Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker Stegra fungerar riktigt bra med sitt läge för kurviga vägar. Ibland kan det bli lite smått men överlag väldigt bra.
Får testa helt enkelt. Installerat, inväntar sol och torra vägar bara...Jag har inte testat den, men har en grusentusiast som kollega som älskar den.
Själv jobbar jag på att köra vilse med telefonen i fickan![]()
Fasen vad snyggt!! Väldigt smäck och diskret. Har till min Tuareg också för packning. Men den är mer bulkig, men fyller sin funktion.Veckans projekt. Lära mig fusion för att kunna bocka plåt. Från print till (nästan) färdig sidoplåt som stöd/skydd för packning. Nu behöver jag bara få fatt i någon som kan svetsa aluminium…
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forma Adventure Low kanske? Den brukar få bra betyg i båda låg och hög variant.![]()
Jag har dessa, Sidi Adventure 2. Gillar dem väldigt mycket men det blir meckigt att få i tjocka brallor. Klockrena för längre rundor men inte så praktiska för den dagliga pendlingen eller ”köra till möte rundor” alltså.
Sååååå, jag funderar på den kortare versionen av samma kängor.
![]()
Någon som testat eller har andra förslag? Budget, max 3 papp. Vill ha säkra kängor som inte ser helt mongo ut.
Varför måste du ha byxorna innanför? Säkerhetsgrej? Är inte det bästa valet att ha de med högre skaft (väldigt bra skydd) och ha byxorna utanför för bästa komfort?![]()
Jag har dessa, Sidi Adventure 2. Gillar dem väldigt mycket men det blir meckigt att få i tjocka brallor. Klockrena för längre rundor men inte så praktiska för den dagliga pendlingen eller ”köra till möte rundor” alltså.
Sååååå, jag funderar på den kortare versionen av samma kängor.
![]()
Någon som testat eller har andra förslag? Budget, max 3 papp. Vill ha säkra kängor som inte ser helt mongo ut.
Byxorna går inte att få över.Varför måste du ha byxorna innanför? Säkerhetsgrej? Är inte det bästa valet att ha de med högre skaft (väldigt bra skydd) och ha byxorna utanför för bästa komfort?
Jag har ett par andra skor från Forma och jag gillar inte deras egna membran, det andas väldigt dåligt och de blir väldigt varma.Forma Adventure Low kanske? Den brukar få bra betyg i båda låg och hög variant.
Service på G.
![]()
Äntligen ren och fin
Tycker Stegra fungerar riktigt bra med sitt läge för kurviga vägar. Ibland kan det bli lite smått men överlag väldigt bra.
Jag har inte testat den, men har en grusentusiast som kollega som älskar den.
Själv jobbar jag på att köra vilse med telefonen i fickan![]()
Kör du i appen eller på webben? I appen söker du upp vart du vill åka/klickar på kartan och väljer sen "Lägg till från nuvarande plats till den här platsen". Kör du i webben behöver du lägga en startpunkt tror jag.Testar att skapa en rutt nu och fattar inte ens hur jag gör steg 1... Så finns en del att jobba med gällande användarvänlighet verkar det som.
Just nu testar jag på datorn. Hittar inte funktionen att skapa en resa som tex är 3 timmar eller 20 mil.Kör du i appen eller på webben? I appen söker du upp vart du vill åka/klickar på kartan och väljer sen "Lägg till från nuvarande plats till den här platsen". Kör du i webben behöver du lägga en startpunkt tror jag.
Nu har jag inte själv använt nya studion så lite dålig koll där... Man kan pröjsa för en månad annars om man vill testa.Just nu testar jag på datorn. Hittar inte funktionen att skapa en resa som tex är 3 timmar eller 20 mil.
Nu byggde jag en egen rutt och skulle spara men det var premium så då var jag tvungen att betala...
Någon som sitter på en kod?
Har betalat för hela säsongen på detecht men vore kul att testa annat.
Jag lämnade in min på service under garanti perioden, och det gick loss på ca5000/gång. -19/20/21.Jag ska lämna in min i juli... Detta är ändå ockerpriser enligt mig:
![]()
1 timma arbete för att byta broms/kopplingsvätska??? Det gör man på en kvart...
4 timmar för att titta på när oljan droppar ur?
Sen är detta + moms....
Äntligen ren och fin![]()
Jag har till och med rengjort fälgarna.Äntligen ren och fin![]()
Vad blir det totalt inkl moms?Jag ska lämna in min i juli... Detta är ändå ockerpriser enligt mig:
![]()
Sen är detta + moms....
Jag ska lämna in min i juli... Detta är ändå ockerpriser enligt mig:
![]()
Sen är detta + moms....
Det kostar att ligga på topp.Fick höra ett bra talesätt när jag köpte 35" hjul till min höjda RAM pickup när jag frågade säljaren om bränsleförbrukningen som man kan applicera på Ducatiägande med:
"Har man råd med 35"hjul har man råd med bränslet"
🏍
Jag kanske inter ser vart det står men vart anges 5 timmar totalt? Jag räknar det snarare att de tar betalt för 1.5-2?Jag ska lämna in min i juli... Detta är ändå ockerpriser enligt mig:
![]()
Sen är detta + moms....
Förra helgen blev det en tur till Täby och pro bike. Kompisen vill ha en adventurehoj och har siktet inställt på Aprilia Tuareg.
Efter att ha sålt sin själ och skrivit på alla papper och kopierat körkort så var det dags för provturen. (15k i självrisk)
![]()
Fin hoj som gick bra, löd recensionen. Om pro bike kan man ha många åsikter. Jag konstaterar bara att lokalerna var uppdaterade.
Vi åkte vidare till Desmo center för att kika på Ducati Desert x som vi båda har dreglat över en tid.
Här räckte det med att visa ett körkort. Efter några minuter så var han på väg.
![]()
-Den kändes ungefär som Aprilian men mer pulver. Lättjobbad och trevlig. Priset på 149k är ju helrätt
Jag avböjde en provkörning, vilket nog var klokt. Jag behöver INTE fler hojar.
Jäklar vad läcker den är!!
I går testades två T7r på Yamahacenter i Västerås.
![]()
Jättetrevliga hojar som är supersmidiga att hantera. Gillar verkligen karaktären på dessa motorer. Parallelltwin på 73 hästar räcker jättebra!
Trots att vi inte hade några kläder eller hjälmar med oss så propsade säljaren att vi skulle låna varsin hoj och ta en rejäl sväng.
- Kolla ut ett par brallor och en hjälm medan jag rullar ur hojarna.
Yamahacenter levererar verkligen i kundbemötande och kanske blir det ett köp av en demohoj efter semestern.
För egen del så behåller jag min 23:a ett tag till men uppdateringarna på 25rna var trevliga.
Såg det, väldigt fintJag har till och med rengjort fälgarna.
Första gången det har hänt.
Typ 5600 tror jag.Vad blir det totalt inkl moms?
Det står inteJag kanske inter ser vart det står men vart anges 5 timmar totalt? Jag räknar det snarare att de tar betalt för 1.5-2?
Ah, jag menade mer att kostnaden för arbetet(runt 1500kr/timmen) borde tyda på detSåg det, väldigt fint
Typ 5600 tror jag.
Det står inte![]()
Gjorde en killräkning på att hojen behöver stå runt 4 timmar för att droppa ur oljan.
Skönt att få allt gjort och slippa kladda själv en gång... Får njuta av det.