• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_7229.jpeg

IMG_7234.jpeg

En polare tar kortet nu och har köpt en adventure hoj. Vad har ni för rekommendationer på stövlar?
Han kommer köra asfalt (och lite grus) så behöver inga offroadgrejjer.
Har bara koll på racingboots, men det kan man ju inte ha på en sån hoj 😁

En polare tar kortet nu och har köpt en adventure hoj. Vad har ni för rekommendationer på stövlar?
Forma kanske kan var något? Yonsson kör väl deras låga av någon modell jag glömt namnet på. Terra eller Adventure är bra alternativ annars. Själv kör jag Alpinestars Toucan och är väldigt nöjd.

Senast ändrad:

Jag använder Sidi adventure 2. Bra skydd och inte för extrema i mitt tycke. Sköna att gå i också.

koll på racingboots, men det kan man ju inte ha på
Jag rekommenderar med värme mina Alpinestars Belize som du ser lite av på bilden ovan. Ruskigt skön stövel, upplever att den har tillräckligt bra skydd och har rätt look för en äventyrshoj. Får plats innanför ett par hyfsat tajta cargobrallor. Brukar finnas till bra pris lite här och var, t.ex här

Jag har ett par Forma men tycker inte deras membran andas så jag använder dem aldrig. Har även 2 par Sidi Adventure 2 (korta & långa) de är riktigt bra och har Goretex. Jag använder oftast den korta versionen.

Fimpar styrändsspeglarna och bokat grusåkningshelg. Nya grövre sulor ligger i varukorgen på lite olika nätshopar pga beslutsångest. Råa TCK -80 el lite mildare Scorpion Rally 🤷‍♂️

Hämtar ut skrället på lördag. Ska bli jävulskt kul har nästan glömt hur den ser ut!

IMG_6581.jpeg
1773256391617.jpeg

Fimpar styrändsspeglarna och bokat grusåkningshelg. Nya grövre sulor ligger i varukorgen på lite olika nätshopar pga beslutsångest. Råa TCK -80 el lite mildare Scorpion Rally 🤷‍♂️

Hämtar ut skrället på lördag. Ska bli jävulskt kul har nästan glömt hur den ser ut!

IMG_6581.jpeg
1773256391617.jpeg
Rally str funkar bra på gata också.
Hur trivs du med styret? Är det inte jävligt högt?

Rally str funkar bra på gata också.
Hur trivs du med styret? Är det inte jävligt högt?
Ja det som talar för Pirelli, blir nog mer fram å tbks till korvkiosken än endurospår.

Inte vart ute på grusvägarna och sladdat ner i diket än så inte riktigt kunnat känna efter vad gäller styret. Det är väldigt upprätt körställning men eftersom mina senaste hojar var DR 600 och CR250 så är det det jag är van vid. Det som känns konstigt är att den är så låg. Känns som en Monkeybike ;)

IMG_6581.jpeg
1773256391617.jpeg
Jag har kört både Rally och Rally STR på grus och väg. Helt ärligt är skillnaden på väg inte särkilt påtaglig när det kommer till grepp, men det blir något brötigare och framförallt fram känner man av det grövre mönstret på Rally. På grus är Rally fantastiska dock medans STR är något halkiga av förklarlig anledning. Får nog dubbla livslängden på STR jämfört med Rally.
Behöver beställa nytt bakdäck och jag väger mellan nytt Rally eller att test Heidenau K60 Ranger eller Scout alternativt Mitas Trail eller Trail XT…

Tillbaka
Topp