• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Märker att det här med MC är ett gift på riktigt. Fick upp en film från Sturgis där det kommer en chill snubbe på en ganska råttig Sportster med väska som ryggstöd, en skateboard och halva bohaget hängande från sissybaren. Börjar omedelbart leta Sportsters från 86-87 med evo motorn och besiktningsbefriad.

Ser så satans bekvämt ut att sitta lutad som på nån fåtölj och puttra fram 😀

Inte exakt denna, men snarlikt stuk!

1000012036.webp

Senast ändrad:
Då var man med i klubben! Övningskör fortfarande, men helvete vad nöjd jag är med det här köpet. Var först nära att köpa en Svartpilen 401 men var rätt säker på att jag snabbt skulle tröttna på det ljudet och alltid snegla på tyngre hojar, tror att jag kommer kunna ha den här betydligt längre.

IMG_0760.webp
Det tror jag var klokt. Sen är den väldigt snygg också!

Märker att det här med MC är ett gift på riktigt. Fick upp en film från Sturgis där det kommer en chill snubbe på en ganska råttig Sportster med väska som ryggstöd, en skateboard och halva bohaget hängande från sissybaren. Börjar omedelbart leta Sportsters från 86-87 med evo motorn och besiktningsbefriad.

1000012036.webp

😂
Go for it! 😂

Va ute och åkte lite hoj idag när det är Mälaren runt, dock inte hela varvet, men till två mötesplatser. Det fanns förstås hur mycket som helst att titta på, och väldigt många fina hojar. En riktigt ball Husqvarna Nuda 900R. Har aldrig sett modellen tidigare men det såg ut som en hybrid mellan nakenhoj och motard. Den enda jag hittade på blocket är 13 år gammal och har rullat över 2000 mil men begärt pris är ändå 110k, vilket i mina öron låter rätt dyrt, men det kanske var nån limiterad historia? Någon som har erfarenhet av modellen?

Letar efter något för en fullvuxen då min Monster är lite väl låg för mina 187cm, kan sitta med båda fötterna helt i backen och lätt böjda knän och har en höft som rätt ofta tycker vinkeln vid körning är besvärlig. Sonens 125:a (cross) är bra mycket högre.

Va ute och åkte lite hoj idag när det är Mälaren runt, dock inte hela varvet, men till två mötesplatser. Det fanns förstås hur mycket som helst att titta på, och väldigt många fina hojar. En riktigt ball Husqvarna Nuda 900R. Har aldrig sett modellen tidigare men det såg ut som en hybrid mellan nakenhoj och motard. Den enda jag hittade på blocket är 13 år gammal och har rullat över 2000 mil men begärt pris är ändå 110k, vilket i mina öron låter rätt dyrt, men det kanske var nån limiterad historia? Någon som har erfarenhet av modellen?

Letar efter något för en fullvuxen då min Monster är lite väl låg för mina 187cm, kan sitta med båda fötterna helt i backen och lätt böjda knän och har en höft som rätt ofta tycker vinkeln vid körning är besvärlig. Sonens 125:a (cross) är bra mycket högre.

Testa en Z900RS, långt ifrån att likna en motard men jag sitter bekvämt på den med mina 188cm.

Cool modell.

Vill du ha nyare så kika på KTM 990 duke R.

Nuda har lite utav en legendarisk status bland dom som vet och gillar supermotard, bl a tack vare en viss RoyalJordanian på YT(bl a det som fick mig att skaffa hoj).

Ducati har deras hypermotard också som passar längre folk, kollega som är på 185-190 sitter den perfekt på på honom!

Inte exakt denna, men snarlikt stuk!

1000012036.webp
Förutom att det inte är en sportster utan en shovelhead! :D

Förutom att det inte är en sportster utan en shovelhead! :D
Jag var inte tydlig med det, men bilden hittade jag på instagram, videon kunde jag inte hitta igen men den susade förbi på facebook. Det går ju aldrig hitta tillbaka till såna där grejer. Men ja, du har förstås helt rätt i att det är en shovelhead på bilden.

Jag skulle aldrig vilja ha något annat än en evo när det kommer till äldre HD. Jag är för dålig på att skruva och gillar inte oljafläckar i garaget 😂

Provkörde en ny Indian Cheif för någon vecka sedan. Trots 1800cc och säljarens varning om att hålla i sig så hände inte mycket när man vred på gasen. 😅
Antar att bensinen mest blir till ljud med dessa motorer.

Jag var inte tydlig med det, men bilden hittade jag på instagram, videon kunde jag inte hitta igen men den susade förbi på facebook. Det går ju aldrig hitta tillbaka till såna där grejer. Men ja, du har förstås helt rätt i att det är en shovelhead på bilden.

Jag skulle aldrig vilja ha något annat än en evo när det kommer till äldre HD. Jag är för dålig på att skruva och gillar inte oljafläckar i garaget 😂
Haha du har så rätt. Jag vill gärna ha en shovel eller ännu hellre nåt ännu äldre men är också för dålig på motorer.
Efter att bara kört nyare Harley några år så har jag nu gått tillbaka lite. Så nu har jag två twincam och en Evo. :D
Skärmavbild 2026-08-11 kl. 18.42.16.webp

Är evo den nya eldrivna HD:n?🤔

Oljeläck och HD betyder ju att den fortfarande har olja i sig, vilket är bra. Dom stora problemen kommer när den inte pissar revir längre. 😀
Det är sen gammalt. 😉

Vilken hoj man har köpt! Sinnessjukt skarp och kraft som aldrig tar slut...
Dags för 100-milaservice nästa vecka så man slipper att det blinkar rött i displayen när man gasar ;)

Fixat till den lite iallafall i veckan. Tyckte den var väldigt röd så har löst det...
Faller antagligen inte alla i smaken men jag börjar gilla den mer och mer.. Och fler grejer på gång :cool:
Skärmavbild 2026-08-18 kl. 11.38.20.webp

Dags för 100-milaservice nästa vecka så man slipper att det blinkar rött i displayen när man gasar ;)

Fixat till den lite iallafall i veckan. Tyckte den var väldigt röd så har löst det...
Faller antagligen inte alla i smaken men jag börjar gilla den mer och mer.. Och fler grejer på gång :cool:
Jag gillar det.. funderade på ngt liknande till min v2. Vart har du köpt kitet?

Senast ändrad:

Den där måste vara helt galen 😍 Läcker är den också!

Blev mycket snyggare. Polarn har en äkta. Lite avis. 😆
78B1E7E3-EEB8-436C-909C-4D2B7CC51397.webp

Är det stor skillnad på denna och den gamla svarta?

Sammanfattning. Husky Nuda är en legendarisk hoj som tillverkades under väldigt kort tid. BMW-motor, supermoto-fjädring. Närmaste man kommer är väl Ducati Hypermotard men den är väldigt kort och inte särskilt rolig.

Närmaste varianten inom koncernen är KTM SMT, den är riktigt rolig.

Håller med om att Monstern, likt de flesta Ducatis är för liten.

Sammanfattning. Husky Nuda är en legendarisk hoj som tillverkades under väldigt kort tid. BMW-motor, supermoto-fjädring. Närmaste man kommer är väl Ducati Hypermotard men den är väldigt kort och inte särskilt rolig.

Närmaste varianten inom koncernen är KTM SMT, den är riktigt rolig.

Håller med om att Monstern, likt de flesta Ducatis är för liten.
Det va ju just stuket och utseendet på Nudan som va jävligt ballt. Jag gick ett varv och gick sen tillbaka för att kolla en gång till, bara för den såg riktigt frän ut. KTM SMT tilltalar(åtminstone på bild) inte på samma sätt. Dock låter ju torrkoppling och avsaknad av ABS, samt det faktum att det skulle kunna bli problem att hitta reservdelar och nån som vill serva hojen som bekymmer nog att avstå.

Det va ju just stuket och utseendet på Nudan som va jävligt ballt. Jag gick ett varv och gick sen tillbaka för att kolla en gång till, bara för den såg riktigt frän ut. KTM SMT tilltalar(åtminstone på bild) inte på samma sätt. Dock låter ju torrkoppling och avsaknad av ABS, samt det faktum att det skulle kunna bli problem att hitta reservdelar och nån som vill serva hojen som bekymmer nog att avstå.
En del av charmen med en utgången hoj men håller med. Har tyvärr inte sett någon IRL.

IMG_4376.webp

Kör vidare på min fake-Nuda. 😆
Rymlig och upprätt körställning har den i alla fall.

Jag gillar det.. funderade på ngt liknande till min v2. Vart har du köpt kitet?
Vulturebike.com
Det är väldigt pilligt. Jag klarar inte det själv utan min hojkompis med mer tålamod och mindre händer fick fixa det :D
Den där måste vara helt galen 😍 Läcker är den också!
Japp, 110% galen!
Håller helt med
Blev mycket snyggare. Polarn har en äkta. Lite avis. 😆
78B1E7E3-EEB8-436C-909C-4D2B7CC51397.webp
Tack, riktigt fin, men be honom ta bort reflexerna :D Jag har svårt att acceptera priset Ducati tar för klistermärken... Annars hade jag köpt den också :cool:
Är det stor skillnad på denna och den gamla svarta?
Initialt när jag provkörde tyckte jag inte det. Men när jag ställde in den som min nuvarande och testade veckan efter så blev den roligare.
Nu efter 100 mil så skulle jag säga att det är en helt ny hoj. Otroligt stor skillnad på allt. Den förra är brutal och rå. Denna är lite mer raffinerad. Och jag kör ju med originalmappen och dämparen. Dom har fått till den riktigt bra med original. Förra var tvunget att öppna upp och mappa om.

Vulturebike.com
Det är väldigt pilligt. Jag klarar inte det själv utan min hojkompis med mer tålamod och mindre händer fick fixa det :D

Japp, 110% galen!
Håller helt med

Tack, riktigt fin, men be honom ta bort reflexerna :D Jag har svårt att acceptera priset Ducati tar för klistermärken... Annars hade jag köpt den också :cool:

Initialt när jag provkörde tyckte jag inte det. Men när jag ställde in den som min nuvarande och testade veckan efter så blev den roligare.
Nu efter 100 mil så skulle jag säga att det är en helt ny hoj. Otroligt stor skillnad på allt. Den förra är brutal och rå. Denna är lite mer raffinerad. Och jag kör ju med originalmappen och dämparen. Dom har fått till den riktigt bra med original. Förra var tvunget att öppna upp och mappa om.
Aldrig riktigt fattat sidoreflexerna. När ska de hjälpa? Om det är mörkt ser man ju att det kommer en hoj då lampan fram lyser. Lyser inte den så har man större problem i mörker än att synas från sidan.

Tillbaka
Topp