• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Fått ta över hjälm och lite grejer från tiden då mamma fortfarande körde hoj :cool:
received_10155811035071656.jpeg
Schysst kruka, men tänk på att den passar bäst på piedestal som pynt. Ny öppen hjälm - under tusenlappen, nytt skallben - priceless.

Blir att nöta lågfarten och även högfarten mtp att man ändå aldrig är helt fullärd. Vettiga tips & tankar här i tråden, tackar för det!

Absolut ska man träna tills det sitter. Men har man möjlighet att träna lågfart på en parkeringsplats etc själv så ser jag ingen anledning att boka körlektion för just den biten. Jag tog 2 lektioner och sa till läraren att jag ville fokusera på körning på vägen och högfartsbanan.
Man får ställa de tusenlappar det handlar om mot risken att kugga och missa hela sommarens åkning. Jag tycker inte det är värt det. Det kan dessutom handla om så enkla saker att man åker på fel sida av en kon för att man lärt sig banan fel för att kugga. Att man "kan" åka hjälper inte helt.

Man får ställa de tusenlappar det handlar om mot risken att kugga och missa hela sommarens åkning. Jag tycker inte det är värt det. Det kan dessutom handla om så enkla saker att man åker på fel sida av en kon för att man lärt sig banan fel för att kugga. Att man "kan" åka hjälper inte helt.
Svårt att göra fel om man nöter banan åt bägge håll, mått och beskrivning finns på körkortsportalen. Men nu ska jag ge mig, man får träna och använda sina pengar som det passar en bäst.
Själv behöver jag antingen bygga färdigt en hoj jag har eller köpa ny. Vart hojlös tre säsonger nu.
Har tidigare kört Honda Hornet 900 och Ktm 625 sxc.

Idag satt MC kortet och de känns så ”svordom” skönt! Känns helt sjukt trodde aldrig jag skulle klara det och absolut inte så fort som det gått. 5 veckor totalt med 5 körlektion och idag satt uppkörningen på första! :D:D:D
Stort grattis! :woot: Kör med huvudet, ha kul och hoppas vi ses på vägarna :)

• Like
Reactions: M3a
Idag satt MC kortet och de känns så ”svordom” skönt! Känns helt sjukt trodde aldrig jag skulle klara det och absolut inte så fort som det gått. 5 veckor totalt med 5 körlektion och idag satt uppkörningen på första! :D:D:D

Grattis!
Måste kännas riktigt skönt att det gått så fort och gått vägen. :)
Måste ta mig tusan ta tag i mitt med så det blir gjort...

• Like
Reactions: M3a
Måste vara en skön känsla att glida fram med denna. Har ett embryo till en ide om att skaffa en gammal panna/shovel (med kick rentav?)
Men det kanske är ett vansinnigt meckande/läckande med dessa som man aldrig blir klar med?
Alltså gamla hederliga Harleys måste man alltid mecka med så vill man ha ett ”problemfritt” ägande så ska man kolla på nyare.

Nu bor ju alla på KS i Stockholm, men om det kanske ändå finns någon som bor lite norröver, någon som ska på MC-dag i Sundsvall på lördag?

vad kör ni i för kläder? Har lite svårt att hitta passande skor och byxor som jag även klarar uppkörningen med...

Tillbaka
Topp