• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Letar efter ljuddämpare för min HD Low Rider S. Fastnade lite på Zard. Vad är erfarenheten av dem? Ser att det inte skrivits så mycket om det märket (senast 2015).
2723.jpg
Zard är från Italien och har historiskt varit väldigt bra och dyrt.
Nu vet jag inte hur dom är längre, kollade själv på ett system till Ducatin men det verkar inte vara någon som har dom vilket är märkligt.
För många år sedan (typ 15) så körde många Zard till Triumph.
 
Ska man gå över till litiumbatteri för att spara 2kg eller är det onödigt? I så fall, vad ska man ha? Antar att Duke 890R och min 801 funkar med samma batteri.

IMG_6974.jpeg

Technical data:
12,8 V maintenance-free LiFePo4-battery
Capacity 6.0 Ah
Recommended charging current - 3.0 amps
Maximum charge current for fast charging - 24 amps

Finns som original-tillbehör men jävligt dyrt.
Jag satte ju ett


https://no.co/nlp9 kostar 1300 på nätet och passar fint på sin skumkudde i lådan

Som @SpejsMan säger ger det en högre ström än originalbatteriet ändå. Dock har jag ju inga extra förbrukare på min, konstantfarthållare, hantagsvärme, skärmar etc

Funkat utan anmärkningar. De har dock egen anslutning på snabbkontakt, ctek passar inte
 
Då har man anmält sig för att ta mc-kort på gamla dar. Ansökan om körkortstillståndet är skickat och betalat för att kunna plugga teorin via appen teoricentralen. Fast jag har nog gott om tid på mig. Som jag förstått det ska man göra riskettan både teori och kanske praktik innan man kan göra själva provet. De kurserna drar inte igång förrän i mars/april nästa år.
Anledningen är ingen ålderskris, utan jag vill ha ett internationellt körkort om något skulle hända de ggr jag hyr lätt mc när vi reser. Har alltid gjort det men kommit fram till att jag inte längre vill ha risken att försäkringen inte skulle täcka om det värsta skulle hända.
Bilden är tagen på Siargao, Filippinerna…
IMG_1102.jpeg
 
Jag satte ju ett


https://no.co/nlp9 kostar 1300 på nätet och passar fint på sin skumkudde i lådan

Som @SpejsMan säger ger det en högre ström än originalbatteriet ändå. Dock har jag ju inga extra förbrukare på min, konstantfarthållare, hantagsvärme, skärmar etc

Funkat utan anmärkningar. De har dock egen anslutning på snabbkontakt, ctek passar inte
Har du värma i dina skärmar?
 
IMG_7058.jpeg

Testat skärmen vid körning för första gången. Blev asbra! Den är ljusstark och tydlig. Lite oklart i vilken ordning jag ska start grunkorna för att få ljudet automatiskt i hjälmen, bör dock gå att lösa med lite ansträngning.
 
Såg det här idag, får väl se vad det leder till.
 
Kör för övrigt fortfarande Vespa till jobbet, men nu börjar det dra ihop sig till halka verkar det som så det ser ut som sista rycket för stunden iallafall. Får se hur mkt vinter det bli här i Örebro där jag bor.
 
Såg det här idag, får väl se vad det leder till.
Well. Har hänt förr med många mc-tillverkare, vore förvånande om de inte hittat en lösning.
 
Kollade konfiguratorn. Kan vara 2024 där men ett titan helsystem går loss på blygsamma 106000....sedan lite kol på det så blir det typ 450000....

Hoppas börsen går bra i vinter
 
Var inne på Cec i Göteborg idag och kollade på den nya panigale v4s. Gav inget "måste ha" begär direkt. Vingar och utflyttade framlampor gav den ett utseende bara en mor kan gilla .🙂Jag får nöja mig med min gamla ett år till.
1000004513.jpg
Stackare :)
IMG_5475.JPG

Tänkte jag skulle göra en storservice själv i vinter av 1198:an och försöka sälja till våren. Har bara stått i garaget senaste åren tyvärr. Frågan är vad man kan få för den.
 
Var inne på Cec i Göteborg idag och kollade på den nya panigale v4s. Gav inget "måste ha" begär direkt. Vingar och utflyttade framlampor gav den ett utseende bara en mor kan gilla .🙂Jag får nöja mig med min gamla ett år till.
1000004513.jpg
Det måste Andreas ha fattat för han erbjöd mig en "väldigt bra deal" på den om jag köpte den i maj när jag och pojkarna var inne idag.

Till viss del delar jag din åsikt, den känns väldigt bred ut i framänden och vinglets kommer nog ta endel tid för mig att acceptera
 
Det måste Andreas ha fattat för han erbjöd mig en "väldigt bra deal" på den om jag köpte den i maj när jag och pojkarna var inne idag.

Till viss del delar jag din åsikt, den känns väldigt bred ut i framänden och vinglets kommer nog ta endel tid för mig att acceptera
Den listar 292k så vad innebär det?
 
Även om ducatis hemsida SUGER!!!!! och det är helt omöjligt att hitt spec, så känns ju Panigale V2 (172k/190k, 120hp, 176kg) mer realistisk.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp