• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Hallå alla mc löövers. Har hittat en KTM 990 superduke -2011. Har en fråga angående serviceintervall då det är lite luddigt. Cykeln var senast servad vid 2900mil okt -15 och har idag gått 3400mil. Nästa service är 3750mil enligt säljare och han har själv bytt olja och filter men bordes inte en års service vara gjord varje år oavsett om man kör eller ej? Han har knappt kört ngt alls med hojen och sommaren -17 körde han 50mil.

Någon som vet vad det kan kosta att serva vid 3750mil och vad som ska göras? Har ringt runt idag till olika KTM försäljare men alla har vart upptagna eller inte svarat....
5839C1C7-194E-48D7-9966-5F9D09EEC72A.jpeg
Grym hoj! Stort grattis!
Man skall (bör?) alltid göra ett-årsservice, oavsett om man kör eller inte. Detta enligt boken.
3750, kan det vara ventiljustering? Skulle gissa på 3-5000:-

• Like
Reactions: M3a
Grym hoj! Stort grattis!
Man skall (bör?) alltid göra ett-årsservice, oavsett om man kör eller inte. Detta enligt boken.
3750, kan det vara ventiljustering? Skulle gissa på 3-5000:-

Fick pris från KTM handlare tillslut och fick ett pris på 4500kr men det borde alltså göras direkt vid köp? Säljaren säger att han servat den själv med olja och filter nyligen...

Absolut! Försäkringar vad kör ni med? svedea skulle ha 15k/året för helförsäkring på KTM SD 990 men bör väl finnas billigare?

F-n vad avis jag blir när jag ser premiärbilderna! Hanns inte med i helgen, så får bli till påsk istället. Eller redan i veckan om möjlighet finns. ;)

Tänker ta intensivkurs under sommaren i Stockholm så tips på trafikskolor eftersökes! Jag tog mitt bil-körkort hos Jarla och är mindre nöjda med dem men kanske annorlunda med de som ansvarar för MC.

Tänker ta intensivkurs under sommaren i Stockholm så tips på trafikskolor eftersökes! Jag tog mitt bil-körkort hos Jarla och är mindre nöjda med dem men kanske annorlunda med de som ansvarar för MC.
Körde Jarla för MC vid Solvalla. Är absolut nöjd. Fixat Risk 1, 2 och teori? Jäkla väntetider på det..

Körde Jarla för MC vid Solvalla. Är absolut nöjd. Fixat Risk 1, 2 och teori? Jäkla väntetider på det..
Körde också Jarla och var nöjd, men det är tio år sen i år. Tyckte då att det var lite väl mycket parkeringsplatsträning just för min del men jag kan ju ha varit överkritisk. Kände mig väldigt säker på det tekniska men de propsade på fler lektioner. Antalet trafiklektioner var dock bra. Jag klarade uppkörningen med beröm.

Nja, körde två-tre gånger i veckan. Kan de fixa förtur till allt? Annars känns intensivkurs lite onödigt. I vart fall för några år sedan var det lång väntetid för de olika momenten (ca en månad per moment förutom risk 1).
Okej, intensivkursen nu är allt från måndag-fredag. Tror ingen förtur gäller tyvärr, är dock inget stress för mig, kommer inte kunna köra i sommar/höst men vill ha det till nästa vår :)

Okej, intensivkursen nu är allt från måndag-fredag. Tror ingen förtur gäller tyvärr, är dock inget stress för mig, kommer inte kunna köra i sommar/höst men vill ha det till nästa vår :)
Varför köra intensivkurs nu då? Smaka av de olika stegen i vart fall kan vara klokt. De kunde dribbla med uppkörningsdag genom att byta med andra elever som inte var redo men inte mer än så.

Varför köra intensivkurs nu då? Smaka av de olika stegen i vart fall kan vara klokt. De kunde dribbla med uppkörningsdag genom att byta med andra elever som inte var redo men inte mer än så.
För jag är bara i Sverige i typ 20 dagar totalt under sommaren, pluggar utomlands så kommer komma hem mellan terminerna så är 2x10 dagar typ. Okej tack för din input :)

Det finns en nära Bromma plan där dom har Risk 1 och 2 Vid golfbanan i närheten av återviningen centralen.
Vet inte vilka som häller till där just nu.

Annars sök mc kort intensiv kurs vet jag :)

Jag tog mitt A**** kort via Fogels bilskola då jag var 16 år

B**** Kortet körde privat samt 2 kör lektioner via samma skola samt halkbanan det var enklare att få en uppkörnings tid :)
Detta kort fick jag först köra upp efter 1 vecka jag fyllt 18 år ;)

//Simon

Idag vart det hojköp, en KTM 990 SuperDuke från 2011. Otroligt fint skick hade en kompis med som hjälpte mig vid köp då jag knappt suttit på en MC. Ska bli kul att börja övningsköra men väntar ett tag tills all rullgrus försvunnit och dom börjat sopa.

Vart nästan lite rädd ett tag när han starta upp den haha pga av ljudet för den lät nå så inih@lvete högt haha. Satt full system på (akrapovic) men fick original med. Nu är det bara kortet som saknas :D

Grattis! Häftig hoj. Vad blir försäkringen?
Semester idag, planen var att åka och provköra några olika cyklar. Snö ute... Sjukt. Nåväl, åker runt oavsett och kollar.

Idag vart det hojköp, en KTM 990 SuperDuke från 2011. Otroligt fint skick hade en kompis med som hjälpte mig vid köp då jag knappt suttit på en MC. Ska bli kul att börja övningsköra men väntar ett tag tills all rullgrus försvunnit och dom börjat sopa.

Vart nästan lite rädd ett tag när han starta upp den haha pga av ljudet för den lät nå så inih@lvete högt haha. Satt full system på (akrapovic) men fick original med. Nu är det bara kortet som saknas :D
Grattis.
De där är så sjukt roliga... vridet, ljudet och hanterbarheten. Kör lugnt säger jag!

• Like
Reactions: M3a
Grattis! Häftig hoj. Vad blir försäkringen?
Semester idag, planen var att åka och provköra några olika cyklar. Snö ute... Sjukt. Nåväl, åker runt oavsett och kollar.

Kör Trygg Hansas på och av ställningsförsäkring. Cirkus 5k om året men den får stå på far min.

Tillbaka
Topp