V4S som står där. Du får lägga på ett par tusen till.Den listar 292k så vad innebär det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
V4S som står där. Du får lägga på ett par tusen till.Den listar 292k så vad innebär det?
Synd att hemsidan är oläslig. Vore kul att veta om den har magnesiumfälgar, kolfiberram, kolfiberskärmar överallt och jetmotor vilket man borde kunna förvänta sig för det priset.V4S som står där. Du får lägga på ett par tusen till.
Det roliga(?) är ju att det bara är smidda fälgar, elektroniska öhlinare och lithium batteri som skiljer S mot den vanligaSynd att hemsidan är olöslig. Vore kul att veta om den har magnesiumfälgar, kolfiberram, kolfiberskärmar överallt och jetmotor vilket man borde kunna förvänta sig för det priset.
Det går att bränna mer pengar på v2 ocksåS:et är lite billigare på V2:an.
Är rätt sugen på nya V2 faktiskt. Ska bli intressant att se hur försäkringarna ser ut.Även om ducatis hemsida SUGER!!!!! och det är helt omöjligt att hitt spec, så känns ju Panigale V2 (172k/190k, 120hp, 176kg) mer realistisk.
Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?Det roliga(?) är ju att det bara är smidda fälgar, elektroniska öhlinare och lithium batteri som skiljer S mot den vanliga
Brukar inte lägga mig i här så mycket eftersom nördnivån är högre än jag mäktar med men SS950 har jag ändå kört och den kändes rätt mycket "meh" när man åkte. Snygg som fasen men den kittlade inte mig på något sätt.men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?
Du kan få prova min V4s till sommaren. Helt galen men underbar.Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?
V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
För mig blir det V2 då den är lättare, 10hk mer och har en integrerad vindruta.Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?
V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
På V4S, både SF och Panigale, är de aktiva och med vår nya SCU-plattform.Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?
V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
Aktiva öhlinare har ingen dött av, om de nu är aktiva och inte enbart justerbara (hemsidan suger), men generellt känns det som att det är designteamet som kostar pengar jämfört med SS. Jag är alldeles för dåligt insatt för att bedöma (och hemsidan suger) men SS950 känns ju mer lockande än Panigale V2 om man ska köra gata, eller?
V4 = Pengarna bränner hål i fickan.
Du kan få prova min V4s till sommaren. Helt galen men underbar.
V4 med öhlinare kan köras i aktivt läge om man vill eller med egen justerad bump/rebound för extra snabba glasskioskrundor.
På V4S, både SF och Panigale, är de aktiva och med vår nya SCU-plattform.
Har jobba med/emot båda teamen och det är lite olika filosofi för båda plattformarna. Vad som inte skiljer sig är hur de tänker angående körglädje, även om Panigale V4 hade som strikt mål att kapa tid där V2 hade som mål att få ner vikt och inte tappa för mycket tid runt given bana.
De har onekligen bra marginaler på S-modellerna. Jag har faktiskt inte testat någon hoj med aktiv fjädring alls tror jag, kanske börjar bli dags..Ducati V4 är något helt annat, går knappt att jämföra med någon annan motor... Helt sinnessjukt.
Så man köper ju något extra när man köper V4-modellen.
Nya Panigale V2 verkar ju vara bra för gata, SS950 är ju mer åt touringhållet.
Jag älskar aktiva dämpare. Kör aldrig utan det sedan jag började använda det.
Enda gången då jag inte använde det var när jag körde som snabbast på bana, då behövde jag veta att hojen betedde sig samma i alla kurvor, men det hände väldigt sällan att jag körde så snabbt...
Det är väl också en vanesak, när man väl har testat det så vill man inte vara utan det...
Sen att Ducati tar typ +30% extra för dämparna är ju lite saftigt, men man får ju också lättviktsfälgar på köpet.
Aprilia tex tar ca 225 för V4 Factory med Öhlins och modellen utan kostar runt 180. Men då är enda skillnaden Öhlins + lite raceigare design vilket känns mer rimligt...
Hmmmmm. Tänk om du hade kontakter på Öhlins?!De har onekligen bra marginaler på S-modellerna. Jag har faktiskt inte testat någon hoj med aktiv fjädring alls tror jag, kanske börjar bli dags..
Det är löst planerat att försöka få till under någon av våra testdagar. Det har varit något turbulent innan Brembouppköpet så det har inte varit läge.Hmmmmm. Tänk om du hade kontakter på Öhlins?!
Reminds me, borde kolla status på mitt eget.
Amazon sålde K&N-filter för 500kr så ut med det ”gamla” och in med det nya.
Ingen enkelsving...det som är SÅÅÅÅÅ vackert!!
Mamma mia.
Startar på 302 000sek....
Nu är enkelsving borta på de flesta hojar och de som har det fortfarande lär bli utbytta nästa år...
Dom kompenserar det med dubbelt så breda vingar....Ingen enkelsving...det som är SÅÅÅÅÅ vackert!!
Is it a bird? Or a plane? No, it’s the V4…Dom kompenserar det med dubbelt så breda vingar....
De små extra vingarna på rutan gör att det ser extra märkligt ut också.Bmw gör det inte bättre.
Dom har kört motorcykeln rätt in i en Billy bokhylla.
Tror inte jag handlat därifrån.
Kolla med Track Recycle som ligger i hängmattan Majorna.Tror inte jag handlat därifrån.
Nu har jag haft min mk2 i strax över 2 år. Ett av armbågsskydden gick nyligen av. Fick nytt skydd av generalagenten som tur var. Dagen efter gick dock ”båten” som man drar upp och ner på dragkedjan sönder. Tyvärr är jackan utanför garantigränsen så jag får försöka lösa det med skomakare eller motsvarande.
Awesome sås! Tack! Ska kolla med dem. Aldrig hört talas om dem. Har ytterligare en jacka men som antagligen behöver helt ny dragkedja.Kolla med Track Recycle som ligger i hängmattan Majorna.
De fixade en ny löpare på en dragkedja på en outdoorjacka åt mig medan jag väntade.
Ta med den och kolla.Awesome sås! Tack! Ska kolla med dem. Aldrig hört talas om dem. Har ytterligare en jacka men som antagligen behöver helt ny dragkedja.