• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora snustråden

Nu får det fan vara nog,

Slutade snusa 2014...saknat det varje dag sen dess,

Måste unna hjärnan någonting stimulerande,

Äntligen!

General portion var min go-to-snus förr om åren, men jag kommer inleda med One vit idag.

Jag och sambon har hängt ihop 10 år nu här i dagarna. Det betyder också att jag varit ”utan” snus i 10 år. Som den toffel man är var det bara att lyda blint och lägga dosan på hyllan 🤭

snusade lite bakom ryggen på henne några månader men efter det har det bara gått åt ett par dosor under två separata fjällresor. Gott och trevligt då men jag var inte nära att börja om igen..

Såja, 8 dagar in i comebacken...det känns fantastiskt, ångrar inte en sekund, tvärtom...

Ett av mina livsmotton är att jag ska njuta så mycket som möjligt för dagen, men aldrig på bekostnad av morgondagen

Det kan tolkas på olika sätt, drick inte alkohol, ät nyttigt, lägg dig i tid osv...

Fördelarna överväger dock nackdelarna när det kommer till snusen. Det är verkligen pricken över i:et i vardagen, så gött att vara tillbaka!

Kört lite olika sorter senaste veckan, General portion, Kronan portion, One vit, Göteborgs rapé vit...

Utbudet är enormt mycket större nu än när jag slutade 2014, en riktig djungel har det blivit, ska bli roligt att utforska!

Det här tror jag bestämt var en tråd för mig 🙂
Är varm vän av snus sedan många år och har provat lite diverse längs vägen. Den första varaktiga vänskapen var Ettan (på den tiden portionssnus kallades just portionssnus och lössnus kallades för snus och inte vise versa som idag 😅). Har under åren även snusat en del Grovsnus, Ettan-, general-, och Grov- portionssnus vid sidan av det vanliga. De senaste tiotalet år har det mest varit lös Generalsnus för min del men jag tycker om att prova på lite olika sorter som verkar trevliga när andan faller på och ibland blir det någon ask portionssnus också av bekvämlighetsskäl.

För ungefär tre år sedan tyckte jag att det fick räcka med snuset och jag passade i samband med en längre semester till ett snusfritt land långt borta på att lägga bort dosan. Att bli snusfri gick förvånansvärt smärtfritt - jag tuggade i mig något paket tuggummi men sedan var det inte så mycket mer med det och när jag kom hem någon månad senare snusade jag inte längre.

Under ett och ett halvt år gick jag sedan och saknade snuset. Inte så att jag behövde det, men jag saknade det som man kan sakna en god vän som bor på fel ställe eller sommarvärmen i februari.

Så jag bestämde mig för att ett halvt liv av saknad kändes som en dålig giv och att snus när allt kom omkring ändå var ett ganska bra missbruk att dras med om man ändå ska gå genom livet med ett sådant.

Jag har aldrig ångrat att jag började snusa igen. Hade jag fått välja idag hade jag låtit bli att börja när jag var liten och sluppit lasten, men det är inte mycket att göra åt idag och om inget dramatiskt inträffar har jag för avsikt att snusa livet ut och njuta av det.

Det var min hälsning och lilla betraktelse över mitt eget snusande, sådant som det är.

Nu ska jag göra dagens sista klockbyte, hämta en folköl och mitt snus och efterhandsstreama ”på spåret” och livet kunde inte vara bättre.

Trevlig helg!

Hur har vi det med varianter av grov portion. Gick över till knekt som försvann. Nu går även Knox dark portion samma öde till mötes. Måste ha ett alternativ nu!!!! Hilfe😂

Hur har vi det med varianter av grov portion. Gick över till knekt som försvann. Nu går även Knox dark portion samma öde till mötes. Måste ha ett alternativ nu!!!! Hilfe😂
Finns inget uppenbart alternativ till grov för tillfället.

det som finns men påminnner mer om general än grov är : kapten, knox och granit.

Tror vanliga knox är mest lik grov av dessa.

Finns inget uppenbart alternativ till grov för tillfället.

det som finns men påminnner mer om general än grov är : kapten, knox och granit.

Tror vanliga knox är mest lik grov av dessa.
Testat vanlig Knox, tyckte den var klen, för lite tobaksmak. Ska väl bara finnas smaksatt skit numer så kidsen ska börja snusa. Blir väl att ge upp och dra sig tillbaka. Det är ju fan. Dom beklagade sig på Willys, men jag var tydligen den enda som köpte Knox dark portion.

Testat vanlig Knox, tyckte den var klen, för lite tobaksmak. Ska väl bara finnas smaksatt skit numer så kidsen ska börja snusa. Blir väl att ge upp och dra sig tillbaka. Det är ju fan. Dom beklagade sig på Willys, men jag var tydligen den enda som köpte Knox dark portion.
Dark har sålt dåligt under lång tid men fick ett litet uppsving nu på slutet.

Köp vanliga grov och dra ner lite på snusandet så behöver det inte bli allt för kännbart för plånboken.

Tillbaka
Topp