• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_0929.jpeg
IMG_0930.jpeg

Kan någon förklara denna prisskillnaden?
Brukar Ducati sänka priserna när en hoj varit lanserad något år eller kostade Streetfighter samma förra året?

IMG_0929.jpeg
IMG_0930.jpeg

Brukar Ducati sänka priserna när en hoj varit lanserad något år eller kostade Streetfighter samma förra året?
Nej, priset på SF är den samma som i år. Dock är det lite missmivande då ÅF tar ytterligare 2k på det priset som någon typ av "serviceavgift".
Jag tyckte SF var något dyr men när man nu jmf med HM så känns den som ett kap :D

IMG_0929.jpeg
IMG_0930.jpeg

Svingen ser samma lika ut? Motorn samma? Bakdämparen är typ samma, gaffeln något dyrare. Har svårt att se det som en rimlig prisskillnad.. Hypermotard Mono kostar 141k SEK.

Lite konstigt. Gamla 950 hypermotarden var inte dyrare än SF. Strategin är kanske att bygga färre och ta ut ett högre pris? 😄
Dom verkar sälja ut kvarvarande 2025 för 135k.
IMG_3106.jpeg
Någon här som vill vara en ängel och se vad den får för pris på försäkringen på en 0-3 år gammal hypermotard? 🤩

Tex på denna
IMG_4801.png

Vad skiljer S och SP annars...? Båda har Öhlins iaf.
Enligt hemsidan så är det ett par saker iaf:

The technical equipment is designed to enhance performance and reduces the overall weight by 3 kg with respect to Hypermotard V2. It includes Öhlins SP suspension, forged wheels, Brembo M50 front brake callipers with dedicated brake

Nya Panigale V2S MM93 och FB63 var dock riktigt bra. Visserligen 37k dyrare än std men man får andra fälgar, clipons, annan triple clamp (numrerad. Undrar hur många som kommer att tillverkas), dekalkit, ruta samt handtag.. Allt för "enbart" 230 kSEK.
Panigale-V2-MM63-FB63-hero-short-1600x1000-01.jpg

Det är nog bara fälgarna. Även SF har Brembo M50 (både vanliga och S modellen). SF S är också 3kg lättare ån vanliga. Beror på lithium batteriet. Vem vet hur Ducati gör prissättningen. Finns nog ingen exakt korrelation mellan komponenter och prisskillnader
Jag gjorde som så att jag frågade en kontakt på Ducati appropå S och SP, återkommer! :)
När det kommer till prissättningen så är det ett mysterium. Jag vet ju hur lite de vill betala för vissa komponenter men osäker på hur det sätts i relation till slutpriset.

Jag gjorde som så att jag frågade en kontakt på Ducati appropå S och SP, återkommer! :)
När det kommer till prissättningen så är det ett mysterium. Jag vet ju hur lite de vill betala för vissa komponenter men osäker på hur det sätts i relation till slutpriset.
Det märkliga med prissättningen tycker jag är att Streetfighter känns mer som en hoj kunder borde kunna tänka sig betala mer för. Hypermotard är ju mer en lekhoj.

Nya Panigale V2S MM93 och FB63 var dock riktigt bra. Visserligen 37k dyrare än std men man får andra fälgar, clipons, annan triple clamp (numrerad. Undrar hur många som kommer att tillverkas), dekalkit, ruta samt handtag.. Allt för "enbart" 230 kSEK.
Panigale-V2-MM63-FB63-hero-short-1600x1000-01.jpg
Jag tycker man blir bara trött på ducatis alla limiterade specialmodeller. Fast 37k var ju mindre påslag än vanligt. 😄
Undra förresten om det ingår drinkhållare på FB63?

Tillbaka
Topp