Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! Vad är första intrycken av hojen?Premiärtur!
![]()
Väldigt trevlig! Lite ovant att inte kunna varva till 16000, men gött med betydligt mer bottenvrid!Nice! Vad är första intrycken av hojen?
Nice! Ser ut som helsystem utan kat?Väldigt trevlig! Lite ovant att inte kunna varva till 16000, men gött med betydligt mer bottenvrid!
Poppar & smäller fint vid släpp av gasen![]()
Korrekt, Termignoni-system med tillhörande mappning från DucatiNice! Ser ut som helsystem utan kat?
NiceKorrekt, Termignoni-system med tillhörande mappning från Ducati![]()
Forma kanske kan var något? Yonsson kör väl deras låga av någon modell jag glömt namnet på. Terra eller Adventure är bra alternativ annars. Själv kör jag Alpinestars Toucan och är väldigt nöjd.En polare tar kortet nu och har köpt en adventure hoj. Vad har ni för rekommendationer på stövlar?
Han kommer köra asfalt (och lite grus) så behöver inga offroadgrejjer.
Har bara koll på racingboots, men det kan man ju inte ha på en sån hoj![]()
En polare tar kortet nu och har köpt en adventure hoj. Vad har ni för rekommendationer på stövlar?
Jag rekommenderar med värme mina Alpinestars Belize som du ser lite av på bilden ovan. Ruskigt skön stövel, upplever att den har tillräckligt bra skydd och har rätt look för en äventyrshoj. Får plats innanför ett par hyfsat tajta cargobrallor. Brukar finnas till bra pris lite här och var, t.ex härkoll på racingboots, men det kan man ju inte ha på
Kör samma, otroligt bra!Jag använder Sidi adventure 2. Bra skydd och inte för extrema i mitt tycke. Sköna att gå i också.
Jag har ett par Forma men tycker inte deras membran andas så jag använder dem aldrig. Har även 2 par Sidi Adventure 2 (korta & långa) de är riktigt bra och har Goretex. Jag använder oftast den korta versionen.En polare tar kortet nu och har köpt en adventure hoj. Vad har ni för rekommendationer på stövlar?
Rally str funkar bra på gata också.Fimpar styrändsspeglarna och bokat grusåkningshelg. Nya grövre sulor ligger i varukorgen på lite olika nätshopar pga beslutsångest. Råa TCK -80 el lite mildare Scorpion Rally
Hämtar ut skrället på lördag. Ska bli jävulskt kul har nästan glömt hur den ser ut!
![]()
![]()
Ja det som talar för Pirelli, blir nog mer fram å tbks till korvkiosken än endurospår.Rally str funkar bra på gata också.
Hur trivs du med styret? Är det inte jävligt högt?
Älskar verkligen livet med MC men byte mot en Targa 911 från 78 känns som en deal som man relativt enkelt kan accepteraMan saknar ju knappt livet med hoj nu när våren är runt hörnet…
Bild på sista hojen som byttes ut mot en 911 Targa från 78
![]()
Ja får väl erkänna att de va en nobrainer när chansen dök upp!Älskar verkligen livet med MC men byte mot en Targa 911 från 78 känns som en deal som med relativt enkelt kan acceptera![]()
Jag har kört både Rally och Rally STR på grus och väg. Helt ärligt är skillnaden på väg inte särkilt påtaglig när det kommer till grepp, men det blir något brötigare och framförallt fram känner man av det grövre mönstret på Rally. På grus är Rally fantastiska dock medans STR är något halkiga av förklarlig anledning. Får nog dubbla livslängden på STR jämfört med Rally.Fimpar styrändsspeglarna och bokat grusåkningshelg. Nya grövre sulor ligger i varukorgen på lite olika nätshopar pga beslutsångest. Råa TCK -80 el lite mildare Scorpion Rally
Hämtar ut skrället på lördag. Ska bli jävulskt kul har nästan glömt hur den ser ut!
![]()
![]()