• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Nu får hojen PPF på kåpor, tank, ruta, gafflar & lyktor 😎

IMG_0704.jpeg

IMG_0707.jpeg

IMG_0706.jpeg

Har en F800ST som jag trivs väldigt bra med. Långt ifrån ett fartmonster men behaglig och ändå roliga köregenskaper, bra bromsar och remdriften tycker jag är grym.

Haft MC-kort sedan jag var 16 och började min resa med en Honda NSR125, 2-taktare från 90-talet.
Sedan tog jag mellankort och hade lite olika strypta hojar och sedan köpte en Honda CBF500 2013 som ju är gjord för A2-standarden. Trivdes så bra med den att jag inte tog tungt kurt på många år även om jag kunde.
Men sedan för 3 år sedan tog jag tungt kort, och det är skönt att nu kunna köra vilken hoj som helst :)

1000065024.jpg

Har en F800ST som jag trivs väldigt bra med. Långt ifrån ett fartmonster men behaglig och ändå roliga köregenskaper, bra bromsar och remdriften tycker jag är grym.

Haft MC-kort sedan jag var 16 och började min resa med en Honda NSR125, 2-taktare från 90-talet.
Sedan tog jag mellankort och hade lite olika strypta hojar och sedan köpte en Honda CBF500 2013 som ju är gjord för A2-standarden. Trivdes så bra med den att jag inte tog tungt kurt på många år även om jag kunde.
Men sedan för 3 år sedan tog jag tungt kort, och det är skönt att nu kunna köra vilken hoj som helst :)

1000065024.jpg
Klokt beteende! Själv gick jag direkt från kustskepparintyg till tung mc.

Tycker den är så jävla cool. Det är synd att den inte är 20kg lättare. Vart kör du någonstans?
Ja, man får sig ett rejält pass man tar sig runt på lite mer tekniska banor. Efter fem sex lyft börjar man bli mör. 😅 Funderar på att byta till något lättare, men inte många hojar i samma kategori som ger ett lika stort smile varje gång man vrider på. Och nu har jag lagt ner så mycket tid till att få till ergonomin med customtillverkade fästen för fotpinnarna och custom offsetfäste för att kunna köra med rakare cross-styre så den får nog stanna. Utgår från Uddevalla och kör mest däromkring och i Dalsland. Grusvägarna börjar några kilometer bort och slutar inte förrän riksgränsen. 😄

Ja, man får sig ett rejält pass man tar sig runt på lite mer tekniska banor. Efter fem sex lyft börjar man bli mör. 😅 Funderar på att byta till något lättare, men inte många hojar i samma kategori som ger ett lika stort smile varje gång man vrider på. Och nu har jag lagt ner så mycket tid till att få till ergonomin med customtillverkade fästen för fotpinnarna och custom offsetfäste för att kunna köra med rakare cross-styre så den får nog stanna. Utgår från Uddevalla och kör mest däromkring och i Dalsland. Grusvägarna börjar några kilometer bort och slutar inte förrän riksgränsen. 😄
Det är ju en fantastisk maskin ändå, lär man sig hantera den så spelar vikten mindre roll. Ducati kör den väl runt på crossbanor osv i reklamen :D Det är skoj att tillverka eget när man har möjlighet :)
Hojta till om du vill ta en tur någon dag, jag bor i Herrljunga :)

Någon som har koll på hur man kan fixa stenskott på svart borstad aluminium?

ducati.jpg

Gissar att det inte går att fixa om man inte redan har lagt skyddsfilm över?

Ett alternativ är kolfiber men skulle hellre vilja ha dom som dom är...
Jag har Ducati originalkolfiber på hojen och tror inte det blir en perfekt match om jag inte köper från Ducati också.

Skärmavbild 2026-04-03 kl. 12.47.34.png

ducati.jpg

Jag har Ducati originalkolfiber på hojen och tror inte det blir en perfekt match om jag inte köper från Ducati också.

Ducati har flera leverantörer av kolfiber så det går säkert hitta en bra match. Kolla på ex. fullsix. Tror deras ska matcha rätt bra.

ducati.jpg

Kolla med Elise på APX Lackering, hon brukar kunna lösa det mesta. Hon finns här på västkusten, så du får sannolikt skicka ner prylarna hit isåfall.

Tillbaka
Topp