• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora Rubber B tråden

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Där satt den! Bytte till vanliga springbars och då gick det som en dans...

Tack @joF för trevlig affär och möte. Hoppas ni hade en bra dag hos djuren.
image.jpeg
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Köpte ett rubber B av en polare till ett väldigt förmånligt pris. Bytte på min 114060 och tog cirka 1 timme innan jag ville byta tillbaka till länkarna igen. Rubber B är fantastiskt snyggt och sportigt men tycker att länkarna på sub-c är oslagbara och bör användas. Tänkte ha rubber på sommaren och länkarna på vintern men så blev det inte :)
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hmm blev sugen på Rubber igen, har verktyg och orkar inte gå till AD. Påverkas garantin om jag byter själv?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Rubber B har tagit fram sina gummiarmband till lite fler Rolex-modeller nu:
Oyster Perpetual 31mm
Lady Datejust 31mm
Oyster Perpetual 34mm
Date 34
Air King 34mm
Yachtmaster 35mm
 

deddas

Rolex
Tjena!
Har precis köpt ett rubber b till min daytona 116520, här på forumet.
Problemet är bara att jag köpte ett m104b(?) vilket är till subben med glidelock(114060?). Går det att använda till min daytona eller är det bara att lägga ut till försäljning på direkten?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh
Deddas
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tjena!
Har precis köpt ett rubber b till min daytona 116520, här på forumet.
Problemet är bara att jag köpte ett m104b(?) vilket är till subben med glidelock(114060?). Går det att använda till min daytona eller är det bara att lägga ut till försäljning på direkten?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh
Deddas

Tja!

Var det du som köpte Savagears? Passade inte på min 116900 heller så det är bara att sälja om det inte går på...

Hoppas att det kom fram väl! Tjejens lillasyster som sprang till Ica och postade ;)

Vänligast,
Ernesto
 

deddas

Rolex
Tja!

Var det du som köpte Savagears? Passade inte på min 116900 heller så det är bara att sälja om det inte går på...

Hoppas att det kom fram väl! Tjejens lillasyster som sprang till Ica och postade ;)

Vänligast,
Ernesto
Det är inte framme än bara förbereder mig! :p
Men vad var det som inte passade?
 
Tjena!
Har precis köpt ett rubber b till min daytona 116520, här på forumet.
Problemet är bara att jag köpte ett m104b(?) vilket är till subben med glidelock(114060?). Går det att använda till min daytona eller är det bara att lägga ut till försäljning på direkten?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh
Deddas
Attans vilken otur. Passar gummit till "Viklås i stål, Oysterlock w. Easylink"? Kan tänka mig att köpa den av dig och köra på min BLNR isf om du vill få saken ur världen.
 

Zalath

Panerai
Never mind, hittade det. Hm. Är det värt att försöka hitta ett nytt spänne tro? Verkar bökigt att behöva flytta det mellan band och länk. Är ju inte glidelock.
 

deddas

Rolex
Fan oxå!
Var hos nymans och de sa att det var omöjligt...
Så någon som vill byta eller köpa skicka pm...
Mvh
Deddas
 
Topp