• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_7113.jpeg

-2*c imorse, kändes lite gränsfall vad gäller underlaget men gick fint.
Fint att se att du fortfarande rullar! :)
 
IMG_2342.jpeg

Nu är den installerad, verkar ju funka riktigt bra när man ”torrkör” lite..
Kul! Jag är asnöjd. Jag måste nog däremot synka hjälmen till skärmen för när jag svara på skärmen istället för hjälmen så går ljudet ver till skärmen.

Om du kollar CarPlay-inställningarna i telefonen så kan du ändra vilka appar som syns och i vilken ordning.
 
Kul! Jag är asnöjd. Jag måste nog däremot synka hjälmen till skärmen för när jag svara på skärmen istället för hjälmen så går ljudet ver till skärmen.

Om du kollar CarPlay-inställningarna i telefonen så kan du ändra vilka appar som syns och i vilken ordning.
Bytte hjälm nu i höstas och har inte skaffat nåt intercom än, så ska skaffa nåt nu i vinter, men hade en T-max innan och vet att det var lite meckigt att få det bra/rätt när det kopplade upp..
Hade schuberths inbyggda innan men tyckte inte det var värt pengen, så får bli nåt billigare nu.
 
Gatlegal varg, kan nog vara en kul leksak. Fast batteriet räcker nog inte så många minuter om man gasar på asfalt.
Säkert askul som lekhoj men efter att ha läst de EXTREMT negativa kommentarerna på sporthoj så är jag väldigt skeptisk.
Måste vara fantastiskt rolig maskin! Tråkigt att den inte kommer med SM fälgar bara.
Bara en tidsfråga. Följer en kille på insta som har 18” fram och gatdäck.
 
Vad har dom skrivit som är dåligt om den ?
Att de inte får ut i närheten av 80hk och att batteritiden är extremt missvisande. Minns inte exakt men de hävdar typ 30min batteritid med fullt fräs. Flera missnöjda köpare i tråden som velat returnera pga missvisande info.

Tror jag länkat rätt tråd, det finns /st trådar på sporthoj som har samma namn.
 
Men den verkar gå som fan, kolla från 51min här. Kör länge hör han också, kan vara så att tidigare problem är lösta. 30% batteri kvar efter den rundan.
 
Senast ändrad:
Mycket gnällgubbar där. :)
Men, som du skrev, Stark överdrev ju räckvidden brutalt när dom sålde in MX hojen, så kritiken var ju rätt när det gäller det.
Tror också det är anledningen att det inte kommer en motardversion. På asfalt skulle man köra slut batteriet på 40-50 minuter med 60/80 hk. I skogen utnyttjar man kanske bara 20hk, så då räcker batteriet ett par timmar.
 
Mycket gnällgubbar där. :)
Men, som du skrev, Stark överdrev ju räckvidden brutalt när dom sålde in MX hojen, så kritiken var ju rätt när det gäller det.
Tror också det är anledningen att det inte kommer en motardversion. På asfalt skulle man köra slut batteriet på 40-50 minuter med 60/80 hk. I skogen utnyttjar man kanske bara 20hk, så då räcker batteriet ett par timmar.
Låter logiskt. Läste lite mer nu. Han Eddie ovan verkar ha bytt batteri under vissa lopp han kört.
 
Körde 2018 års modell av den med bara 160 hästar. Det räckte precis överallt och det största problemet med de stora ADV-hojarna är alltid vikten snarare än något annat. Men det är ju skoj med effekt!

Just med tanke på vikten skulle jag inte vilja ta den där någonstans utanför en rätt välartad grusväg och även där så tycker jag att det spinner hela tiden om man vill, även med rena crossdäck, även med typ 60 hästar på bakhjulet.

Gamla KTM Superenduro känns ju typ som sista vettiga, riktiga offroadmodellen, den där skogs-Goldwingen verkar bara knasig.
 
Just med tanke på vikten skulle jag inte vilja ta den där någonstans utanför en rätt välartad grusväg och även där så tycker jag att det spinner hela tiden om man vill, även med rena crossdäck, även med typ 60 hästar på bakhjulet.

Gamla KTM Superenduro känns ju typ som sista vettiga, riktiga offroadmodellen, den där skogs-Goldwingen verkar bara knasig.
Körde den på all möjlig småskit till stigar, det funkar men det är ju inte roligast på det underlaget. Fördelarna är ju att den fungerar även på större vägar osv.
 
Jag har åkt massor med grus - men typ aldrig ADV.

Hur ofta behöver man 173 hästar?
Håller med. Har 80hk i min grushoj och på de grusvägar jag åker nyttjar jag inte dessa hk.

Funderade lite på användaområdet igår för den hojen. Stora platta grusvägar, som ofta finns norrut, asfaltåkning och toura ner i europa är den nog toppen.

Men mindre grusvägar, stigar och annat skoj är ju 173 överflödigt. Tycker jag.
 
Tillbaka
Topp