• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Drar ett långskott med förhoppning att någon har ett tips. Har några repor på tankkåpan som uppkommit av oklar orsak. De är ytliga och går inte att känna med nageln. Funderar på om det bara är färgskav som man kan få bort på något vis.

Någon som har en idé hur man får bort dem?
 

Bilagor

  • tempImageyvolAY.png
    tempImageyvolAY.png
    3 MB · Visningar: 1
Ja så är det säkert! Tycker den är frän förutom reg.skylten.
Tridenten är löjligt lättkörd och förvånansvärt bekväm (jag är 183cm). En av mina ”vill ha” hojar, framförallt med nice-to-have uppdateringarna som kom detta året (QS som standard, farthållare som knapp och lite mjukare fjädring) 🤩
 
Beställde från däckleader 17/6, däcket var i Sverige 23/6 & hamnade i segeltorp 24/6 - inte en uppdatering sedan dess.

Det verkar som att postnord slarvat bort det och tar inget ansvar, dem hänvisar till avsändaren och att man måste reklamera via däckleader då det skickats från utlandet. Lagom kul, inget svar från däckleader heller.. :)

Screenshot_2025-07-02-10-10-16-19_b6e302008414b9b266012cde63b3f64a.jpg

Sjukt segt.
Kan du gå via kreditkortsföretaget?
Själva förlusten verkar ju ligga hos PostNord men klagan är på däckleader att göra

Ingen tröst för dig men jag har beställt däck till sonens grom därifrån sedan dess utan problem.
Så fort däckleader reklamerade till postnord/transportör så dök däcket upp på mitt lokala företagscenter under fredagen - udda sammanträffande.. 😊

Får se på måndag när jag hämtar ut det.
 
Bra att veta. Har det blivit bättre med mer användning?

Någon som vet vart man kan få tag i univesal slip on i GP stil som matchar ducatin till ett vettigt pris. Har ingen lust att betala ~20k för Termi eller Austin när rördragningen är den samma som org. och ndast ljuddämparna är annorlunda. Det bästa vore om de fästes med klämma och inte behöver svetsas.
Jag har kört med QS ganska länge, och har vant mig vid hur hårt man behöver trycka.
Det är faktiskt rätt stor skillnad om man använder tex stövlar eller sneakers.
Skulle inte säga att det blev bättre, men när man har vant sig så funkar det bra. Alla hojar är olika och har olika versioner av QS/blippers (och även hur lång brytpunkten är tex).
Min nuvarande Ducati funkar med ganska låga varv för att växla upp. Men jag kör raceväxlat och har därmed mer kraft, jämfört med om jag skulle växla uppåt.
Däremot så märker jag skillnad när motorn/oljan har blivit varm, så första minuterna växlar jag som vanligt. Tror rekommendationen är runt 6000 varv på min men den funkar även på runt 4000 från start vid rödljus tex från 1an till 2an.
---------------
Gällande piporna, dom tar väl även bort katten när du installerar Termis? Och du får en Ducati-mapp installerad och behåller garantin.
För 20k så är det bästa vägen att gå. Du kan säkert komma billigare undan men då måste du mappa om den och förlorar garantin.

Beställde från däckleader 17/6, däcket var i Sverige 23/6 & hamnade i segeltorp 24/6 - inte en uppdatering sedan dess.

Det verkar som att postnord slarvat bort det och tar inget ansvar, dem hänvisar till avsändaren och att man måste reklamera via däckleader då det skickats från utlandet. Lagom kul, inget svar från däckleader heller.. :)
Såg nu att du hade fått avin. Sjukt att dom inte kan hålla koll på däck... Rätt stora lådor att leverera :D

Ja så är det säkert! Tycker den är frän förutom reg.skylten.
Kolla försäkringen, jag kollade för skoj skull åt min kompis och den var riktigt dyr. Typ +10 000 helår Stockholm.

Drar ett långskott med förhoppning att någon har ett tips. Har några repor på tankkåpan som uppkommit av oklar orsak. De är ytliga och går inte att känna med nageln. Funderar på om det bara är färgskav som man kan få bort på något vis.

Någon som har en idé hur man får bort dem?
Om reporna inte är djupa så kan du polera bort det. Men mitt tips är att lämna in den i så fall för då får du proffs som har rätt verktyg och medel.
Och garanti på jobbet.
 
Nja, tanken är matt= polera blir inte så bra 🙂
Sorry, var otydlig ser jag nu :)
Försök att få bort färgen försiktigt med medel för matta lacker. Förhoppningsvis kan du få bort det mesta.
Googlade lite och hittade denna:

Den lättaste lösningen är nog ändå att sätta tankgrepp som täcker märkena. Då blir det win win med bättre fäste för knäna dessutom.
 
Jag har kört med QS ganska länge, och har vant mig vid hur hårt man behöver trycka.
Det är faktiskt rätt stor skillnad om man använder tex stövlar eller sneakers.
Skulle inte säga att det blev bättre, men när man har vant sig så funkar det bra. Alla hojar är olika och har olika versioner av QS/blippers (och även hur lång brytpunkten är tex).
Min nuvarande Ducati funkar med ganska låga varv för att växla upp. Men jag kör raceväxlat och har därmed mer kraft, jämfört med om jag skulle växla uppåt.
Däremot så märker jag skillnad när motorn/oljan har blivit varm, så första minuterna växlar jag som vanligt. Tror rekommendationen är runt 6000 varv på min men den funkar även på runt 4000 från start vid rödljus tex från 1an till 2an.
---------------
Gällande piporna, dom tar väl även bort katten när du installerar Termis? Och du får en Ducati-mapp installerad och behåller garantin.
För 20k så är det bästa vägen att gå. Du kan säkert komma billigare undan men då måste du mappa om den och förlorar garantin.


Såg nu att du hade fått avin. Sjukt att dom inte kan hålla koll på däck... Rätt stora lådor att leverera :D


Kolla försäkringen, jag kollade för skoj skull åt min kompis och den var riktigt dyr. Typ +10 000 helår Stockholm.


Om reporna inte är djupa så kan du polera bort det. Men mitt tips är att lämna in den i så fall för då får du proffs som har rätt verktyg och medel.
Och garanti på jobbet.
Jag får se om den blir något smidigare. Kanske kommer någon mjukvaruuppdatering. På min tidigare 890r så var den mycket bättre/lenare. Hamnade aldrig i falsk N.

Vad gäller piporna så är 20k endast för slipon. Ska man köra helsyst och map så är det strax över 30k samt arbetet. Inte värt det på denna hojen. Blir alldeles för mycket pengar i en 120hk maskin. Hamnar på typ 220k om man väljer till farthållare och lite krimskrams.
Slip-on blir mest för estetiken och förhoppningsvis lite dovare/djupare ljud.
 
Jag får se om den blir något smidigare. Kanske kommer någon mjukvaruuppdatering. På min tidigare 890r så var den mycket bättre/lenare. Hamnade aldrig i falsk N.

Vad gäller piporna så är 20k endast för slipon. Ska man köra helsyst och map så är det strax över 30k samt arbetet. Inte värt det på denna hojen. Blir alldeles för mycket pengar i en 120hk maskin. Hamnar på typ 220k om man väljer till farthållare och lite krimskrams.
Slip-on blir mest för estetiken och förhoppningsvis lite dovare/djupare ljud.

Du behöver inte räkna på kostnad för helsystem+ farthållare, för det går inte ha tillsammans..

Men jag håller med, quickshiftern är skräp. Hoppas den blir uppdaterad en gång till. Blir ännu värre när TC blandas i vid växling.. Ducati har lite att jobba på där 🙂
 
Jag får se om den blir något smidigare. Kanske kommer någon mjukvaruuppdatering. På min tidigare 890r så var den mycket bättre/lenare. Hamnade aldrig i falsk N.
QS är som sagt olika på olika hojar. Min 401 var känslig när det gällde sneakers vs boots, behövde ställa in vinkeln på växelspaken. Min 801 funkar klockrent och har väldigt mjuk och förlåtande QS, i princip oavsett gaspådrag eller varvtal.
 
Idag vart det KNIX-körning här i stan😀🏍️ 33 deltagare att hålla reda på🙂
IMG_20250706_081224.jpg

IMG_20250706_091825.jpg

IMG_20250706_103331.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20250706_121240.jpg
    IMG_20250706_121240.jpg
    1.4 MB · Visningar: 1
  • IMG_20250706_104718.jpg
    IMG_20250706_104718.jpg
    1,014.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_20250706_104716.jpg
    IMG_20250706_104716.jpg
    954.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_20250706_104711.jpg
    IMG_20250706_104711.jpg
    947.1 KB · Visningar: 1
  • IMG_20250706_104521.jpg
    IMG_20250706_104521.jpg
    675.9 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp