• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

aadde81

Cartier
Lägger väl upp mitt nyköp för i år då. Min första hoj med kåpa. Jag har aldrig uppskattat att köra nakenhoj i mer än ca 100 km/h. Har en tanke framöver att köpa en 1000cc sporthoj och komplettera med en typ cafe racer ifall man vill ut på någon lugn tur. Att bara ha en hoj verkar vara svårt att nöja sig med när man gillar olika typer av körningar.

IMG_20190428_163144933_HDR.jpg
 

joca

Patek
2-Faktor
Intressant, tack för input - ös på! Gärna bilder på din 1290 också. :)
Försäkringspremien blir sinnes på hojar som Rsv4, Super duke osv.
Ska se om jag kan knäppa några bilder i helgen!
Min premie blev magisk helt plötsligt. Betalar 6000/år för hel hos bilsport mc. Tidigare betalat typ 12. (Skriven på en 70-åring)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Helt klart nöjd, väldigt bra och enkel att manövrera så grym första hoj. Som med klockor kikar man redan på något nytt, sugen på en z1000. :)

Det kan jag tänka mig! :) Har tyvärr inte blivit så mycket kört under de åren jag haft kortet så ser mig själv fortfarande som nybörjare, så den skulle nog passa rätt bra. Relativt billig att äga också som jag förstått det?
 

Veratio

Cartier
Kör Z900RS idag och är rätt nöjd. Skulle vilja ha lite lättare hoj och lite mer följsam sak, men jag ska inte nog inte byta. Betyder inte att man inte kollar runt.

Kollat mycket på KTM 790. Tyvärr en MC för de som inte fyllt 30 än (är 45 själv) utseendemässigt. Gillar skarpt aggressiviteten i övrigt.

Gillar också nya 701 svartpilen. Inte sett live, men om man är som jag, 1,86 och väger runt 85 kilo ser det ut som en barncykel - åtminstone när man kollar på bilderna på nätet. Även de slimmade raceförarna i reklamen ser stora ut på den MC´n. Jävligt synd att de inte kunde skala upp den 1:1.2 eller något.

Vad finns det annat som skulle kunna vara intressant?
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Kör Z900RS idag och är rätt nöjd. Skulle vilja ha lite lättare hoj och lite mer följsam sak, men jag ska inte nog inte byta. Betyder inte att man inte kollar runt.

Kollat mycket på KTM 790. Tyvärr en MC för de som inte fyllt 30 än (är 45 själv) utseendemässigt. Gillar skarpt aggressiviteten i övrigt.

Gillar också nya 701 svartpilen. Inte sett live, men om man är som jag, 1,86 och väger runt 85 kilo ser det ut som en barncykel - åtminstone när man kollar på bilderna på nätet. Även de slimmade raceförarna i reklamen ser stora ut på den MC´n. Jävligt synd att de inte kunde skala upp den 1:1.2 eller något.

Vad finns det annat som skulle kunna vara intressant?

Jag var väldigt förtjust i min Ducati Scrambler Urban Enduro. Den kändes som en förvuxen moped pga smidigheten. Kika på någon av dem kanske?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tips på vettiga kevlarjeans? Butik/online, kvittar. Helst slimfit och inte rak passform.

Väntat i 2v på leverans från XLmoto som sedan visar sig inte finnas i lager, bojkott tack vare deras usla kundtjänst. I värsta fall blir det att köpa bowtex leggingsen för 2k men föredrar jeans/cargobyxor.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Tips på vettiga kevlarjeans? Butik/online, kvittar. Helst slimfit och inte rak passform.

Väntat i 2v på leverans från XLmoto som sedan visar sig inte finnas i lager, bojkott tack vare deras usla kundtjänst. I värsta fall blir det att köpa bowtex leggingsen för 2k men föredrar jeans/cargobyxor.
Jag kör de här som jag är väldigt nöjd med, ser ut som vanliga jeans förutom bulorna med skydden, https://www.bikenord.se/product/john-doe-ironhead-vintage-slim-jeans-indigo sitter bra på mig, kör APC petit new standard i vanliga jeans, och väldigt snarlik passform, obs på att de är tjocka och varma som de flesta andra kevlarjeans...
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Tips på vettiga kevlarjeans? Butik/online, kvittar. Helst slimfit och inte rak passform.

Väntat i 2v på leverans från XLmoto som sedan visar sig inte finnas i lager, bojkott tack vare deras usla kundtjänst. I värsta fall blir det att köpa bowtex leggingsen för 2k men föredrar jeans/cargobyxor.
https://www.rusteprotection.com/
Köp valfri byxa en storlek större enligt deras rekommendation, de syr i kevlar och skydd. Skydden sitter perfekt! Väldigt nöjd med mina.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tips på vettiga kevlarjeans? Butik/online, kvittar. Helst slimfit och inte rak passform.

Väntat i 2v på leverans från XLmoto som sedan visar sig inte finnas i lager, bojkott tack vare deras usla kundtjänst. I värsta fall blir det att köpa bowtex leggingsen för 2k men föredrar jeans/cargobyxor.
Resurgence Gear skulle jag rekommendera. Deras skyddsmaterial PEKEV spöar Kevlar ordentligt i certifieringstesterna. Har själv ett par sen typ 3 år tillbaka och kommer troligtvis köpa ett par till i sommar (i deras selvedge Cafe racer style).
 
Är det någon här som spenderat någon tid på en FZ6n (98 hk)? Jag har risktvåan avklarad, uppskrivning på G och är lite sugen på att köpa en hoj att öva krypkörning etc. På.

Har kört ny CB650f och SV650 tidigare. Gillade Hondan, ogillade Suzukin.

Andra alternativ är XSR/MT 7/9, viss prisskillnad till en FZ6a dock...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag kör de här som jag är väldigt nöjd med, ser ut som vanliga jeans förutom bulorna med skydden, https://www.bikenord.se/product/john-doe-ironhead-vintage-slim-jeans-indigo sitter bra på mig, kör APC petit new standard i vanliga jeans, och väldigt snarlik passform, obs på att de är tjocka och varma som de flesta andra kevlarjeans...
https://www.rusteprotection.com/
Köp valfri byxa en storlek större enligt deras rekommendation, de syr i kevlar och skydd. Skydden sitter perfekt! Väldigt nöjd med mina.
Resurgence Gear skulle jag rekommendera. Deras skyddsmaterial PEKEV spöar Kevlar ordentligt i certifieringstesterna. Har själv ett par sen typ 3 år tillbaka och kommer troligtvis köpa ett par till i sommar (i deras selvedge Cafe racer style).
Toppen, tack! Lutar åt ett par Resurgence selvedge i svart faktiskt. Lockar dock att skicka in ett eget par då jag har några jeans liggandes som är några storlekar för stora. Skiljer sig bara runt 1k med att skicka in och att köpa helt nya..
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Toppen, tack! Lutar åt ett par Resurgence selvedge i svart faktiskt. Lockar dock att skicka in ett eget par då jag har några jeans liggandes som är några storlekar för stora. Skiljer sig bara runt 1k med att skicka in och att köpa helt nya..
Fördelen jag såg med att skicka in är att skydden hamnat rätt jämfört med alla andra modeller jag provat...
Jag tog en storlek större på de jag skickade in, satt perfekt.
 

Zingo

Rolex
Edit: Avslutad :)

Fick med ett tvådelat ställ när jag köpte en hoj för många år sedan. Har legat i källaren sedan dess. Tänkte om nån här ville ha det alt som gäst-ställ. Kan ev fixa ett par matchande boots om så önskas.
Storlek: oklart men uppskattar det till 54-52?
Pris: Gratis, valfri gåva till BCF är alltid snyggt.
Plats: Centrala Stockholm, för avhämtning.
Om detta ses som en annons får mod flytta den.
47586C13-9B15-494C-B6C5-419DC208763F.jpeg

F14285B0-383B-4DEA-9534-78F7B3BCA392.jpeg

DA51A849-DE37-4E6F-AE07-917D922A4AB7.jpeg
 
Senast ändrad:
Edit: Avslutad :)

Fick med ett tvådelat ställ när jag köpte en hoj för många år sedan. Har legat i källaren sedan dess. Tänkte om nån här ville ha det alt som gäst-ställ. Kan ev fixa ett par matchande boots om så önskas.
Storlek: oklart men uppskattar det till 54-52?
Pris: Gratis, valfri gåva till BCF är alltid snyggt.
Plats: Centrala Stockholm, för avhämtning.
Om detta ses som en annons får mod flytta den.
47586C13-9B15-494C-B6C5-419DC208763F.jpeg

F14285B0-383B-4DEA-9534-78F7B3BCA392.jpeg

DA51A849-DE37-4E6F-AE07-917D922A4AB7.jpeg
Tackar och bockar :):angel:
 
Topp