• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Phhu.. jag tror fan att jag har löst detta nu. Allt ska tillbaka på sin plats, så lite tidigt att ropa hej än. Men satan i gatan vad stolt jag blir över mig själv som för första gången rev isär motorn på hojen 😆 ny vecka nya äventyr.
IMG_7457.jpeg
IMG_7459.jpeg
IMG_7466.jpeg
Jag själv, som inte är så motorkunnig, hade nog haft upplevelsen att utmaningen har som brantast uppförsbacke från och med nu.

Då fick vi väl ganska likt då? Den längst till vänster är väl sådan där solskensförsäkring?

Ja, rätt lika.
Solskensförsäkring vet jag inte vad du menar med, det är en månadskostnad som betals hela året. Jag får ytterligare 10% på priset för att jag har fler försäkringar där men det måste man ringa in för.
Den mittersta 1770 är på/avställning.

Ja, rätt lika.
Solskensförsäkring vet jag inte vad du menar med, det är en månadskostnad som betals hela året. Jag får ytterligare 10% på priset för att jag har fler försäkringar där men det måste man ringa in för.
Den mittersta 1770 är på/avställning.
Jaha, jag tänkte tvärtom, i så fall var det klart billigare för dig.

Nån som vet nåt bra ställe för stövlar och brallor inför black friday?

Inspobild från Desmocenter när jag lämnade in hojen för upp-mappning till nya avgassystemet.

IMG_5542.jpeg
Skoj, hoppas du blir nöjd!

Såg att Bike körde lite BF på bland annat stövlar. Occasional Rider vet jag inte om de rear något men de ligger på söder och Micke som driver det är sjukt trevlig, värt ett besök oavsett! :)

Skoj, hoppas du blir nöjd!

Såg att Bike körde lite BF på bland annat stövlar. Occasional Rider vet jag inte om de rear något men de ligger på söder och Micke som driver det är sjukt trevlig, värt ett besök oavsett! :)
Snygga prylar, ska gå dit nån dag! Vill lite mer offroad-trial doja för grusutflykter. Mellan caféet i stan och hemmet blir det mina RedWing. Samma med brallor, lite mer äventyr med skydd.

Snygga prylar, ska gå dit nån dag! Vill lite mer offroad-trial doja för grusutflykter. Mellan caféet i stan och hemmet blir det mina RedWing. Samma med brallor, lite mer äventyr med skydd.
IMG_9834.jpeg
IMG_9833.jpeg
IMG_9440.jpeg

Jag kör med Sidi Adventure Mid. Har även de höga. Är ruggigt nöjd med båda. Finns även i andra lite mer vintage-färger. Finns billigt på xlmoto.

Svarta ovan: låga
Gråa ovan: höga

Flying Eagle finns väl i Sthlm om du vill prova? De har säkert massa kul.

IMG_9834.jpeg
IMG_9833.jpeg
IMG_9440.jpeg

Jag kör med Sidi Adventure Mid. Har även de höga. Är ruggigt nöjd med båda. Finns även i andra lite mer vintage-färger. Finns billigt på xlmoto.

Kollar även Sidi Trail Zero 2. Hittade en BMW GS dojja jag gillar också. Men Flying Eagle ligger i bibelbältet nånstans tror jag. Dåligt med butiker i sthlm tycker jag.
IMG_5554.jpeg

IMG_9834.jpeg
IMG_9833.jpeg
IMG_9440.jpeg

Kör med samma höga! De är riktigt bra och vattentäta(testat på allvar nyligen).
Det enda är väll att de inte är en riktig offroad stövel, men kör man lite mixat gata/grus får man ta den risken.

Kommer bli ballt! Fick hem uppdraget helsystem idag som ska på. Sen blir det lite hemsnidade skinnväskor, styrskydd och kanske skinnklädd kåpa också. Men då är man väldigt nära MadMax-gränsen 😁
Jag kan ha packväskor som passar den där hojen stilmässigt, messa mig i helgen så ska jag leta!

Kikar efter ett par MC skor i mer street style - någon som provat TCX Dartwood eller andra tips? Sett att Flyingeagle kör bra kampanj på dessa nu.
IMG_8423.jpeg

Tillbaka
Topp