• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Den listar 292k så vad innebär det?
V4S som står där. Du får lägga på ett par tusen till.🙂
1000005256.png
 
Det roliga(?) är ju att det bara är smidda fälgar, elektroniska öhlinare och lithium batteri som skiljer S mot den vanliga🙂
Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?

V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
 
Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?

V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
Du kan få prova min V4s till sommaren. Helt galen men underbar.🙂
V4 med öhlinare kan köras i aktivt läge om man vill eller med egen justerad bump/rebound för extra snabba glasskioskrundor.
 
Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?

V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
För mig blir det V2 då den är lättare, 10hk mer och har en integrerad vindruta.
Förmodligen också billigare service utan desmo.
 
Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?

V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
På V4S, både SF och Panigale, är de aktiva och med vår nya SCU-plattform.
Har jobba med/emot båda teamen och det är lite olika filosofi för båda plattformarna. Vad som inte skiljer sig är hur de tänker angående körglädje, även om Panigale V4 hade som strikt mål att kapa tid där V2 hade som mål att få ner vikt och inte tappa för mycket tid runt given bana.
 
Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?

V4 = Pengarna bränner hål i fickan.

Ducati V4 är något helt annat, går knappt att jämföra med någon annan motor... Helt sinnessjukt.
Så man köper ju något extra när man köper V4-modellen.
Nya Panigale V2 verkar ju vara bra för gata, SS950 är ju mer åt touringhållet.

Du kan få prova min V4s till sommaren. Helt galen men underbar.🙂
V4 med öhlinare kan köras i aktivt läge om man vill eller med egen justerad bump/rebound för extra snabba glasskioskrundor.

På V4S, både SF och Panigale, är de aktiva och med vår nya SCU-plattform.
Har jobba med/emot båda teamen och det är lite olika filosofi för båda plattformarna. Vad som inte skiljer sig är hur de tänker angående körglädje, även om Panigale V4 hade som strikt mål att kapa tid där V2 hade som mål att få ner vikt och inte tappa för mycket tid runt given bana.

Jag älskar aktiva dämpare. Kör aldrig utan det sedan jag började använda det.
Enda gången då jag inte använde det var när jag körde som snabbast på bana, då behövde jag veta att hojen betedde sig samma i alla kurvor, men det hände väldigt sällan att jag körde så snabbt...
Det är väl också en vanesak, när man väl har testat det så vill man inte vara utan det...
Sen att Ducati tar typ +30% extra för dämparna är ju lite saftigt, men man får ju också lättviktsfälgar på köpet.

Aprilia tex tar ca 225 för V4 Factory med Öhlins och modellen utan kostar runt 180. Men då är enda skillnaden Öhlins + lite raceigare design vilket känns mer rimligt...
 
Ducati V4 är något helt annat, går knappt att jämföra med någon annan motor... Helt sinnessjukt.
Så man köper ju något extra när man köper V4-modellen.
Nya Panigale V2 verkar ju vara bra för gata, SS950 är ju mer åt touringhållet.





Jag älskar aktiva dämpare. Kör aldrig utan det sedan jag började använda det.
Enda gången då jag inte använde det var när jag körde som snabbast på bana, då behövde jag veta att hojen betedde sig samma i alla kurvor, men det hände väldigt sällan att jag körde så snabbt...
Det är väl också en vanesak, när man väl har testat det så vill man inte vara utan det...
Sen att Ducati tar typ +30% extra för dämparna är ju lite saftigt, men man får ju också lättviktsfälgar på köpet.

Aprilia tex tar ca 225 för V4 Factory med Öhlins och modellen utan kostar runt 180. Men då är enda skillnaden Öhlins + lite raceigare design vilket känns mer rimligt...
De har onekligen bra marginaler på S-modellerna. Jag har faktiskt inte testat någon hoj med aktiv fjädring alls tror jag, kanske börjar bli dags..
 
Bra pris på Knox värstingjacka;
 
Någon som handlat från motoin.de innan?

Knox Urbane Pro mk3
Tror inte jag handlat därifrån.
Nu har jag haft min mk2 i strax över 2 år. Ett av armbågsskydden gick nyligen av. Fick nytt skydd av generalagenten som tur var. Dagen efter gick dock ”båten” som man drar upp och ner på dragkedjan sönder. Tyvärr är jackan utanför garantigränsen så jag får försöka lösa det med skomakare eller motsvarande.
 
Tror inte jag handlat därifrån.
Nu har jag haft min mk2 i strax över 2 år. Ett av armbågsskydden gick nyligen av. Fick nytt skydd av generalagenten som tur var. Dagen efter gick dock ”båten” som man drar upp och ner på dragkedjan sönder. Tyvärr är jackan utanför garantigränsen så jag får försöka lösa det med skomakare eller motsvarande.
Kolla med Track Recycle som ligger i hängmattan Majorna.
De fixade en ny löpare på en dragkedja på en outdoorjacka åt mig medan jag väntade.
 
Kolla med Track Recycle som ligger i hängmattan Majorna.
De fixade en ny löpare på en dragkedja på en outdoorjacka åt mig medan jag väntade.
Awesome sås! Tack! Ska kolla med dem. Aldrig hört talas om dem. Har ytterligare en jacka men som antagligen behöver helt ny dragkedja.
 
Tillbaka
Topp