• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

19 härliga mil i sadeln idag. Med start i Trelleborg med besök i Kåseberga:)

IMG_8700.jpg
IMG_8705.jpg

Instämmer, riktigt kyligt strax innan Kåseberga. Hamnade i ett riktigt Tokregn vid Ystad på väg hem vid 16.30-tiden :mad: Hade 8 mil kvar hem och våt inpå kalsongerna :(

Mitt problem med att endast kunna starta i neutralt löste sig efter lite pill i helgen med hjälp av Google. Visade sig vara en micro switch vid kopplingen som man behövde böja lite på för att den skulle "nå" och därmed kunna starta med växel i. :)
Precis när jag fixat detta och hunnit starta en gång med växel i så dör hela hojen.. Kul! Tur att det var bara batteriet som fick ladda fullt över natten.

Bifogar länk om någon skulle stöta på samma problem. Böjde den för mycket och det bidrog med att hojen dog ca 10 ggr igår på tomgång/med koppling fullt i. Man får pilla och hitta sitt läge.

http://advrider.com/index.php?threa...ral-n-now-will-not-start-in-any-gear.1191214/

IMG_20180622_181556.jpg

Mitt problem med att endast kunna starta i neutralt löste sig efter lite pill i helgen med hjälp av Google. Visade sig vara en micro switch vid kopplingen som man behövde böja lite på för att den skulle "nå" och därmed kunna starta med växel i. :)
Precis när jag fixat detta och hunnit starta en gång med växel i så dör hela hojen.. Kul! Tur att det var bara batteriet som fick ladda fullt över natten.

Bifogar länk om någon skulle stöta på samma problem. Böjde den för mycket och det bidrog med att hojen dog ca 10 ggr igår på tomgång/med koppling fullt i. Man får pilla och hitta sitt läge.

http://advrider.com/index.php?threa...ral-n-now-will-not-start-in-any-gear.1191214/

IMG_20180622_181556.jpg

Bra jobbat jag skrev ju att det sitter switch där :p
Nu är det bara att köra och njuta vet jag :D

//Simon

Sjukt nice! Hur upplever du den på motorväg med tanke på den relativt upprätta körställningen?
Jag tycker den är väldigt stabil och behaglig.
Har tidigare haft ganska många MC's och olika MC's. T.ex. GSXR 1000, Yamaha R6, Yamaha XT600, KTM 690 SMC.

Självklart ligger en GSXR skönare på motorväg i "lite för snabb fart" men upp till 180 km/h är den väldigt stabil och behaglig, sen blir det lite skakigt i huvudet ;)
Samtiigt känns hojen som en KTM 690/Cykel när man kör i stan och på mindre vägar.

Bästa hoj jag haft och kört, överlägset!

Är det någon här som kör med HJC-hjälm och mer specifikt modell FG-ST? Xlmoto kör 20% rabatt och den modellen ser intressant ut. Hyfsat lätt (och säker enligt tester) glasfiberhjälm för runt 2000:- känns ju väldigt prisvärt?

630-1804.jpg
Är det någon här som kör med HJC-hjälm och mer specifikt modell FG-ST? Xlmoto kör 20% rabatt och den modellen ser intressant ut. Hyfsat lätt (och säker enligt tester) glasfiberhjälm för runt 2000:- känns ju väldigt prisvärt?
Jupp kör med den, min första "riktiga" hjälm. Sitter bra på mig, en del vindbrus i den men är nöjd.

16 mil på "gubbtur" i dag.
Hemligt resmål, 7-10 mil, fika på plats och fri fart hem. Förr satt alla och sneglade på när övriga började dra sig mot hojarna, sedan blev det attack. När vi skulle hem hamnade jag med några kids, men låt mig så snällt bli frånåkt. Kändes bra, men nog fasen kittlar det i gashanden.
IMG_9306.JPG

Tillbaka
Topp