• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kompisen var förbi och visade upp sitt nyinköp, eller snarare nyåterköp😁
Han hade lyckats leta upp och köpt tillbaka sin förstahoj🤘
21763.webp

21764.webp

JAghar kört Shoei NXR på mina två senaste hjälmar. Sitter väldigt bra på mitt huvud utan att trycka och är enligt mig lätt, liten utsida och har hyfsad ventilation.
Vindbrus väldigt bra, men jag har väldigt liten erfarenhet av liknande hjälmar i samma "pris-/kvalitetsklass" på den punkten.

Det börjar bli dags att byta, jag kör med Cardo Slim intercom och vill fortsätta med det. Åtminstone Cardo.
Sökte och såg att det diskuterats här, men vad kör ni för hjälmar?

Ni som kör med ADV-hjälmar, hur störande är skärmen tycker ni?

JAghar kört Shoei NXR på mina två senaste hjälmar. Sitter väldigt bra på mitt huvud utan att trycka och är enligt mig lätt, liten utsida och har hyfsad ventilation.
Vindbrus väldigt bra, men jag har väldigt liten erfarenhet av liknande hjälmar i samma "pris-/kvalitetsklass" på den punkten.

Det börjar bli dags att byta, jag kör med Cardo Slim intercom och vill fortsätta med det. Åtminstone Cardo.

Nu kör jag med en öppen retrohjälm, Shoei Ex-Zero, skärmen är för mig bara ett plus och det känns inte som att den tar någon vind att tala om. Sneglat på att byta till HJC RPHA 60 men tycker att Shoein är skön. Det brukar gå att ta bort skärmen på de flesta ADV-hjälmar om det är så att du skulle ogilla den.

Jag kör också Shoei. Passar mitt huvud som är lite långsmalt ovalt. Har en nxr i
och en x-spirit, perfekt förberett för cardo. Haft en ex-zero tidigare. Supernöjd med alla.

Jag kör en Airho Commander och älskar skärmen. Perfekt när solen är i vägen. Upplever inte mer vindbrus än min tidigare Shoei GT air.

Inser dessvärre att två hojar gör att en nästan står parkerad hela tiden 🙁 blir oftast att man puttrar på med HDn då polaren jag främst åker med åker HD själv. Blir därför att släppa SFen så om någon är på jakt efter en så är det bara att höra av sig. Nyservad av Bike. Miltal 250.
IMG_8017.webp
IMG_8016.webp
IMG_8019.webp
IMG_8018.webp

Ryktas att Patritalia iaf är intresserade av att köpa, investmentbolag kan det ju bli sisådär med som ägare.
Ducati hade viss support från VAGs kvalitetsavdelning iaf. De supportade med IMDS-godkännande bland annat.

Ryktas att Patritalia iaf är intresserade av att köpa, investmentbolag kan det ju bli sisådär med som ägare.
Ducati hade viss support från VAGs kvalitetsavdelning iaf. De supportade med IMDS-godkännande bland annat.
När ett riskkapitalbolag köper, så vill dom ju stöpa om bolaget så att det blir ännu mer värt och dom kan sälja vidare med vinst. Antingen genom att rationalisera eller att positionera om varumärket, så att det blir mer exklusivt och med högre marginaler.

Gissar att det blir svårt med Ducati, antagligen därför dom inte fått det sålt ännu. Oavsett så brukar det inte bli nåt positivt för varken kunder eller anställda. ☹️

När ett riskkapitalbolag köper, så vill dom ju stöpa om bolaget så att det blir ännu mer värt och dom kan sälja vidare med vinst. Antingen genom att rationalisera eller att positionera om varumärket, så att det blir mer exklusivt och med högre marginaler.

Gissar att det blir svårt med Ducati, antagligen därför dom inte fått det sålt ännu. Oavsett så brukar det inte bli nåt positivt för varken kunder eller anställda. ☹️
Det var vad som hände på Öhlins när jag jobbade där, inte positivt alls.

Nån som testat Mini GP på gocartbana?
Är sugen på att börja köra bana, men det finns ju ingen riktig bana på vettigt avstånd från stockholm, så man kanske skulle satsa på en Mini GP och köra på gocartbanor ist? Ser i alla falk sjukt kul ut. 😁
IMG_3759.webp
IMG_3761.webp
IMG_3760.webp
Tyvärr inte, lite osäker på hur mycket av den sortens körningar vi har i Sverige? Bansuget har börjat komma tillbaka även här...

Nån som testat Mini GP på gocartbana?
Är sugen på att börja köra bana, men det finns ju ingen riktig bana på vettigt avstånd från stockholm, så man kanske skulle satsa på en Mini GP och köra på gocartbanor ist? Ser i alla falk sjukt kul ut. 😁
IMG_3759.webp
IMG_3761.webp
IMG_3760.webp
Moto GP-förare kör väl gokartbana med stora hojar så det där är säkert askul.

Ohvale verkar ballt, men nu har jag lagt ner allt vad bankörning heter. Kört riktig hoj på vissa gocart banor. Nere i Spanien är ofta cart banorna större så där är det riktigt kul.

Klar for vintersesongen. Større touringskjerm og handguards bestilt. Kjører MC hele året, så da gjelder det å montere noe utstyr som gjør MC-kjøring i oktober til februar levelig i regn og kaldt vær. :) Det går helt fint uten skjerm og handguards siden man har gode klær og heated grips, men greit å gjøre det hakket mer behagelig.

Vilka dagar vi får till i slutet på säsongen ändå... Fick bli lite modellfoto inför vintern:

IMG_0994.webp

Sjukt rolig hoj detta. Och Arrow-systemet låter väldigt behagligt. Mörkt och tungt, inte så raspigt som Akra.
Nästa år blir det lite bankörning också så det ska bli kul att se hur den är på bana också :)

Anade att det här skulle hända förr eller senare men jag inser att jag kommer ”behöva” två motorcyklar… iaf tills jag kan bestämma mig om vad jag verkligen ska ha. Vill komplettera min Z900RS med en HD, just nu lutar det åt en rätt avskalad sådan typ Street Bob om jag inte hittar en lämplig Indian Chief dark horse.

Passade på och tog en sväng på lunchen i solen. Har inte blivit många mil iår. Kört 200 på denna nu och är absolut helnöjd med hojen. Dock dåligt med tid över nu när man har ett gäng småbarn där hemma…
Ibland funderar man på att sälja och vara utan MC ett tag. Men en härlig tur som det blev nu så ändrar man sig snabbt :cool: Får vara nöjd med en kort tur här och där istället!
IMG_2164.webp

Tillbaka
Topp