• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Okej 👍 Jag minns att jag stod upp både då jag körde krypsträckan och garagevändningen då det begav sig. Har för mig jag körde upp på en XT 125, möjligen DT 125, dom var i princip lika smidiga som en vanlig MTB ;) Då var jag 16 och kortet blev automatiskt till tung när man fyllde 18, det fanns bara lätt eller tung på den tiden.
Tror det heter manöverbanan och undanmanöver numera. Den senare har garaget kvar mot slutet i vändningen. I manöverbanan ska man också kunna leda motorcykeln i en trång korridor. Risk-1 och risk-2 fanns väl inte heller förr? I takt med snabbare hojar är det bra med hårdare krav. Jag tycker personligen att det vore bra om alla var tvungna att ta mc-kort på körskola för man lär sig mycket i snacket med lärare och elever som man går miste om när man kör privat.

Kollar till älsklingen! I morgon blir det en tur.
IMG_9376.jpeg
IMG_9372.jpeg

IMG_9377.jpeg

Senast ändrad:
På temat lågfartsbana, något som inte fanns på min tid… Då var det en 10m sträcka mellan 2 rep som hade 50cm mellan som man skulle avverka under en bestämd tid. Finns det specifika krav på att man exempelvis måste sitta under utförandet?

Det vet jag inte om det är formella krav, men jag har uppfattat det som att man ska sitta. Det ska simulera krypkörning på något sätt och det gör man väl naturligt sittande på de flesta hojar.

Transport fixar jag själv med min Vito buss. Använde den både till Lofoten och Gotland, hotell för mig och Vito skåpet som garage.
Funkar kanon. All packning man kan tänka sig får man med, tak o ac är perfekt när man vill förflytta sig långa sträckor. Ducatin är helt kass som långfärdshoj, en tank räcker bara ca 16 mil.

1000004335.jpg
1000002840.jpg

Kollade på Ducati klubbens forum och där finns ett stort antal som ska åka ner. En del samordnade aktiviteter verkar det som dessutom som någon styrt upp. Så ta en titt där om du är medlem.

Tillbaka
Topp