Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes.Väldigt skönt med rakare rygg på senare år
Därför jag kör Tuonon nu... Och försäkringen förstås...
helt rätt approach, kör på!Gillar de flesta hojar och har haft många varianter genom åren.
För rätt många år sedan ägde jag denna Traja. Såldes av oklar anledning och jag har alltid ångrat detta. Har försökt köpa tillbaka den utan framgång.
Ett helt gäng hojar, mestadels Harleys har passerat under åren.
Gillar enkla hojar men jag gillar också hojar med bra väghållning.
När denna Traja än dök upp på blocket kunde jag inte motstå att lägga ett bud.
Hojen i fråga är alltså en Triumph Bonneville Black -07 med mycket av de prylar jag gillar såsom:
Sista året med förgasare
865 cc (tidigare år hade 790 cc
Öhlindämpare bak
Öhlins insatser i framgaffeln
Raask-pipor
LsL clip-on
LsL fotreglage
Isr bromsar med tillhörande ok och handtag.
Andra fälgar, oklart märke. Framfälgen är numera på 17 tum istället för originalets 19 tum. Bakfälgen är lite bredare.
Den uppmärksamme ser att bakdäcket har rotationsriktningen år fel håll.
Har inte kört så mycket än, men den högst bristfälliga väghållningen från orginalet är som bortblåst!
Ska testa hojen ordentligt på någon knixkurs i sommar.
Det är ju i ärlighetens namn lite som att kasta pärlor för svin att köpa så här fina grejer till en så enkel hoj.
Men jag gillar just det.
Populära hojar att modda. Den där är nog rolig! Bytte bakfjädring på min Thruxton vilket gjorde mycket för köregenskaperna. Bredare bakhjul är också en poppis mod.Gillar de flesta hojar och har haft många varianter genom åren.
För rätt många år sedan ägde jag denna Traja. Såldes av oklar anledning och jag har alltid ångrat detta. Har försökt köpa tillbaka den utan framgång.
Ett helt gäng hojar, mestadels Harleys har passerat under åren.
Gillar enkla hojar men jag gillar också hojar med bra väghållning.
När denna Traja än dök upp på blocket kunde jag inte motstå att lägga ett bud.
Hojen i fråga är alltså en Triumph Bonneville Black -07 med mycket av de prylar jag gillar såsom:
Sista året med förgasare
865 cc (tidigare år hade 790 cc
Öhlindämpare bak
Öhlins insatser i framgaffeln
Raask-pipor
LsL clip-on
LsL fotreglage
Isr bromsar med tillhörande ok och handtag.
Andra fälgar, oklart märke. Framfälgen är numera på 17 tum istället för originalets 19 tum. Bakfälgen är lite bredare.
Den uppmärksamme ser att bakdäcket har rotationsriktningen år fel håll.
Har inte kört så mycket än, men den högst bristfälliga väghållningen från orginalet är som bortblåst!
Ska testa hojen ordentligt på någon knixkurs i sommar.
Det är ju i ärlighetens namn lite som att kasta pärlor för svin att köpa så här fina grejer till en så enkel hoj.
Men jag gillar just det.
Förutom positionen på skylten och positionen på reflexen?Stora orginal plåten tillbaka, får se hur många mil jag hinner innan polisen hittar nåt mer att klaga på.
Och blinkersenFörutom positionen på skylten och positionen på reflexen?
Mer ApriliaStora orginal plåten tillbaka, får se hur många mil jag hinner innan polisen hittar nåt mer att klaga på.
Inte kört någon men ljudet är riktigt trevligt från dessa motorerSlog till på en AT -18.
Riktigt rolig motorcykel att köra.
Kört Sporthoj, nakenhoj och bobber men just nu känns det som jag prickat rätt i touring/off road segmentet.
Allt verkar vara orginal förutom fjädringskomponenterna och piporna. Skulle vara skoj med Flatslide-förgasare.Populära hojar att modda. Den där är nog rolig! Bytte bakfjädring på min Thruxton vilket gjorde mycket för köregenskaperna. Bredare bakhjul är också en poppis mod.
Antar att den har decat och borttagen snorkling också? Hade en snubbe som justerade förgasarn åt mig och sedan gick den riktigt bra. Lät som satan också.
Stora orginal plåten tillbaka, får se hur många mil jag hinner innan polisen hittar nåt mer att klaga på.
MC batterier....vad kör ni?
Jag har ett monsterbatteri i min Electra ifrån Global som var svindyrt men har hållt 3-4 år ...nu är det stendött.
Har ett vanligt Biltema till min VN 1500....orkar inte riktigt leverera på en så stor motor...
Fan det är en djungel det här....
Du får fixa det så det blir så lagligt som möjligt. Jag testar denna lösning i år så får vi se hur det går:
Syns om du står upp 1-2 meter bakom hojen, syns helt säkert från bilavstånd... Från helikopter blir det nog lite svårare däremot...
Risken är nog som du säger att blinkersen kommer alldels för nära utblåset. Förmodar dock att du kommer montera någon typ av slip-on som är kortare än originalet. Kan denna vara ngt? Den har en värmesköld för blinkersen.
Har surfat tail tidys till 801 ett bra tag idag även om jag tycker den ser någorlunda OK ut original. Hittar inget vettigt för alla till Duke 790 har integrerad lampa. De till Duke 990 kanske kan passa men rädd att blinkers hamnar rätt i utblåset.
Risken är nog som du säger att blinkersen kommer alldels för nära utblåset. Förmodar dock att du kommer montera någon typ av slip-on som är kortare än originalet. Kan denna vara ngt? Den har en värmesköld för blinkersen.
Tail Tidy PREMIUM For KTM Duke 790 / 890 / 890R – Bagoros Performance
We have designed a replacement for the very large, original plastic license plate. Tail Tidy for ktm duke 790/890Rbagorosperformance.com
Aa har också läst det, försöker hitta om det finns i de mått jag behöver...Yuasa är bra batterier
Hade den vägt 150kg så…Den här väckte fasen lite ha-begär
Färgsättningen är ju perfekt som kompis till Ökenråttan
Nackdelen med att köpa en ny modell. Det dröjer innan det finns gott om eftermarknadsprylar.
Har surfat tail tidys till 801 ett bra tag idag även om jag tycker den ser någorlunda OK ut original. Hittar inget vettigt för alla till Duke 790 har integrerad lampa. De till Duke 990 kanske kan passa men rädd att blinkers hamnar rätt i utblåset.
Jepp. Det enda jag verkligen behöver är ett öppet slipon.Nackdelen med att köpa en ny modell. Det dröjer innan det finns gott om eftermarknadsprylar.
Kollat inställningarna. Sätt på det som heter typ reducera vindbrus. Jag får inget brus och jag har en 9a tror jag.Lite off topic, antar att det är någon fler som filmar lite med Gopro på hjälmen eller liknande vid mc-körning.
Behöver bra tips på mikrofon, Blir ofta väldigt brusigt ljud ifrån vinden när man kör. Har Gopro 11 för referens.
Är det så enkelt Hade på auto läge på vind såg jag. Får testa lite i inställningar och se om det löser problemetKollat inställningarna. Sätt på det som heter typ reducera vindbrus. Jag får inget brus och jag har en 9a tror jag.
Kör med denna, funkar kanonersLite off topic, antar att det är någon fler som filmar lite med Gopro på hjälmen eller liknande vid mc-körning.
Behöver bra tips på mikrofon, Blir ofta väldigt brusigt ljud ifrån vinden när man kör. Har Gopro 11 för referens.
Blev tvungen att googla... Den väger faktisk bara 150kg torrHade den vägt 150kg så…
Titta på Tuono 1100, nog den absolut mest potenta hoj du kan köpa mtp försäkringspremienSurfade lite drömhojar och insåg rätt snabbt att någon sådan kommer det inte att bli. Inköpspriset är ok men när man sedan ser att försäkringen ligger på runt 80-100k per år så blir man mörkrädd i detta fallet var det en streetfighter v4s jag kikade på. Är rätt nöjd med 2.3k för min MT07a en Streetfighter V2 låg dock på 8.5k år så helt klart är det ett vettigare och mer tillgängligt alternativ