Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Streetfightern är ny för 2025 så det är inte åldern iaf.![]()
![]()
Kan någon förklara denna prisskillnaden?
Brukar Ducati sänka priserna när en hoj varit lanserad något år eller kostade Streetfighter samma förra året?
Lite konstigt. Gamla 950 hypermotarden var inte dyrare än SF. Strategin är kanske att bygga färre och ta ut ett högre pris?![]()
![]()
Brukar Ducati sänka priserna när en hoj varit lanserad något år eller kostade Streetfighter samma förra året?
Nej, priset på SF är den samma som i år. Dock är det lite missmivande då ÅF tar ytterligare 2k på det priset som någon typ av "serviceavgift".![]()
![]()
Svingen ser samma lika ut? Motorn samma? Bakdämparen är typ samma, gaffeln något dyrare. Har svårt att se det som en rimlig prisskillnad.. Hypermotard Mono kostar 141k SEK.![]()
![]()
Någon här som vill vara en ängel och se vad den får för pris på försäkringen på en 0-3 år gammal hypermotard?Lite konstigt. Gamla 950 hypermotarden var inte dyrare än SF. Strategin är kanske att bygga färre och ta ut ett högre pris?
Dom verkar sälja ut kvarvarande 2025 för 135k.
![]()
Svedea 5834:- /år helförsäkring.Någon här som vill vara en ängel och se vad den får för pris på försäkringen på en 0-3 år gammal hypermotard?
Tex på denna
![]()
IFNågon här som vill vara en ängel och se vad den får för pris på försäkringen på en 0-3 år gammal hypermotard?
Tex på denna
![]()
Svedea, 14,2k kr/år. Sthlm, 30-35 år.Svedea 5834:- /år helförsäkring.
39, villa i småby, SMC-medlem 4000kr i självrisk.
Billigt!Svedea 5834:- /år helförsäkring.
39, villa i småby, SMC-medlem 4000kr i självrisk.
Måste vara tryckfel på svenska sidan.Kan någon förklara denna prisskillnaden?
Fördelen med att bo i en liten hålaBilligt!
Skiljer €4300 på Hyper V2 och Hyper V2 SP.Aha det är SP versionen av Hypermotarden som är dyrare än Streetfighter V2 S.
Vad skiljer S och SP annars...? Båda har Öhlins iaf.Aha det är SP versionen av Hypermotarden som är dyrare än Streetfighter V2 S.
![]()
![]()
Hjulen kanske?Vad skiljer S och SP annars...? Båda har Öhlins iaf.
Ingen aning.. Men kollar man på resten av utbudet så heter SF och Panigale S, Monster hette SP och Hyper också SP då...Hjulen kanske?
Ingen aning.. Men kollar man på resten av utbudet så heter SF och Panigale S, Monster hette SP och Hyper också SP då...
Enligt hemsidan så är det ett par saker iaf:Vad skiljer S och SP annars...? Båda har Öhlins iaf.
Även fjädringen verkar ju vara annorlunda.Kan det vara andra bromsar och fälgar då jämfört med S-versionen?
Ja och nej, det är en S46 bak och en NIX fram. Längre gaffel samt mycket längre slag på ypern, även om det är dyrare så är det inte så mycket dyrare att det gör så mycket på slutpriset.Även fjädringen verkar ju vara annorlunda.
Det är nog bara fälgarna. Även SF har Brembo M50 (både vanliga och S modellen). SF S är också 3kg lättare ån vanliga. Beror på lithium batteriet. Vem vet hur Ducati gör prissättningen. Finns nog ingen exakt korrelation mellan komponenter och prisskillnaderKan det vara andra bromsar och fälgar då jämfört med S-versionen?
60k till så får man ju en V4Nya Panigale V2S MM93 och FB63 var dock riktigt bra. Visserligen 37k dyrare än std men man får andra fälgar, clipons, annan triple clamp (numrerad. Undrar hur många som kommer att tillverkas), dekalkit, ruta samt handtag.. Allt för "enbart" 230 kSEK.
![]()
Jag gjorde som så att jag frågade en kontakt på Ducati appropå S och SP, återkommer!Det är nog bara fälgarna. Även SF har Brembo M50 (både vanliga och S modellen). SF S är också 3kg lättare ån vanliga. Beror på lithium batteriet. Vem vet hur Ducati gör prissättningen. Finns nog ingen exakt korrelation mellan komponenter och prisskillnader
Det märkliga med prissättningen tycker jag är att Streetfighter känns mer som en hoj kunder borde kunna tänka sig betala mer för. Hypermotard är ju mer en lekhoj.Jag gjorde som så att jag frågade en kontakt på Ducati appropå S och SP, återkommer!
När det kommer till prissättningen så är det ett mysterium. Jag vet ju hur lite de vill betala för vissa komponenter men osäker på hur det sätts i relation till slutpriset.
Håller med!Det märkliga med prissättningen tycker jag är att Streetfighter känns mer som en hoj kunder borde kunna tänka sig betala mer för. Hypermotard är ju mer en lekhoj.
Jag tycker man blir bara trött på ducatis alla limiterade specialmodeller. Fast 37k var ju mindre påslag än vanligt.Nya Panigale V2S MM93 och FB63 var dock riktigt bra. Visserligen 37k dyrare än std men man får andra fälgar, clipons, annan triple clamp (numrerad. Undrar hur många som kommer att tillverkas), dekalkit, ruta samt handtag.. Allt för "enbart" 230 kSEK.
![]()