• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Marieberg

Omega
Bifogar en bild på Rubber B till GMT ll BLNR gifter sig rätt så bra....
DSC_1518.JPG
 

Jimpa

Panerai
klämde på ett rubber b på min Gmt-c idag! Jäklar vad trixigt det var att få i bandstiften i hålen, upplever att gummit sitter så tajt mot boetten. Bara jag som svurit över detta? några tips till nästa gång det ska på? :D
Sökte på "rubber b bandstift" fick upp detta inlägg haha!!! Vilket jävla meck , jag får i stiftet i ett hål, det andra vill fan inte klicka i haha! Får psykbryt och lagt ifrån mig skiten två ggr nu. Funderar på gå till bergströms ur men känns ju jävligt tråkigt att man inte ens kan få på ett gummi själv :banghead: haha! Skönt att jag inte var den enda iaf. :D
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Beställde själv ett Rubber B till min Sub C igår, det här låter oroväckande... :)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Sökte på "rubber b bandstift" fick upp detta inlägg haha!!! Vilket jävla meck , jag får i stiftet i ett hål, det andra vill fan inte klicka i haha! Får psykbryt och lagt ifrån mig skiten två ggr nu. Funderar på gå till bergströms ur men känns ju jävligt tråkigt att man inte ens kan få på ett gummi själv :banghead: haha! Skönt att jag inte var den enda iaf. :D
Hade också ett j-a meck att få på ena bandstiftet på min GMT2C. :mad:
 

Jimpa

Panerai
Har Inga riktiga verktyg, kört med tandpetare, går enkelt på vanlig länk till 14060 , men rubber B var knepigare :dead:
 

gurta_g

Cartier
Sökte på "rubber b bandstift" fick upp detta inlägg haha!!! Vilket jävla meck , jag får i stiftet i ett hål, det andra vill fan inte klicka i haha! Får psykbryt och lagt ifrån mig skiten två ggr nu. Funderar på gå till bergströms ur men känns ju jävligt tråkigt att man inte ens kan få på ett gummi själv :banghead: haha! Skönt att jag inte var den enda iaf. :D

Var ett tag sedan sist, och min gmt c har fått lämna. Men vilket jäkla meck, hade precis som dig problem att få in båda sidorna på bandstiften.... Satte bara på ruber b en gång ;)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Var ett tag sedan sist, och min gmt c har fått lämna. Men vilket jäkla meck, hade precis som dig problem att få in båda sidorna på bandstiften.... Satte bara på ruber b en gång ;)
Jävla helvetes skit va svårt det var. Får fan inte på skiten! Så fruktansvärt frustrerande. Ena sidan vill bara inte hoppa i. Ingen som fått fram en lösning?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jävla helvetes skit va svårt det var. Får fan inte på skiten! Så fruktansvärt frustrerande. Ena sidan vill bara inte hoppa i. Ingen som fått fram en lösning?
Har tyvärr ingen lösning men en dos gott tålamod är definitivt ett måste. Det tog nog en timme för mig allt som allt innan bandet satt på plats. Det var ett jäkla meckande och tog lång tid att få in bandstiften men det gick till slut, det gäller bara att få till rätt vinkel. Nu när bandet sitter på sen ett par veckor tillbaka får det nog sitta där till hösten för jag har ingen lust att behöva gå igenom denna pärs igen inom den närmsta tiden. :banghead: :)
 

Jimpa

Panerai
Jävla helvetes skit va svårt det var. Får fan inte på skiten! Så fruktansvärt frustrerande. Ena sidan vill bara inte hoppa i. Ingen som fått fram en lösning?
Det gick efter ett par dagars meckande för mig med. Men har man nymans eller annan återförsäljare i närheten kan det vara ett gott råd. Bergströms Uppsala fixade det inte för mig dock. Gick hemma tillslut. Kämpa!
 
Topp