• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Titta på Tuono 1100, nog den absolut mest potenta hoj du kan köpa mtp försäkringspremien
Bra tips 👍
Tycker mest det är roligt att surfa och sukta :) Får lite nostalgikänslor som när man var grabb och bläddrade i mc-tidningar och hade mc-affischer på väggen. Överskattar dock inte min förmåga att köra så får börja lugnt med en mindre hoj. Men om ett tag och några kurser, så kanske man vågar sig upp på de stora maskinerna. I nuläget känns även 70hk som raketfart jmf med medelsvenssonbilen :D
Någon speciell årsmodell man ska sikta in sig på när det kommer till Tuono?

Bra tips 👍
Tycker mest det är roligt att surfa och sukta :) Får lite nostalgikänslor som när man var grabb och bläddrade i mc-tidningar och hade mc-affischer på väggen. Överskattar dock inte min förmåga att köra så får börja lugnt med en mindre hoj. Men om ett tag och några kurser, så kanske man vågar sig upp på de stora maskinerna. I nuläget känns även 70hk som raketfart jmf med medelsvenssonbilen :D
Jag har kört 4 olika, allt från när v4’an introducerades 2012? har jag för mig det var tills senaste.

Jag skulle nog gå på de senare 1100 facktory, helt makalösa maskiner med oslagbart ljud.

Min förra med i princip laglig pipa

IMG_2163.jpeg
IMG_3146.jpeg
IMG_3029.jpeg

Har surfat tail tidys till 801 ett bra tag idag även om jag tycker den ser någorlunda OK ut original. Hittar inget vettigt för alla till Duke 790 har integrerad lampa. De till Duke 990 kanske kan passa men rädd att blinkers hamnar rätt i utblåset.
Gissar att du redan har sett MCN-videon men annars kommer den här:

Det lättaste du kan göra är att skruva loss snabeln och sätta fast nummerplåten i "plastfickan" den sitter fast med.
Sen kan du köpa miniblinkers och integrera någonstans. Tex dessa:

Kellermann Atto Integral MC Blinkers (customhoj.se)

Bra tips 👍
Beror på din budget men 2020 Factory har automatiska dämpare från Öhlins. Enligt mig ett måste.
Men de ligger ganska högt i pris så du kan nog få en 2021 som är den senaste modellen med rätt mycket finjusteringar.
Men tycker du 70hk är snabbt så bör du vänta några år till du går till en Tuono :)
Gå till en RS660 först som har 100 hästar och billigare att köpa och försäkra.

Gissar att du redan har sett MCN-videon men annars kommer den här:

Det lättaste du kan göra är att skruva loss snabeln och sätta fast nummerplåten i "plastfickan" den sitter fast med.
Sen kan du köpa miniblinkers och integrera någonstans. Tex dessa:

Kellermann Atto Integral MC Blinkers (customhoj.se)
Upp i hjulhuset menar du? Inte så sugen på det eftersom jag kör i regn ganska ofta. Snyggt däremot.

Denna recensionen är bättre tycker jag. Den du länkade till var rätt trökig.

Bra tips 👍
Jag har haft 3 olika, 2016, -17 och -20. Det har skett små förbättringa under hela modellens livstid men I grund och botten är det en nedtrimmad rsv4:a med styre som lanserades 2009. Köp en så ny som du har budget till Senaste faceliften kom 2021, om du inte vill ha den hade jag gått på en 2016. Det är sista årsmodellen med euro3-motor och snygg analog display. Jag gillade inte den elektroniska fjädringen på min 2020, tyckte den gav ett lite lömskt beteende när den ställde om sig. Men det går ju att stänga av. 😁

ktm-tail-tidy.jpg

Behöver ett utan baklampa som passar. Finns värmeskydd men precis som du skriver så kommer jag försöka hitta ett lågt avgassystem så fort som möjligt. Så först system, sedan tail tidy är smartast. Behöver få till lite mätning av avstånden mellan hålen också.
Wings slip-on löser det.

Sitter på min 890, tillsammans med evotech tailtidy. Enda kombo som fungerar med väskor, tydligen.

Vad har ni för erfarenheter kring försäkringsbolag och premier? Tänker framförallt på svedea i första hand. Någon mer som varit med om att de har lockpriser för att sedan i princip dubbla premien året därpå?

Tänkte testa med det till att börja med. I värsta fall får det bli ett Cartridge kit från Öhlins. Kanske blir overkill samt att man inte får tillbaka pengarna när man säljer men tänker att hustrun kanske blir sugen på hoj och väljer att ta över den :)
Jag trodde också att det var lika tills jag började googla runt lite. Uppenbarligen ska man titta på centistokes vid 40 samt 100 grader. Ser ut att skilja rätt mycket mellan olika fabrikat trots samma SAE.

Förstår vad du menar med gaffeln. Har bara kört en runda än så länge men är inte imponerad.

Förstår vad du menar med gaffeln. Har bara kört en runda än så länge men är inte imponerad.
Jag tog steget och kommer att uppgradera. Cartridge kit blir nog overkill så valde att beställa framfjädrar och tjockare olja från Öhlins. Köpte även Öhlins stötdämpare nu när Bike har kampanj. Total investering på drygt 10k om jag gör jobbet själv men tror det blir värt det. Ser det som en möjlighet att lära känna hojen lite ytterligare.

Jag tog steget och kommer att uppgradera. Cartridge kit blir nog overkill så valde att beställa framfjädrar och tjockare olja från Öhlins. Köpte även Öhlins stötdämpare nu när Bike har kampanj. Total investering på drygt 10k om jag gör jobbet själv men tror det blir värt det. Ser det som en möjlighet att lära känna hojen lite ytterligare.
Coolt. Förstår att du vill uppgradera fjädringen. Tycker min 401 har bättre fjädring. Blev lite förvånad faktiskt.

Tillbaka
Topp