• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

max

Dancing Queen
Mykeys skrev:
Låter bra det! Hur funkar det med turordningen? Finns det nån lista över hur den ska vandra i denna delen av landet?
Finns i mailet vi fick, har vidarebefodrat det till dig så du slipper leta :)

I stora drag:
Göteborg -> Varberg -> Bollnäs och sen är det din tur :)
 

Mykeys

Cartier
max skrev:
Mykeys skrev:
Låter bra det! Hur funkar det med turordningen? Finns det nån lista över hur den ska vandra i denna delen av landet?
Finns i mailet vi fick, har vidarebefodrat det till dig så du slipper leta :)

I stora drag:
Göteborg -> Varberg -> Bollnäs och sen är det din tur :)

Ok, tack! Måste ha missat det. Då är jag sist med andra ord :). Kanske är lättast att jag bara behåller Doxan sen då...
 

max

Dancing Queen
Mykeys skrev:
Ok, tack! Måste ha missat det. Då är jag sist med andra ord :). Kanske är lättast att jag bara behåller Doxan sen då...
Är tre efter dig vad jag kan se i listan (undersköterskan har ju redan haft den), fick du inte mailet med pdf för turordning?
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Halloj!
Ursäkta sent svar men jag har varit i sthlm och precis hemkommen och det låg en avi i lådan så nu blir det att fräsa iväg och hämta ut den....har enorm karatebakfylla så detta var en glad överraskning :)
Ska styra upp en tgt i solkatten:)
 

PierreS

Cartier
Enligt instruktioner från Passaroundgeneralen Eric "Jajjamensan" så är Doxan snart i Småland och Tenhult.

Han skulle meddela södra delarna av landet turordningen gällande de regionerna via mail :)
 

Nikkob

Omega
Lerum - going west - då kan den väntas till Partille snart.
Andheg - Pickup på allum kanske?
Enligt listan från lägre plusnivåer runt Björndammen vidare till Öjersjö o sen rakt ut till ... Hisingen Blues
Bildbevis på förortsvistelsen kommer.

//N
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Lite snabba tankar….När jag ryckte fram LLDn och slängde på mig den var det inte en megawow-upplevelse (extrem bakfylla kan ha påverkat mitt första intryck) men jag måste säga att fan vad den växer...just nu gillar jag den som vara den med sitt klassiskt säregna utsende (och då brukar jag inte gilla en massa siffror på tavlan). Måste även säga att jag gillar orginalbandet..grymt. Det enda är (som många andra skrivit om) är de plåtiga visarna..dom är inte OK.
Men som sagt....grym klocka!!!!!
 

wwjbd

Omega
Nikkob skrev:
Lerum - going west - då kan den väntas till Partille snart.
Andheg - Pickup på allum kanske?
Enligt listan från lägre plusnivåer runt Björndammen vidare till Öjersjö o sen rakt ut till ... Hisingen Blues
Bildbevis på förortsvistelsen kommer.

//N

Vilken klocka är det vi snackar om nu? Är det Doxan kanske..?
 

robocop69

Breitling
Fick just LLD levererad till mig på jobbet, trumpetera var snäll nog och lämnade den. Trevlig prick!

Första intrycket är bra och kollegorna på jobbet gillar den.....
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Längesedan man hörde något om Doxan. Har den fastnat någonstans?

Finns det något datum satt för utlottning?
Man måste ju veta när man ska boka in en helkväll :)
 
Doxan är i Varberg. Två glada gubbar där kommer kela och leka innan det är dags för Gbg. Kvarvarande deltagare har idag fått mail med instruktioner.

9 gubbar återstår totalt. Varav de sista 4 spridda över geografin. Vi kastade om ordningen då finalen alltså inte blir i Gbg.

Jag tror det är realistiskt med final i mitten av januari. Jag skickar detta vidare för planeringen.

Ha det gott så länge!
 
Morsning!
Doxan har nu lyckligt o väl landat i Vååbää där det för en gångs skull varken regnar eller blåser! Å andra sidan skall den ju tåla lite vatten...Verkar till en början liten jämfört med mina Glyciner men man vänjer sig väl. Den glider väl vidare till Mr M söndag eller måndag. Kanske vore enklast för alla om jag behöll den direkt. Granger alias Alexander Lukas
 

robocop69

Breitling
God morgon på 1:a advent!

Idag tänkte skicka jag Longines klockan till Småland och Obeedoobe

Mesta har sagts om klockan redan och jag håller med de flesta. Har varit några dagars trevlig bekantskap, perfekt storlek för mig och lätt på armen. Funkar bra både på nato och orginalbandet. Dressad men ändå sportig, en perfekt allroundklocka. Nuff said - jag kan bara önska den välkommen tillbaka till mig efter utlottningen.

En fråga angående att skicka klockan vidare, hur gör ni, skickar ni Rek eller som värdepost?
 

Obeedoobe

Friends of KS
Jag välkomnar LLD:n te Småland :D
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    48.7 KB · Visningar: 565

Maro

Audemars
Nu är Doxan hos mig i Varberg!

Jäfla fin klocka, har aldrig funderat på att köpa en. Men har helt klart fått något att fundera på.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354533471.504948.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354533471.504948.jpg
    92 KB · Visningar: 537

Obeedoobe

Friends of KS
Nu är den här....

Efter att ha varit inneboende hos robocop69 befinner den sig i nu Småland, lite trött efter allt resande. Min sambo sa nej...för många "streck" he he. Det är något med visarna som inte klickar men som med allt annat kan man säkert vänja sig. Den känns stabil på handleden och sitter riktigt skönt med natot på.
Näste man på listan är @Eric Jajjamensan P, har skickat dig ett mail.
Bifogar en sunkig bild :shock:
Nu ska vi in till stan men först måste hästen spännas för...

Mvh
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    61 KB · Visningar: 480

Maro

Audemars
Haha! Ja den är jäkligt trevlig! Vinner jag inte så blir det troligtvis nästa klocka att jaga.

Rätta mig om jag har fel, men det är denna:
http://www.doxawatches.com/sub1200t_NUMA_blue.htm



oskarponken skrev:
Maro skrev:
Nu är Doxan hos mig i Varberg!

Jäfla fin klocka, har aldrig funderat på att köpa en. Men har helt klart fått något att fundera på.

Ser bra ut trots dina ådriga händer :) Jag har fan blivit sugen på en Doxa, vad har den för mått?
 

naggge

Panerai
Nu har Doxat anlänt till götet. Hos mig får den stanna minst till imorgon i alla fall innan den hoppar vidare till vår trumpeterande vän.

Varför görs det inte fler klockor med blå tavla?
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354715357.477259.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354715357.477259.jpg
    42 KB · Visningar: 442
Topp