Roligaste hoj jag kört! Busar på varenda växel om mam villMoppen.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roligaste hoj jag kört! Busar på varenda växel om mam villMoppen.
![]()
Alternativ två utan tvekan. Är så jäkla surt och torska för olovlig körning.Precis som många andra här inne vill jag ta mc-kort. Mitt problem är att jag blir 24 i slutet av augusti. Där jag bor just nu tillåts det ej att ha MC i cykelförrådet, MC-parkering finns i området men är inte så sugen på att ha den ståendes där då det är utomhus samt i en mindre säker förort. Kan dock ställa den hos föräldrarna men då har vi problemet att det tar 40min enkelresa att åka dit. Har aldrig kört MC btw .
Jag ser två alternativ framför mig, köper en tung billig cross och lär mig hantera och krypköra den nu under sommaren samt köra den till jobbet(2km), köper även full mc-muddring. Bokar in riskettan nu och tar risktvåan i slutet av sommarn efter att jag har lärt mig hantera crossen hyffsat bra. Tar inte kortet i år utan i början av nästa år.
Andra alternativet är allting ovanstående men kör all-in direkt, dvs köper MC, kläder, bokar tider hos körskola o sedan kör upp i september.
Alternativ 1 lutar jag åt mest då alternativ 2 kmr både bli dyrt, lite halvstressigt samt att när(om) jag får kortet är sommaren slut nästan slut.
Hur skulle ni göra?
Tung cross som i 30 kmh(ifall det nu finns?), Har körkortAlternativ två utan tvekan. Är så jäkla surt och torska för olovlig körning.
Tung coross som går 30? Låter som ett en moppe är ett bättre alternativ.Tung cross som i 30 kmh(ifall det nu finns?), Har körkort
Tung cross som i 30 kmh(ifall det nu finns?), Har körkort
Med tung cross menar jag en 30-moppe som väger mycket. Just så att jag lär mig kontrollera ett motordrivet fordon vars vikt är snarlik som MC:n jag köper senare(er6, Honda 600 eller BMW 650 kollar jag på just nu). Att köra sådant på allmänna väger eller annat som äventyrar mitt existerande körkort/situation skulle jag inte göraWhut?
En cross (vet inte vad tung cross är iof även om jag sysslat med crossar mer än halva livet) är ett oregistrerat tävlingsfordon som bara får framföras på inhängnat område.
Nä fan, skit i det. En moppe liknar väldigt lite en mc ändå. Gör allt klart på en sommar och njut sommaren efter istället.Med tung cross menar jag en 30-moppe som väger mycket. Just så att jag lär mig kontrollera ett motordrivet fordon vars vikt är snarlik som MC:n jag köper senare(er6, Honda 600 eller BMW 650 kollar jag på just nu). Att köra sådant på allmänna väger eller annat som äventyrar mitt existerande körkort/situation skulle jag inte göra
Och jag som ville höra, "ja dauit, vilken bra idé. Tkr att du borde köra på det" men det sket sig...Nä fan, skit i det. En moppe liknar väldigt lite en mc ändå. Gör allt klart på en sommar och njut sommaren efter istället.![]()
Börja boka risk och körlektioner istället.Och jag som ville höra, "ja dauit, vilken bra idé. Tkr att du borde köra på det" men det sket sig...
Låt oss påbörja jakten av en MC då![]()
Den är så fin den där enstånkan... Jag har oftast en liten packväska fastsatt längst bak, tycker det blir rätt varmt och lite obekvämt med rygga.50 mil på hoj i helgen. Många roliga småvägar där jag fick jobba duktigt
![]()
Blir lite avis på det blanka och fina kopplingshandtaget, får nästan hojen att se lite blingig ut.Posör som man är så tvättar man sköneheten så att den ser fin ut så man passar in på Rosen.
![]()
Måste vara vattnet som gör spitshinenen. De är lite har viss patina, mer borstade än polerade och har nedslipade ändar.Blir lite avis på det blanka och fina kopplingshandtaget, får nästan hojen att se lite blingig ut.
Den är så fin den där enstånkan... Jag har oftast en liten packväska fastsatt längst bak, tycker det blir rätt varmt och lite obekvämt med rygga.
Jag hittade en snorlätt rygga häromdagen, med extremt långa band, och "ihopdragningsband" fram, så jag får axelremmarna långt bort från armhålorna. Sedan har jag ett grisvarmt ryggskydd ändå...Den är så fin den där enstånkan... Jag har oftast en liten packväska fastsatt längst bak, tycker det blir rätt varmt och lite obekvämt med rygga.
Det ser ut som om min Trajja förvandlas till en Ducati till helgen om allt faller på plats.
Jag återkommer i frågan och rapporterar!![]()
Bra där!
Haha!Bra där!
För alla hojar så finns det ett bättre italienskt alternativ.
Har egentligen nada koll på Ducati, men jag har monterat ett otal Tail Tidy från R&G. De har alltid varit snygga, och med strålande passform, oavsett MC. BoOve är/var generalagent, har säkert åf-lista på hemsidan.Lite sugen på en slipon och att rensa upp bakdelen på Hyperstradan.
Ju mer jag googlar och Youtubar desto mer förvirrad blir jag dock. Jag vill ha nåt som ger lite fräckare ljud än original, men samtidigt inte brölar helt galet. Nån som har nåt bra tips?
Samma sak med bakdelen - jag vill montera en mer slimmad Tail tidy, men vet fan inte vad jag ska köpa. Ska man bara slå till på första bästa?
Tack!Har egentligen nada koll på Ducati, men jag har monterat ett otal Tail Tidy från R&G. De har alltid varit snygga, och med strålande passform, oavsett MC. BoOve är/var generalagent, har säkert åf-lista på hemsidan.
Jag började med mitt MC kort i början på sommaren 2015 och jag tog inte det förens i september 2015, jag hade inte heller kört mc innan.Precis som många andra här inne vill jag ta mc-kort. Mitt problem är att jag blir 24 i slutet av augusti. Där jag bor just nu tillåts det ej att ha MC i cykelförrådet, MC-parkering finns i området men är inte så sugen på att ha den ståendes där då det är utomhus samt i en mindre säker förort. Kan dock ställa den hos föräldrarna men då har vi problemet att det tar 40min enkelresa att åka dit. Har aldrig kört MC btw .
Jag ser två alternativ framför mig, köper en tung billig cross och lär mig hantera och krypköra den nu under sommaren samt köra den till jobbet(2km), köper även full mc-muddring. Bokar in riskettan nu och tar risktvåan i slutet av sommarn efter att jag har lärt mig hantera crossen hyffsat bra. Tar inte kortet i år utan i början av nästa år.
Andra alternativet är allting ovanstående men kör all-in direkt, dvs köper MC, kläder, bokar tider hos körskola o sedan kör upp i september.
Alternativ 1 lutar jag åt mest då alternativ 2 kmr både bli dyrt, lite halvstressigt samt att när(om) jag får kortet är sommaren slut nästan slut.
Hur skulle ni göra?
Satsa på kvalitet är mitt tips, R&G som Strindberg nämner är fina bitar.Lite sugen på en slipon och att rensa upp bakdelen på Hyperstradan.
Ju mer jag googlar och Youtubar desto mer förvirrad blir jag dock. Jag vill ha nåt som ger lite fräckare ljud än original, men samtidigt inte brölar helt galet. Nån som har nåt bra tips?
Samma sak med bakdelen - jag vill montera en mer slimmad Tail tidy, men vet fan inte vad jag ska köpa. Ska man bara slå till på första bästa?