• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Någon här som har erfarenhet utav T800+ Upmap? Något att ha?
Såg att de nu erbjuder en mapp om man kör Arrow (som jag eventuellt tänkt skaffa)
IMG_7166.png
Man kan ju köpa bara mellanröret från arrow om man vill spara lite pengar. Verkar låta rätt gött med original undertail-burkarna.

Man kan ju köpa bara mellanröret från arrow om man vill spara lite pengar. Verkar låta rätt gött med original undertail-burkarna.
Jag köpte bara slipon men passformen var inte bra. Verkar vara fabrikationsfel då flera har samma. Annars var utseendet irl mycket bättre än på bilderna. Passade perfekt under tailtidyn.
IMG_7258.jpeg
IMG_7257.jpeg

Någon här som säljer en HD för under 100k. Tänkte man skulle ha en hoj där hustrun kan åka med. Tar gärna emot tips på andra märken/modeller som kan vara bra att spana in :)

Senast ändrad:
Jag köpte bara slipon men passformen var inte bra. Verkar vara fabrikationsfel då flera har samma. Annars var utseendet irl mycket bättre än på bilderna. Passade perfekt under tailtidyn.
IMG_7258.jpeg
IMG_7257.jpeg

Någon här som säljer en HD för under 100k. Tänkte man skulle ha en hoj där hustrun kan åka med. Tar gärna emot tips på andra märken/modeller som kan vara bra att spana in :)
Är det race versionen utan db killer eller är det med?
Hur tycker du ljudet blev jämfört med original?

IMG_7258.jpeg
IMG_7257.jpeg

Honda VFR1200F en fantastisk maskin som är väldigt komfortabel för två, men ändå passar relativt bra för inspirerande körning (betydligt bättre än någon HD)

Att den har en V4 på 1240cc med 170hk & 130nm gör ju inte heller ont.

Fått rosfeber i benet..
Började med nästan 40gr feber i onsdags,med efterföljande "1000 nålar" pulserande i benet. Inlagd på lasarettet i torsdag med 220 i sänka och blackout inne på akuten..
Men hemma nu igen iaf😃
Hur var mässan då? Hann tråddeltagarna ses nåt?
Fyyyyyy! En kollega till mig fick det i halsen vilket man tydligen kan få. Sedan spred det sig till bland annat knät. Han har legat i respirator och skit, ligger fortfarande inne. Har legat där i 4 veckor nu.

IMG_2116.jpeg

Fråga:
Någon med Duke 790 eller 890R som märkt att rören går väldigt varma vid längre tomgångsstart? Frågar åt en kompis (på riktigt). Tydligen ena röret, gissningsvis det korta enligt Google-bilden ovan.

IMG_7258.jpeg
IMG_7257.jpeg

Köp en BMW GS/GSA 1200 och njut i fulla drag med frugan bekvämt sittandes därbak.

Vad säger folk om RS660 Factory?
Någon här som äger en?

IMG_0296.png
Hade en RS660 tidigare, bytte förra året till nya Panigale V2.
Utan att ha kört nya Factory så känns 170k för 105hk sjukt dyrt. Tror jag betalade 125k för min. Dock inga Öhlins på den.
Det var en fantastiskt trevlig hoj men Panigalen är på en helt annan nivå.
Hade strul med läckande motor och avgasröret hade en tendens att samla olja från kedjan.

IMG_2116.jpeg

Fråga:
Någon med Duke 790 eller 890R som märkt att rören går väldigt varma vid längre tomgångsstart? Frågar åt en kompis (på riktigt). Tydligen ena röret, gissningsvis det korta enligt Google-bilden ovan.

De går väldigt magert med KTMs egna mappning på låga varv framförallt. Akra fetare om jag fattat det rätt.

Jag har aldrig haft problemet men jag låter den sällan gå mer än 3-4 minuter innan jag åker igäg och då svalnar den...
Men ja, det är så på dem.

Har kompisen en 890 så gör Akramappen att kängruhoppen på låga varv försvinner också.

Vad säger folk om RS660 Factory?
Någon här som äger en?

IMG_0296.png
Min kompis har en RS660 2023 (tror jag det är), det är en populär hoj men ändå rätt mycket pengar för vad man får för dagspriset.
Jag tyckte den behövde köras rätt aggressivt för att den ska vakna.
Men jag är inte helt rätt person att ge intryck eftersom jag kör på runt 120 hästar mer än RS660 :rolleyes:;)

Min kompis ska sälja den i vår, så den kommer ut på blocket inom kort, gissningsvis runt 100k och med runt 300 mil körda om jag minns rätt.

Någon mer som funderar att åka med?
IMG_7290.jpeg

Är det race versionen utan db killer eller är det med?
Hur tycker du ljudet blev jämfört med original?
Det är race, 77004PR, dvs utan dB. Har inte startat ännu iom att jag reklamerat denna och väntar på svar. Uppdaterar när jag fått ordning på det :)

Honda VFR1200F en fantastisk maskin som är väldigt komfortabel för två, men ändå passar relativt bra för inspirerande körning (betydligt bättre än någon HD)

Att den har en V4 på 1240cc med 170hk & 130nm gör ju inte heller ont.
Tack för tipset. Någon inspirerande körning med hustrun på kommer det inte vara något tal om :D Tänkte mest att puttra på i stil:cool:

Köp en BMW GS/GSA 1200 och njut i fulla drag med frugan bekvämt sittandes därbak.
GS är en grym hoj men jag är för ung för att redan skaffa den. Det känns som ”the sensibel” choice och jag vill glida runt i stil även om det inte är lika bekvämt 😂

Senast ändrad:
Någon som har erfarenhet utav Victory? Mer specifikt High ball? Hur svårt är det med reservdelar och service när de inte längre finns (är visserligen Indian nu men tror inte att Indian underhåller dessa modeller längre??)
IMG_7291.jpeg

IMG_7290.jpeg

Sjukt häftig upplevelse säkerligen, men jag får vänta tills jag kan köra moget.

IMG_7290.jpeg

Förstår inte upplägget. Åka motorväg och bo på campingplatser i 7 nätter för 22k? Skall man åka motorväg borde det gå att sträckköra från stockholm till assen. Eller max en övernattning på vägen. Men det är ju svintråkigt att åka motorväg med hoj.

Var på mässan idag också. En hel del folk, tycker att Elmia som mässlokal är rörig, jag har alltid problem med att hålla koll på vart jag är och vad jag sett. Hur kom jag in, vilken väg ut osv 🙂

Jag kanske är bortskämd med att ha bott i USA flera år och varit på många olika evenemang och mässor där, men man(jag) blir besviken på att vi i Sverige rent generellt är helt kass på att fixa mat, sittplatser och toaletter till utställare och gäster. Lååånga köer höjer inte stämningen direkt.
1000007440.jpg
Medhåll, värst var att det var dåligt skyltat utanför och inne. Rörigt.
Kul att vara där men wow vad många retrohojjar och äventyrshojjar. Jag föredrar raceputte-stilen.
KTM hade satsat HÅRT, hoppas de överlever.
Kinahojjarna var som väntat något slarvigt byggda, men de blir bättre för varje år.
Ducce hade en trevlig monter, snyggt!!

Tillbaka
Topp