• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Börjar bli riktigt sugen på att göra ett nytt försök på kortet och köpa hoj igen. Anledningen till att jag sålde hojen och inte hann ta kortet för snart två år sedan var pga flytt, och det leder mig in på frågan: Vet någon hur man kan tänkas lösa parkering i Lund? Bor centralt och har ingen parkeringsplats att ställa eventuell hoj på...

Nytt bakhjul är på G :D Något som jag älskar med den som jag inte visste när jag köpte den är att hojen skjuter eld vid växling hehe men nu vet jag inte om det är jag som är en dålig förare men jäklar vad den hoppar vid stadskörning. Hade svårt att hitta en växel den gick bra på i 50km/h :confused:
Många drevar ner dom lite för att få dom mindre ryckiga i stadstrafik. Man kan även rensa lite i insugningssytemet (
) etc. Men dom gillar verkligen höga varv dom där motorerna, man växlar ofta som en galning när man skall köra "långsamt".

Ut med dig!
1933771A-2657-4A61-B02F-476FB08F536F.jpeg

Kall tur.
För kall faktiskt. In med dig igen...
E40C23A7-269F-4EEA-9AA4-4A87EE7FE90D.jpeg

Bilagor

• 28ED07F5-C5E8-4FDF-9BE9-FB7F4E9424C5.jpeg
    28ED07F5-C5E8-4FDF-9BE9-FB7F4E9424C5.jpeg
    205.9 KB · Visningar: 1
PSX_20180402_183618.jpg
PSX_20180404_232050.jpg
PSX_20180419_193041.jpg
PSX_20180419_192852.jpg

Kan bara hålla med. Jag har likadan moppe. Fast utan belly pan, blöja och hatt. ;) Däremot har min större öron. Dina var finare. Måste fixa det där...

Besiktar du utan db-killers i?
:)
Jag trycker i dB-killers vid besiktning. De är så enkla att stoppa i att jag inte provat utan. Det vore bra segt att inte få igenom skiten pga lite lättja...
Öronen är fina men inte mycket att titta i om man säger så.
Din e också fin, den ser lite råare ut utan blöja å hatt :D
Grym hoj, sjukt prisvärd och billig att äga! Ändå sugen på nåt annat faktiskt, och Hyperstrada lockar en hel del. Orkar dock inte lägga ut skiten på blocket och få en massa tjöt så jag lär väl bli fast ett år till. Inget fel i det dock...

• Like
Reactions: Zee
:)
Jag trycker i dB-killers vid besiktning. De är så enkla att stoppa i att jag inte provat utan. Det vore bra segt att inte få igenom skiten pga lite lättja...
Öronen är fina men inte mycket att titta i om man säger så.
Din e också fin, den ser lite råare ut utan blöja å hatt :D
Grym hoj, sjukt prisvärd och billig att äga! Ändå sugen på nåt annat faktiskt, och Hyperstrada lockar en hel del. Orkar dock inte lägga ut skiten på blocket och få en massa tjöt så jag lär väl bli fast ett år till. Inget fel i det dock...
Jag har fått igenom den utan db-killers. Besiktningsmannen sa att den knappt låter jämfört med en del glidare de får in där.. :D

Men får väl trycka i dem. Orka köra en vända till i onödan..

Skönt att känna sig som en i gänget för en gång skull :D HDn innan var ju som sagt bara något jag provade, livsfarliga maskiner! Som att åka båt på asfalt, svajar fram... Kom tillbaka till Götet idag och imorgon får jag ta en liten kafferunda på min egen trotjänare. Fått igenom min utan dB-killer @Zee med det underliggande som jag har på min -13. Kanske ska klämma på cutsen också eftersom min sambo vägrar åka med :shifty:

1.jpg

Ni som kan Triumph ovan, street triple från -08, bu eller bä? Ska man satsa på en nyare, för/nackdelar? Ligger ute en i skrivande stund för 39k.
@Öbo @Zee @N.M.O
Såg den på blocket. Den skulle jag hoppa över om jag var du. Originalljud och inte R - jag tycker det är för mycket deg. Kan du få ner den till 35k är det ju mycket hoj för pengen, men du vill ju åtminstone ha lite gött avgas.
Jag funderade på att lägga ut min egen och tänkte ha 45k som sista pris (men tror som sagt var inte att jag orkar) - då får man rätt mkt mer än ovanstående. Jag har också gjort stora servicen och mätaren står på 1900 mil, dessutom har jag nya däck både fram och bak plus att min är från 2009.
Oavsett - hittar du en STR för rätt pengar så är det en fantastisk hoj!

Såg den på blocket. Den skulle jag hoppa över om jag var du. Originalljud och inte R - jag tycker det är för mycket deg. Kan du få ner den till 35k är det ju mycket hoj för pengen, men du vill ju åtminstone ha lite gött avgas.
Jag funderade på att lägga ut min egen och tänkte ha 45k som sista pris (men tror som sagt var inte att jag orkar) - då får man rätt mkt mer än ovanstående. Jag har också gjort stora servicen och mätaren står på 1900 mil, dessutom har jag nya däck både fram och bak plus att min är från 2009.
Oavsett - hittar du en STR för rätt pengar så är det en fantastisk hoj!
Tusen tack, det är en R man ska sikta på med andra ord. Instämmer angåendet ljudet, det är viktigt och helst vill jag inte börja mecka själv. PM:a om du vill sälja, misstänker dock att du bor en bit ifrån huvudstaden men jag är helt klart intresserad. :)

@snoozarn Jag håller med @Öbo i det han säger. Skaffa något med lite mysigare avgassystem och bra däck. Gärna hyfsat nyservat så kan du köra många mil innan du måste lägga ännu mer pengar på hojen... Jag måste förespråka -13 eller nyare av en anledning, elektronisk startspärr. Det är så jäääävla trist att komma till garaget och hojen är spårlöst försvunnen. De går ju att stjäla oavsett spärr eller inte men jag har bestämt mig för att det är något jag måste ha för att göra det lite svårare för packet. -13 och framåt har lite annorlunda chassi om jag inte minns fel och har längre första växel, jag har drevet ner en lugg fram. De innan -12 har sjukt mycket snyggare strålkastare dock... Jag köpte min i september -16 med 580 mil på mätaren, bellypan, fly screen, arrows, orig. bar end mirrors och slitna däck för 63.000:- som referens. Idag borde de väl gå att hitta för ca. 55-58 utan att ha kollat blocket. Oavsett vilken årsmodell man väljer är de fantastiska hojar!

Edit: R-modellerna Har ställbar fjädring som nästan ingen skruvar på. Bättre bromsar också och det kan aldrig vara en dålig sak.

Jag har (tillfälligt) blivit med en Bmw F800 R. Hade dock så dålig koll att jag fick kolla upp via regnummer vad det var för modell... :oops:
35C52B76-221B-4D1F-A4E6-402B257BB43F.jpeg

16747B1D-E899-4E51-8472-88B1430FFEE4.jpeg

ABS, krachpuckar högt och lågt samt krachram så nu ska jag öva krypkörning.

Garage löste jag genom att parkera i föreningens fastighetsskötares garge. Han var lite förvånad i morse. :D

Jag har (tillfälligt) blivit med en Bmw F800 R. Hade dock så dålig koll att jag fick kolla upp via regnummer vad det var för modell... :oops:

Före detta körskolehoj eller nåt?
Inget fel på 800R - det är en kanonhoj men den saknar väl kanske lite "själ". Den gör ju det mesta rätt men inget sticker ut egentligen vilket gör den till lite tråkig i mina ögon. Typ som en Omega Seamaster kvarts... ;)

Före detta körskolehoj eller nåt?
Inget fel på 800R - det är en kanonhoj men den saknar väl kanske lite "själ". Den gör ju det mesta rätt men inget sticker ut egentligen vilket gör den till lite tråkig i mina ögon. Typ som en Omega Seamaster kvarts... ;)

Ingen aning men jag tror inte det. Den var reggad som mellan när ägaren köpte den. Nu kör han körskola och kommer köra upp med deras hoj så då fick jag låna den mot förvaring. Kan nog, utan att ha kört den, hålla med dig dock.
Har målet inställt på något helt annat...
3D4EE53D-3EDE-4EE4-B95C-01C8D6B48C35.jpeg

Garage löste jag genom att parkera i föreningens fastighetsskötares garge. Han var lite förvånad i morse. :D

Det står ju annars på skärmen.
Vad det är för modell, menar jag! :D

Stort lycka till med kortet iaf. Lätt värt!

Kom förbi en lokal MC-handlare nu på lunchen och car tvungen att stanna till, vända och köra tillbaka.
Stod en Kawa Z900RS på demoparkeringen. Hade aldrig ens hört talas om modelllen tidigar.
Riktigt läcker!

Dessvärre så har de mage att ta bra betalt för plastkåpor och annat.
Ordentligt mycket dyrare OCH med lägre effekt än vanliga Z900.

49758C4C-E8D1-4CD8-80E5-AD8AB8793E2C.jpeg

Kom förbi en lokal MC-handlare nu på lunchen och car tvungen att stanna till, vända och köra tillbaka.
Stod en Kawa Z900RS på demoparkeringen. Hade aldrig ens hört talas om modelllen tidigar.
Riktigt läcker!

Dessvärre så har de mage att ta bra betalt för plastkåpor och annat.
Ordentligt mycket dyrare OCH med lägre effekt än vanliga Z900.

49758C4C-E8D1-4CD8-80E5-AD8AB8793E2C.jpeg

Snyggaste MCn i världen. Iaf den orange/bruna :) , även om den gröna också är häftig. Tror man blir less på den tidigare?

Sedan får man ju traction control, plus att när man är 45 som jag är det tyvärr lite fånigt med en ren bushoj!

Många drevar ner dom lite för att få dom mindre ryckiga i stadstrafik. Man kan även rensa lite i insugningssytemet (
) etc. Men dom gillar verkligen höga varv dom där motorerna, man växlar ofta som en galning när man skall köra "långsamt".

Ja jäklar vad jag fick växla för att hitta rätt men antar med tiden att man vänjer sig och blir bättre, andra gången jag körde hoj också någonsin. Första lektionen jag hade med MCskolan körde jag en Yamaha mt07 och den gick så mjukt och fint i när vi körde stadskörning. Möjligtvis så att jag kanske köpt för stor hoj för att börja med.

Snyggaste MCn i världen. Iaf den orange/bruna :) , även om den gröna också är häftig. Tror man blir less på den tidigare?

Sedan får man ju traction control, plus att när man är 45 som jag är det tyvärr lite fånigt med en ren bushoj!

Fast café-versionen verkar bara finnas i grönt, eller?
Just den som gjorde att jag var tvungen att snurra runt och stanna till för att kolla.

Tillbaka
Topp