalt tighta jeans?![]()
Tack så mycket! Hur är storleken tycker du?Tycker de är väldigt bekväma att köra i! inga som helst problem att få plats med under mina jeans även med d30. En del stretch i men inte som vanliga långkalsonger med tanke på materialet, väldigt hög midja så jeansen sitter något lägre vilket jag uppskattar då de inte åker ned p g a jeansen! Har dock inte testat att köra i riktig sommarvärme än så där kan jag inte yttra mig.
Rätt stora i storleken. Jag har i vanliga fall 30" i midja och lår som mäter ca 58-60 cm, kör small i mina bowtex. Hade absolut funkat med större midja än jag har också.Tack så mycket! Hur är storleken tycker du?
TackarRätt stora i storleken. Jag har i vanliga fall 30" i midja och lår som mäter ca 58-60 cm, kör small i mina bowtex. Hade absolut funkat med större midja än jag har också.
Ska det gå fort i kurvorna eller rakt fram?
Körde Suzuki DR650 ett tag, 46 hästar, oerhört vilda.
Sjukt underhållande maskin på kurviga vägar. Provkör ER6an och se hur du gillart?
Varför kåpor på en 600-kubikare? Det är ändå inte den optimala hojen för långa högfartsetapper på autobahn. Med en tyst hjälm är det antagligen avsevärt tystare på en nakenhoj där du slipper all turbulens som kåporna skapar.
Om du tröttnar vet inte jag men köper du en begagnad kan du ju byta om eller när du gör det.
FZ6 har ju en radfyra. Trevlig motor om den får lite varv.Det är den jag sneglat på mest. Men för att krångla till det lite så har jag kört twin förut och upplevde det lite ryckigt. Mest därför jag kollat på andra alternativ.
Googlar runt mest hela tiden, men om det är någon som kan ge tips på alternativ förutom FZ6 och ER6 vore det guld.
Rörde ihop den med Kawasaki, får hålla utkik efter en FZ6 på blocket.FZ6 har ju en radfyra. Trevlig motor om den får lite varv.