• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Håller helt med gällande reflexen. Den jag länkade till kan man fästa på baksidan av skylten och då blir den integrerad med skylten, det blir väldigt cleant tycker jag.
Men alla funkar ju :)

Kör man plåten utan plasthållaren så bör den få plats.
Såg ut så på min polares igår:

Skärmavbild 2026-06-14 kl. 14.36.01.png

Kul att vi har en dialog om vad @Chrisse bör göra med sin nya hoj :D :D
Har inte alla häri tråden en del i @Chrisse nya hoj? Och får därmed väga in i design och investeringsbeslut.

Jag har iaf gjort mitt och försökt övertyga honom om att han borde ha ett Austin Racing istället för Akra….

Har inte alla häri tråden en del i @Chrisse nya hoj? Och får därmed väga in i design och investeringsbeslut.

Jag har iaf gjort mitt och försökt övertyga honom om att han borde ha ett Austin Racing istället för Akra….
All input är välkommen 🫡

Men prio på tail, sen kanske backspeglar. Är ändå hyfsat nöjd med ljudet nu.. blev rätt ok med SC-burken på.

Har kört utan reflex bak i fyra år nu. Men så är det bara nya hojar så har aldrig behövt besikta.
Nya ryckte jag även sidoreflexerna då de bara satt lätt klistrat på stötdämparna fram (apfula).

Jag köpte en avlång reflex man sätter på "låsbläcket" längst ner. Ska enligt den vara godkänt också.

Jag har besiktigat några cyklar med rund reflex på plåten och en bred under nummerplåten, båda har gått bra.
Sonen försökte besiktiga utan reflex bak på sin 125a och fick 2a (eller strax mindre, jag minns inte, den blev inte godkänd iaf)

Jag har besiktigat några cyklar med rund reflex på plåten och en bred under nummerplåten, båda har gått bra.
Sonen försökte besiktiga utan reflex bak på sin 125a och fick 2a (eller strax mindre, jag minns inte, den blev inte godkänd iaf)

Egentligen får man inte placera reflexer direkt på skylten :/

Körde om en fullpackad Honda Monkey för en stund sen på E4 strax innan Sundsvall. Packväskor, tält och allt man kan tänka sig. Såg inte optimalt ut 😁 Utlandsregistrerad hann jag se, så oavsett vart han kom ifrån har han kört en bra bit.

Såg lite vanskligt ut, han låg å klämde långt till höger i 85-90 kanske på 110 väg. Trodde det va en trimmad moppe på villovägar när jag såg den först.

Kjekk dag. Kjørt tre ulike sykler. Enduro. Classic. Naked.

En av dem var BMWs nye F450. Noe var negativt som forventet (vibrasjoner og vindbuffet i nedre del av hjelm pga. den korte "sportskjermen"). Men, mye var positivt, synes jeg. Flyt i kjøringen, svinger og grei driv i den lille motoren. Det som overrasket aller mest positivt var quick shifter'n. Utrolig grei flyt både i skifte av gir opp og ned. Når det gjelder den såkalte "Easy Ride Clutch", så er det noe jeg kjenner jeg ikke trenger egentlig. Alt i alt, en positiv opplevelse av F450. Lett og kjekk å kjøre, selv om vibrasjoner i salen er noe man merker med en gang, men som man blir vant til etterhvert som man kjører og bevisst velger høye gir.

IMG_9981.jpeg

Senast ändrad:
IMG_3308.png
IMG_3309.jpeg
IMG_3311.jpeg

Jag tycker original ser bra ut på Chrisses. Framförallt eftersom den inte har baklampa. Kan nog bli svårt att få plats med skärmen i hjulhuset, ser smalt ut.
Har tillverkarna äntligen valt att skita i landet med krav på att däcket inte får vara bakersta punkten, eller vad kravet som gjort att alla rövar ser skit ut senaste 30 åren?

@yonsson, har jag drömt eller har du en extern skärm på styret som funkar med Apple car play? Isf, vad har du för nån?

Edit; har någon annan bra inspel och erfarenheter så får ni gärna fire away

Senast ändrad:
Finns ett EU-direktiv om hur nummerskyltar skall placeras. (såklart 😄)

IMG_3627.jpeg
IMG_3628.jpeg

IMG_3629.jpeg
Absolut, men där finns inget krav på att den ska sitta längst bak ellerbakom hjulet, så måste vara nån annan marknad.
Helt klart är att det finns ett krav nånstans, för tillverkarna kan omöjligen vilja bygga hojarna på det sättet frivilligt.

Tillbaka
Topp