• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Aj, jobbigt.. hoppas du mår bättre.

Mässan var OK. Var tyvärr extremt mycket folk så det var nästan omöjligt stt styra upp en träff :(
Extremt mycket folk som sagt… tappade det lite, svårt att komma till för att kolla mer noggrant på vissa hojar och framförallt utrustning.
IMG_9889.jpeg

Fått rosfeber i benet..
Började med nästan 40gr feber i onsdags,med efterföljande "1000 nålar" pulserande i benet. Inlagd på lasarettet i torsdag med 220 i sänka och blackout inne på akuten..
Men hemma nu igen iaf😃
Hur var mässan då? Hann tråddeltagarna ses nåt?
Shit, skönt att du är hemma 🙏
Galet med folk men kul att ränna runt med sonen och provsitta hojar. Hittade tyvärr inga värdiga moppar åt honom, bara el.

Jag kom dit 1430 lördag eftermiddag.
Gott om parkering utanför entre, ingen trafik (kö) på E4. Folk inne såklart men absolut inte som på @Norda s bild, då hade jag vänt o gått ut.
Efter 16 mer som @RYN s kort på fredagen. Jag hade nog tur och mötte dom som kommit tidigare i entren.
Ändå långa köer inne som jag klagade på tidigare.

Nästa år ska jag göra samma.. igår var det alldeles för mycket folk. Sedan var det även trafikkaos för att ens ta sig dit😵
Läste om trafikkaoset.. Nån hade tydligen suttit i bilkö i två timmar för att ta sig in och polisen kallade det haveri.., 🤔
Detta var ju inte precis den första stora mässan som anordnas där. Ta bara Bilsportmässan vid påsk tex..

Läste om trafikkaoset.. Nån hade tydligen suttit i bilkö i två timmar för att ta sig in och polisen kallade det haveri.., 🤔
Detta var ju inte precis den första stora mässan som anordnas där. Ta bara Bilsportmässan vid påsk tex..
Vi hade några bekanta som låg en bit bakom oss. De säger att de satt i kö i nästan 3 timmar😵 Vi kom strax efter 11 och satt i kö sisådär 45min.

Exakt, förstår inte att de kan lösa det bättre. Nästa gång vore det nästan bäst att sälja biljetter för vissa tider. Typ inträde 8-11, 11-13 etc för att både minska trafikkaoset men förhoppningsvis även mängden personer.

Jag kom dit 1430 lördag eftermiddag.
Gott om parkering utanför entre, ingen trafik (kö) på E4. Folk inne såklart men absolut inte som på @Norda s bild, då hade jag vänt o gått ut.
Efter 16 mer som @RYN s kort på fredagen. Jag hade nog tur och mötte dom som kommit tidigare i entren.
Ändå långa köer inne som jag klagade på tidigare.
Vi åkte hemåt kring den tiden och det var helt klart en mycket bättre trafiksituation

Senast ändrad:
Vad kör ni med för tankgrepp på hojarna?
Hade Techspec på förra vilket gav fantastiskt grepp men käkade också upp jeansen.
Gillar inte Onedesigns nya design med en bred kant innan greppet börjar:

IMG_6374.jpeg

Någon som testat Eazi Grip Pro?

IMG_6375.jpeg

Vad kör ni med för tankgrepp på hojarna?
Hade Techspec på förra vilket gav fantastiskt grepp men käkade också upp jeansen.
Gillar inte Onedesigns nya design med en bred kant innan greppet börjar:

IMG_6374.jpeg

Någon som testat Eazi Grip Pro?

IMG_6375.jpeg

Jag har testat massa olika men de som jag har tyckt varit bäst är OneDesign, både att dom är kladdiga och fäster bra och sitter kvar.
Nya såg inte så trevliga ut, men å andra sidan är det en bra lösning så det inte släpper?

Jag har testat massa olika men de som jag har tyckt varit bäst är OneDesign, både att dom är kladdiga och fäster bra och sitter kvar.
Nya såg inte så trevliga ut, men å andra sidan är det en bra lösning så det inte släpper?
Hade dock inga problem med att Techspec släppte heller. Men ja, det är kanske därför de har börjat med det.

Var på mässan idag också. En hel del folk, tycker att Elmia som mässlokal är rörig, jag har alltid problem med att hålla koll på vart jag är och vad jag sett. Hur kom jag in, vilken väg ut osv 🙂

Jag kanske är bortskämd med att ha bott i USA flera år och varit på många olika evenemang och mässor där, men man(jag) blir besviken på att vi i Sverige rent generellt är helt kass på att fixa mat, sittplatser och toaletter till utställare och gäster. Lååånga köer höjer inte stämningen direkt.
1000007440.jpg
Det låter lite konstigt. Klarar de av ett dreamhack borde en mc-mässa vara en enkel match. Kanske är det ölförbrukningen som skiljer men joltcola driver väl också på?

FC Moto hade 41% rabatt på ett par John Doe AAA single layer. Beställde ett par för att testa. Tack för tipset :)
Härligt, hoppas det blir bra 👌

Dessa använder jag:
John Doe Defender Mono ( tjockare och lite stelare till en början men blir med följsamma efter ett tag )
John Doe Pioneer Mono ( rätt svala och mjuka )

Sen har jag bytt ut till lvl2 skydd i knän och på ena paret även höftskydden.

Härligt, hoppas det blir bra 👌

Dessa använder jag:
John Doe Defender Mono ( tjockare och lite stelare till en början men blir med följsamma efter ett tag )
John Doe Pioneer Mono ( rätt svala och mjuka )

Sen har jag bytt ut till lvl2 skydd i knän och på ena paret även höftskydden.
Hade nog valt Pioneer om de var på rea men blec Classic Tapered.
Har lvl 2-knäskydd i nuvarande som jag tänkte lyfta över sen 👍🏼

@herr_raev, du har kanske koll :)
Såg att det fanns en officiell version av Öhlins steering damper till nya V2an. Är det samma dämpare som SD068 fast med annan design på inställningsratten? Den ser rund ut nu.

IMG_6426.jpeg

@herr_raev, du har kanske koll :)
Såg att det fanns en officiell version av Öhlins steering damper till nya V2an. Är det samma dämpare som SD068 fast med annan design på inställningsratten? Den ser rund ut nu.

IMG_6426.jpeg
Vad är det för beteckning på den nya? Det borde ha släppts en ny baserad på den nya SD20-plattformen. SD068 är gamla SD16-plattformen.
Den på bilden är från Ducati va? Ändöglan ser ut som deras.

Vad är det för beteckning på den nya? Det borde ha släppts en ny baserad på den nya SD20-plattformen. SD068 är gamla SD16-plattformen.
Den på bilden är från Ducati va? Ändöglan ser ut som deras.
Hittar bara Ducatis egna beteckning på den. Vad skiljer SD20 mot SD16?
EDIT: Kan ju kolla iaf det på nätet :D

Tack! Då får det bli den nya istället.

Hittar bara Ducatis egna beteckning på den. Vad skiljer SD20 mot SD16?
SD20 är en helt nyutvecklad plattform med generellt bättre prestanda. För hård bankörning hade jag gått på SD20 om den finns men är det primärt gata så den billigare :p Är det en Panigale eller SF du har?

Men det är ingen skillnad på Ducatis annat än ändöglan som är lite stöddigare på Öhlins variant. Samma innanmäte.

SD20 är en helt nyutvecklad plattform med generellt bättre prestanda. För hård bankörning hade jag gått på SD20 om den finns men är det primärt gata så den billigare :p Är det en Panigale eller SF du har?

Men det är ingen skillnad på Ducatis annat än ändöglan som är lite stöddigare på Öhlins variant. Samma innanmäte.
Det är Panigale. Kommer dock inte bli mycket bankörning jämfört med gata, men det verkar som att den blir billigare då man ändå behöver köpa till ett kit för att montera den gamla på nya V2. Så då får det bli den nya :)

Tillbaka
Topp