Nej, det är inget jag tänkt på. Däremot känns det som att klockan sitter bättre på armen med RubberBSnyggt!
Upplever du att klockan blir högre på RubberB eller är det ungefär samma som på länk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det är inget jag tänkt på. Däremot känns det som att klockan sitter bättre på armen med RubberBSnyggt!
Upplever du att klockan blir högre på RubberB eller är det ungefär samma som på länk?
Ok, tack! Är sugen på ett själv till sommaren men har lite svårt att motivera 2500 för ett armband... Kan ju nästan köpa hela 2 stycken Daniel Wellington för de pengarna!Nej, det är inget jag tänkt på. Däremot känns det som att klockan sitter bättre på armen med RubberB![]()
Jag tycker det är värt varenda kronaOk, tack! Är sugen på ett själv till sommaren men har lite svårt att motivera 2500 för ett armband... Kan ju nästan köpa hela 2 stycken Daniel Wellington för de pengarna!![]()
Bra att veta, tack! Känner ju mig själv så det kommer ju garanterat köpas ett förr eller senare, hahaJag tycker det är värt varenda krona![]()
Nu är jag lat... men är det någon som vet om banden för exempelvis suben passar till SMP300?
Nymans.Ska ner till Stockholm imorgon å jobbets vägnar och funderar på att passa på att införskaffa ett Rubber B till min Sub-C.
Är det någon som har koll på vilken butik som kan tänkas ha ett på lager och ett ungefärligt pris för detta?
Jag har postat på min gamla smp o Rubber B nånstans i denna tråden. Ja det passar men gummit sitter inte lika bra som på subben o dessutom inte alls lika snyggt.Jag mailade tidigare under dagen till RubberB och frågade om deras Rolex avsedda band även kan funka till Omega SMP. Tänkte att jag delar deras svar här om frågan dyker upp hos någon annan
"I have seen images of the Omega Seamaster with our straps on the internet (one such forum photo attached), but be aware that it is not officially known or recognized...
![]()
I cannot guarantee it, but I do believe the strap that was used in this image was our M103 Rubber B for Submariner Non-Ceramic. I recommend ordering our Tang Buckle Series Rubber B for Submariner Non Ceramic for your Omega Seamaster. You would need to select “All other Models” on that Sub page."
Schysst nu när sommaren närmar sig!![]()
![]()
Handlade precis Rubber B till min 114060. Tycker det sitter riktigt skönt. Det känns lite mer stealth än länk så känns skönt att det blingar mindre när man vistas i skummare länder.
Ska ner till Stockholm imorgon å jobbets vägnar och funderar på att passa på att införskaffa ett Rubber B till min Sub-C.
Är det någon som har koll på vilken butik som kan tänkas ha ett på lager och ett ungefärligt pris för detta?
2,5k monterat och klart.Nymans.
Hann inte dit senaste men kanske blir en sväng ner till Sthlm snart igen så jag kanske passar på då.2,5k monterat och klart.
Beställ från hemsidan istället. Gjorde beställningen vid 21 i fredags, låg i brevlådan vid 11 idag.Hann inte dit senaste men kanske blir en sväng ner till Sthlm snart igen så jag kanske passar på då.
Det var snabba bud! Det blir även ett par hundralappar billigare om man beställer från hemsidan så det finns fördelar med det.Beställ från hemsidan istället. Gjorde beställningen vid 21 i fredags, låg i brevlådan vid 11 idag.
Helt klart. Går riktigt smidigt att montera. Tog ett par minuter från länk till gummi. Då har jag modellen man använder låset från länken.Det var snabba bud! Det blir även ett par hundralappar billigare om man beställer från hemsidan så det finns fördelar med det.
Ja ska man riskera att få luggarna repade kan man faktiskt lika gärna göra det själv.Helt klart. Går riktigt smidigt att montera. Tog ett par minuter från länk till gummi. Då har jag modellen man använder låset från länken.
Var först inne på att köpa modellen med vanligt lås. Men vaknade och insåg att det var fel!Ja ska man riskera att få luggarna repade kan man faktiskt lika gärna göra det själv.Det är den modellen som är aktuell för min del med, tycker den är klart mycket snyggare än den med eget lås.