Yfront
Basic
var sista meningen en kommentar på Triumph trident eller gällde den Ducati scrambler 1100?Ducati Scrambler 800 > 1100
Triumph Scrambler 1200 > 900
Skramlarna har högt styre och låg tyngdpunkt så det är lättstyrt i lågfart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
var sista meningen en kommentar på Triumph trident eller gällde den Ducati scrambler 1100?Ducati Scrambler 800 > 1100
Triumph Scrambler 1200 > 900
Skramlarna har högt styre och låg tyngdpunkt så det är lättstyrt i lågfart.
Trident är säkert ännu mer lättkörd. Den är ju rätt liten.var sista meningen en kommentar på Triumph trident eller gällde den Ducati scrambler 1100?
Ja så är det säkert! Tycker den är frän förutom reg.skylten.Trident är säkert ännu mer lättkörd. Den är ju rätt liten.
Nej det var för Triumphs scramblers. Tridenten ska vara ganska underhållande har jag hört.var sista meningen en kommentar på Triumph trident eller gällde den Ducati scrambler 1100?
Tridenten är löjligt lättkörd och förvånansvärt bekväm (jag är 183cm). En av mina ”vill ha” hojar, framförallt med nice-to-have uppdateringarna som kom detta året (QS som standard, farthållare som knapp och lite mjukare fjädring)Ja så är det säkert! Tycker den är frän förutom reg.skylten.
Beställde från däckleader 17/6, däcket var i Sverige 23/6 & hamnade i segeltorp 24/6 - inte en uppdatering sedan dess.
Det verkar som att postnord slarvat bort det och tar inget ansvar, dem hänvisar till avsändaren och att man måste reklamera via däckleader då det skickats från utlandet. Lagom kul, inget svar från däckleader heller..
![]()
Så fort däckleader reklamerade till postnord/transportör så dök däcket upp på mitt lokala företagscenter under fredagen - udda sammanträffande..Sjukt segt.
Kan du gå via kreditkortsföretaget?
Själva förlusten verkar ju ligga hos PostNord men klagan är på däckleader att göra
Ingen tröst för dig men jag har beställt däck till sonens grom därifrån sedan dess utan problem.
Jag har kört med QS ganska länge, och har vant mig vid hur hårt man behöver trycka.Bra att veta. Har det blivit bättre med mer användning?
Någon som vet vart man kan få tag i univesal slip on i GP stil som matchar ducatin till ett vettigt pris. Har ingen lust att betala ~20k för Termi eller Austin när rördragningen är den samma som org. och ndast ljuddämparna är annorlunda. Det bästa vore om de fästes med klämma och inte behöver svetsas.
Såg nu att du hade fått avin. Sjukt att dom inte kan hålla koll på däck... Rätt stora lådor att levereraBeställde från däckleader 17/6, däcket var i Sverige 23/6 & hamnade i segeltorp 24/6 - inte en uppdatering sedan dess.
Det verkar som att postnord slarvat bort det och tar inget ansvar, dem hänvisar till avsändaren och att man måste reklamera via däckleader då det skickats från utlandet. Lagom kul, inget svar från däckleader heller..![]()
Kolla försäkringen, jag kollade för skoj skull åt min kompis och den var riktigt dyr. Typ +10 000 helår Stockholm.Ja så är det säkert! Tycker den är frän förutom reg.skylten.
Om reporna inte är djupa så kan du polera bort det. Men mitt tips är att lämna in den i så fall för då får du proffs som har rätt verktyg och medel.Drar ett långskott med förhoppning att någon har ett tips. Har några repor på tankkåpan som uppkommit av oklar orsak. De är ytliga och går inte att känna med nageln. Funderar på om det bara är färgskav som man kan få bort på något vis.
Någon som har en idé hur man får bort dem?
Ja
Om reporna inte är djupa så kan du polera bort det. Men mitt tips är att lämna in den i så fall för då får du proffs som har rätt verktyg och medel.
Och garanti på jobbet.
Sorry, var otydlig ser jag nuNja, tanken är matt= polera blir inte så bra![]()
Jag får se om den blir något smidigare. Kanske kommer någon mjukvaruuppdatering. På min tidigare 890r så var den mycket bättre/lenare. Hamnade aldrig i falsk N.Jag har kört med QS ganska länge, och har vant mig vid hur hårt man behöver trycka.
Det är faktiskt rätt stor skillnad om man använder tex stövlar eller sneakers.
Skulle inte säga att det blev bättre, men när man har vant sig så funkar det bra. Alla hojar är olika och har olika versioner av QS/blippers (och även hur lång brytpunkten är tex).
Min nuvarande Ducati funkar med ganska låga varv för att växla upp. Men jag kör raceväxlat och har därmed mer kraft, jämfört med om jag skulle växla uppåt.
Däremot så märker jag skillnad när motorn/oljan har blivit varm, så första minuterna växlar jag som vanligt. Tror rekommendationen är runt 6000 varv på min men den funkar även på runt 4000 från start vid rödljus tex från 1an till 2an.
---------------
Gällande piporna, dom tar väl även bort katten när du installerar Termis? Och du får en Ducati-mapp installerad och behåller garantin.
För 20k så är det bästa vägen att gå. Du kan säkert komma billigare undan men då måste du mappa om den och förlorar garantin.
Såg nu att du hade fått avin. Sjukt att dom inte kan hålla koll på däck... Rätt stora lådor att leverera
Kolla försäkringen, jag kollade för skoj skull åt min kompis och den var riktigt dyr. Typ +10 000 helår Stockholm.
Om reporna inte är djupa så kan du polera bort det. Men mitt tips är att lämna in den i så fall för då får du proffs som har rätt verktyg och medel.
Och garanti på jobbet.
Jag får se om den blir något smidigare. Kanske kommer någon mjukvaruuppdatering. På min tidigare 890r så var den mycket bättre/lenare. Hamnade aldrig i falsk N.
Vad gäller piporna så är 20k endast för slipon. Ska man köra helsyst och map så är det strax över 30k samt arbetet. Inte värt det på denna hojen. Blir alldeles för mycket pengar i en 120hk maskin. Hamnar på typ 220k om man väljer till farthållare och lite krimskrams.
Slip-on blir mest för estetiken och förhoppningsvis lite dovare/djupare ljud.
QS är som sagt olika på olika hojar. Min 401 var känslig när det gällde sneakers vs boots, behövde ställa in vinkeln på växelspaken. Min 801 funkar klockrent och har väldigt mjuk och förlåtande QS, i princip oavsett gaspådrag eller varvtal.Jag får se om den blir något smidigare. Kanske kommer någon mjukvaruuppdatering. På min tidigare 890r så var den mycket bättre/lenare. Hamnade aldrig i falsk N.
Sånt borde man anmäla sig till. Säkert både kul och nyttigt.Idag vart det KNIX-körning här i stan33 deltagare att hålla reda på
![]()
![]()
![]()