• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

naggge

Panerai
Håller mina tummar att denna får komma tillbaka för att stanna för den sitter förbaskat bra på armen.
33.jpg
 

Obeedoobe

Friends of KS
Nu har jag gjort mitt gällande LLD'n :D Nu drar den vidare i Småland, oskarponken ska klämma musten ur den.
Inte många kvar på listan nu....

Mvh
 

Obeedoobe

Friends of KS
oskarponken skrev:
Det låg en avi i lådan i går så snart blir det grisfest med LLD. Obeedoobe har utan tvekan det coolaste efternamnet på KS.

Ha ha, man tackar för komplimangen :D Svårt att leva upp till bara. Kanske skulle man satsa på en karriär inom porrbranschen. Passande efternamn... :D
Hoppas att du och LLD'n överlevde grisfesten.

Mvh
 

trumpetera

Panerai
Den HÄR är min melodi!!


Vem står näst i tur? Jag måste lämna den ifrån mig innan jag bestämmer mig för att ta den med mig på semestern!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354973765.468748.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354973765.468748.jpg
    106.7 KB · Visningar: 499

oskarponken

Panerai
Obeedoobe skrev:
oskarponken skrev:
Det låg en avi i lådan i går så snart blir det grisfest med LLD. Obeedoobe har utan tvekan det coolaste efternamnet på KS.

Ha ha, man tackar för komplimangen :D Svårt att leva upp till bara. Kanske skulle man satsa på en karriär inom porrbranschen. Passande efternamn... :D
Hoppas att du och LLD'n överlevde grisfesten.

Mvh

Vi överlevde tack :) Ditt omdöme om LLD:n var spot on. Jag hade för stora förväntningar.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Det har blitt helt tyst om Glycinen...

Glömde själv att recensera den in denna tråden när jag hade den för några veckor sedan.
Min korta recenssion: Grymt cool klocka! Vill ha!!!

Vart är den nu? Jag var ju framåt slutet av listan, så den borde gått laget runt vid detta laget...

Jag har nog läst på illa, men hur/när kommer lotteriet att ske? Kan det hinnas med som en julklapp till vinnaren? (som ju förhoppningsvis är jag...) :cool:
 

wwjbd

Omega
Ja vart har Glycinen tagit vägen? :shock:

Doxan har hittat hela vägen till Partille iaf!
doxa1.jpg

Tack till trumpeteraren för ett smidigt överlämnade (och en kort men trevlig pratstund).
 
Luftgubben är nu i Varberg för vidare transport i morgon. I princip en fin klocka men purist-versionen är inget för mig. Kan inte läsa aav den utan glasögon. Jodå, i de djupa Halländska leråkrarna gömmer sig fortfarande en del övervintrande rebeller, som tror att man har klockan för att kolla om solen går rätt. Det gör den inte alltid.
 

trumpetera

Panerai
Dessutom har jag nu p.g.a. LLD'n och Doxan träffat fyra andra mycket trevliga klocknördar här på bygden. Jag missade GTG'n här i Götet i höstas, men nog vore det väl kul med en till efter nyår nå'n gång?
 

wwjbd

Omega
Idag är det min sista dag med Doxan, så den får hänga med till jobbet o hjälpa mig bekämpa brottslighet (läs leta upp borttappade barn och visa vägen till bussarna ;) )
doxa2.jpg


Himla trevlig klocka kan absolut tänka mig en sådan i framtiden! :D
 

Nikkob

Omega
Doxan har anlänt - och befinner sig kvar i verkligheten några dagar dvs Partille.
Tack wwjbd för smidig räckning - det känns gött att lära känna sin lokala ordningsvakt!
Just nu gör den mig sällskap i kvällsarbetet där jag återigen räddar världen med obetalt övertidsarbete - Sucker


FDF1E299-D2C0-4B64-8BE2-2299D644311D-25351-00000721231F3665.jpg


Jag kompenserar min superkassa bild med några rader.

Omedelbara intryck: Gillar länken skarpt, jag har alltid varit svag för omegas "bead of rice" armband och jag gissar att det är en mer gedigen variant. Himla snyggt och bra tyngd. Minus för spännet som inte lever upp till känslan av övriga armbandet.

Tavlan ska ju vara mörkblå - nästan svart för en färgblind-helt ok, ett litet NOMA emblem som en keps på verket.
Minus för tim och minutvisarna som känns fantasilösa - tillförsel nada.Dock plus för sekunden!

Bra tyngd i pjäsen, gedigen känsla på armen (en känsla som varar tills man ska mekkla med låset).
Den känns dyrare än min uppsjö med dive PMW klockor men når inte upp i klass med toppskiktet (Omega - Rolle i min värld).
Känslan är nog faktiskt precis i linje med dess pris - varken mer eller mindre. Som vanligt så gäller mao att man får vad man betalar för.

Boetten är stor och påminner om seiko:s 6105 (finns säkert ett boettformnamn som jag inte kan). Den upplevs dock inte stor på armen och tavlan känns i mina ögon liten i sammanhanget. Tack vare Doxan inser jag att jag gillar större klockor. Den är i minsta laget för min smak.

Hyfsat gedigen bezel med distinkta klick. Fast kanske kunde man förhöjt upplevelsen om man gjort ngt med färg-material valet på bezeln. Hela klockan är polerad stål och som vanligt infinner sig frågan stilfullt eller tråkigt. Nåstans mitt emellan tror jag.

Trots en del gny så skulle jag förståss bli himla glad om denna pjäs damp ner i knäet framöver.
Tummarna är krossade.

Den har några dagar kvar i räkbältet dit jag hoppas att den får återvända - ty Göteborg förtjänar den bättre. :mrgreen:
 

berg35

Omega
Re: Sv: STORA PASSAROUNDTRÅDEN - Nu LIVE!

Nu är LLD'n på plats i Lilla Paris. Orginalbandet åkte på direk och här kommer första handledsskottet....

Första intrycket är mycket bra.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1355424974041.jpg
    uploadfromtaptalk1355424974041.jpg
    46.8 KB · Visningar: 904

trumpetera

Panerai
Vet någon när uppsamling och lottdragning går av stapeln för såväl Doxa som Longines?

Skål från Kapstaden! 30 grader varmt och strålande sol idag!
 
Topp