Tack. Nej det satte jag på vintern efter jag köpte den. Hela förra säsongen.Är avgassystemet nytt? Ser bra ut!
Låter dock rätt högt så behöver en plan B när jag ska köra bana...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack. Nej det satte jag på vintern efter jag köpte den. Hela förra säsongen.Är avgassystemet nytt? Ser bra ut!
Svårt med alla komplexa former? Gör du det själv?Nu får hojen PPF på kåpor, tank, ruta, gafflar & lyktor
![]()
![]()
![]()
Lämnat in hos Tobias Rei i Göteborg, men ja - det är väldigt komplext!Svårt med alla komplexa former? Gör du det själv?
Redo för bandag på Goiânia-banan i Brasilien? Där var det gott om stenskott på motogp racet i helgen.Nu får hojen PPF på kåpor, tank, ruta, gafflar & lyktor
![]()
![]()
![]()
Värre än svenska vägnätet?Redo för bandag på Goiânia-banan i Brasilien? Där var det gott om stenskott på motogp racet i helgen.![]()
Klokt beteende! Själv gick jag direkt från kustskepparintyg till tung mc.Har en F800ST som jag trivs väldigt bra med. Långt ifrån ett fartmonster men behaglig och ändå roliga köregenskaper, bra bromsar och remdriften tycker jag är grym.
Haft MC-kort sedan jag var 16 och började min resa med en Honda NSR125, 2-taktare från 90-talet.
Sedan tog jag mellankort och hade lite olika strypta hojar och sedan köpte en Honda CBF500 2013 som ju är gjord för A2-standarden. Trivdes så bra med den att jag inte tog tungt kurt på många år även om jag kunde.
Men sedan för 3 år sedan tog jag tungt kort, och det är skönt att nu kunna köra vilken hoj som helst
![]()
Snyggt!!! Nästa år vill jag fan uppgradera till en ökensläde.I brist på bakdäck monteras tankpads.
![]()
Det är en fantastisk maskin för allt utom högfart på stora vägar. Är sugen på att byte till en Desert X men har svårt att släppa släden.Snyggt!!! Nästa år vill jag fan uppgradera till en ökensläde.
Desert X är jävligt ball. Men tyvärr inte min budget… Urban Enduro är perfekt återfallshoj för en gubbe.Det är en fantastisk maskin för allt utom högfart på stora vägar. Är sugen på att byte till en Desert X men har svårt att släppa släden.
Man kan ju hugga en baggadDesert X är jävligt ball. Men tyvärr inte min budget… Urban Enduro är perfekt återfallshoj för en gubbe.
Tycker den är så jävla cool. Det är synd att den inte är 20kg lättare. Vart kör du någonstans?Desert X är fin som snus. Precis uppgraderat min med styvare fjädrar, nya ventiler fram och ny shimsning bak. Nu börjar man kunna bröta på rätt hårt.
![]()
Ja, man får sig ett rejält pass man tar sig runt på lite mer tekniska banor. Efter fem sex lyft börjar man bli mör.Tycker den är så jävla cool. Det är synd att den inte är 20kg lättare. Vart kör du någonstans?
Det är ju en fantastisk maskin ändå, lär man sig hantera den så spelar vikten mindre roll. Ducati kör den väl runt på crossbanor osv i reklamenJa, man får sig ett rejält pass man tar sig runt på lite mer tekniska banor. Efter fem sex lyft börjar man bli mör.Funderar på att byta till något lättare, men inte många hojar i samma kategori som ger ett lika stort smile varje gång man vrider på. Och nu har jag lagt ner så mycket tid till att få till ergonomin med customtillverkade fästen för fotpinnarna och custom offsetfäste för att kunna köra med rakare cross-styre så den får nog stanna. Utgår från Uddevalla och kör mest däromkring och i Dalsland. Grusvägarna börjar några kilometer bort och slutar inte förrän riksgränsen.
![]()
Feta! Tog en liten mystur.Heidenau K60 Ranger på plats.
![]()
Var det den du köpte för att skjutasa frugan?Före
![]()
Efter
![]()
Väntar även på en ny sadel och då är jag nog klar med modifieringen för denna gången![]()
Haha, exakt..Var det den du köpte för att skjutasa frugan?![]()
Ducati har flera leverantörer av kolfiber så det går säkert hitta en bra match. Kolla på ex. fullsix. Tror deras ska matcha rätt bra.Någon som har koll på hur man kan fixa stenskott på svart borstad aluminium?
![]()
Gissar att det inte går att fixa om man inte redan har lagt skyddsfilm över?
Ett alternativ är kolfiber men skulle hellre vilja ha dom som dom är...
Jag har Ducati originalkolfiber på hojen och tror inte det blir en perfekt match om jag inte köper från Ducati också.
![]()
Jo jag vet, tänker mer att det inte behövs där, utan borde gå att snygga till det som är där nu...Ducati har flera leverantörer av kolfiber så det går säkert hitta en bra match. Kolla på ex. fullsix. Tror deras ska matcha rätt bra.
Kolla med Elise på APX Lackering, hon brukar kunna lösa det mesta. Hon finns här på västkusten, så du får sannolikt skicka ner prylarna hit isåfall.Någon som har koll på hur man kan fixa stenskott på svart borstad aluminium?
![]()
Gissar att det inte går att fixa om man inte redan har lagt skyddsfilm över?
Ett alternativ är kolfiber men skulle hellre vilja ha dom som dom är...
Jag har Ducati originalkolfiber på hojen och tror inte det blir en perfekt match om jag inte köper från Ducati också.
![]()